default-image

Κάλπες... από χρυσάφι - Η "λυπητερή" για τις εκλογές

Κρήτη
Κάλπες... από χρυσάφι - Η "λυπητερή" για τις εκλογές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κούκκος αηδόνι θα μας στοιχίσουν και πάλι οι αυτοδιοικητικές εκλογές... Σύμφωνα με μια πρώτη εκτίμηση, το κόστος για την όλη διαδικασία έχει εκτοξευτεί περίπου στα 7,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια ώρα συνεχίζονται οι προμήθειες που απαιτεί μία εκλογική διαδικασία - που στην προκειμένη περίπτωση θα είναι διπλή, αφού θα πρέπει να προσέλθουμε στις κάλπες δυο φορές. Συγκεκριμένα στις 18 του Μάη θα έχουμε τον α' γύρο και στις 25 το β' γύρο, ο οποίος συμπίπτει με τις ευρωεκλογές.

Στο σχετικό κόστος συμπεριλαμβάνεται υλικό από κάλπες και παραβάν, φάκελοι, ψηφοδέλτια, κολλητικές ταινίες μέχρι συνδετήρες και δακτυλοβρεχτήρες, που είναι απαραίτητο για τον εξοπλισμό των εκλογικών κέντρων, αλλά και του υπουργείου Εσωτερικών, όπως αναφέρει ο "Ελεύθερος Τύπος".

Ο... λογαριασμός, όμως, δε σταματά στα 7.445.921,90 ευρώ, που ανέρχεται μέχρι στιγμής, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ. Και αυτό διότι θα πρέπει να προστεθούν τα 7 εκατ. ευρώ που θα δοθούν στα κόμματα ως επιχορήγηση, ενώ αναμένεται να γίνουν αρκετές ακόμη προμήθειες της τελευταίας στιγμής. Στο κόστος θα πρέπει να συμπεριληφθεί η στελέχωση των εκλογικών τμημάτων και οι υπερωρίες διαφόρων κατηγοριών προσωπικού...

Αναλυτικά ο "τιμοκατάλογος" των εκλογών

* 1.555.335 ευρώ για 22.000 παραβάν ψηφοφορίας, 1.000 επιπλέον τεμάχια υφάσματος για την κάλυψη των παραβάν και 60 ξύλινα αναλόγια, που τοποθετούνται μέσα σε αυτά. Κάθε παραβάν κοστίζει 56,25 ευρώ.

* 300.000 ευρώ για την αποζημίωση 50 υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ως ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες υποστήριξης του εκλογικού μηχανισμού, από τις 10 Μαρτίου έως τις 27 Ιουνίου.

* 40.467 ευρώ για 32 διαδικτυακές συσκευές που αφορούν το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εσωτερικών.

* 22.404 ευρώ για 30 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, 5 οθόνες και διάφορα περιφερειακά.

* 592.860 ευρώ για 40 εκατ. φακέλους, μέσα στους οποίους μπαίνουν τα ψηφοδέλτια πριν φτάσουν στην κάλπη. Οι μισοί θα είναι λευκοί για τις δημοτικές εκλογές και οι άλλοι γαλάζιοι για τις περιφερειακές.

* 1.348.326 ευρώ για 945 τόνους χαρτί που θα χρησιμοποιηθεί για την εκτύπωση ψηφοδελτίων.

* 80.720,47 ευρώ για 155.000 μεγάλους πλαστικούς σάκους, στους οποίους θα συγκεντρώνεται το εκλογικό υλικό, είτε για την αποστολή στις περιφέρειες, είτε για την αποστολή από τα κατά τόπους εκλογικά κέντρα στα Πρωτοδικεία για την επίσημη καταμέτρηση.

* 3.210.300 ευρώ για 30.000 κάλπες ψηφοφορίας, σχήματος κύβου, διαφανείς και άθραυστες. Η συγκεκριμένη προμήθεια, που είναι και η μεγαλύτερη, αφορά κυρίως την κάλυψη της δεύτερης Κυριακής, όπου σε πολλά κέντρα θα στηθούν τρεις κάλπες, για το δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών (Δήμοι-Περιφέρειες) και τις ευρωεκλογές.

* 196.800 ευρώ για τη μίσθωση τριών μεγάλων φορτηγών και ανυψωτικού μηχανήματος, τα οποία υπολογίζεται να εκτελέσουν έως και 800 δρομολόγια για τη μεταφορά υλικού μεταξύ υπουργείου Εσωτερικών, Εθνικού Τυπογραφείου, ΕΛ.ΤΑ. και αποθηκευτικών χώρων.

* 14.095,80 ευρώ για 200 ανθρωποώρες εργασίας τεχνικού προσωπικού στη συντήρηση των δικτύων πληροφορικής και των ηλεκτρονικών συστημάτων του υπουργείου.

* 25.026,87 ευρώ για περίπου 1.000 κουτιά διαφόρων μελανιών και τόνερ για τους εκτυπωτές, τα φαξ και τα φωτοαντιγραφικά του υπουργείου.

* 7.872 ευρώ για 5 γραφεία με συρτάρια, 50 καθίσματα επισκεπτών και 30 καθίσματα εργασίας με τροχούς.

* 1.168,50 ευρώ για 170 σφραγίδες.

* 30.381 ευρώ για εξοπλισμό συστημάτων πληροφορικής.

* 6.469,8 ευρώ για 124.000 φακέλους διαφόρων μεγεθών.

* 1.407,12 ευρώ για τη συντήρηση των τριών δικτυακών εκτυπωτών που θα τυπώσουν τους εκλογικούς καταλόγους.

* 12.288,34 ευρώ για προμήθεια γραφικής ύλης που περιλαμβάνει 70 κοπίδια, 18 κουτιά γομολάστιχες και ξύστρες, 39 κιλά λάστιχα συσκευασίας, 120 κουτιά σελοτέιπ, 50 ψαλίδια, 800 φακέλους, 2.300 στυλό και ακόμη 66 κουτιά μολύβια-στυλό, 140 συρραπτικά με 900 κουτιά συνδετήρες, 680 μαρκαδόρους, 1.800 ντοσιέ, 40 αποσυρραπτικά και 20 δακτυλοβρεκτήρες.

Τι πληρώσαμε το 2012

Σημειώνεται πως στις εθνικές εκλογές τον Ιούνιο του 2012 η "λυπητερή " είχε φτάσει στα 50 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρει η εφημερίδα, ενώ εκείνες που είχαν προηγηθεί ένα μήνα νωρίτερα κόστισαν 70 εκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αφορούσε την αποζημίωση-πληρωμή προσωπικού, που αντιστοιχούσε σε 40 εκατομμύρια τον Ιούνιο και 50 εκατομμύρια το Μάιο.

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News