default-image

Σύγχυση στους δήμους για τον... εκσυγχρονισμό

Κρήτη
Σύγχυση στους δήμους για τον... εκσυγχρονισμό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Θαλασσοδέρνονται" στο... πέλαγος του εκσυγχρονισμού οι Δήμοι της Κρήτης, καθώς από τις 2 Μαΐου έχουν ενταχθεί και αυτοί στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Δημοσίων Συμβάσεων. Ένταξη, όμως, που έγινε απότομα. Δίχως ενημέρωση, κατάρτιση και μια περίοδο προσαρμογής, με αποτέλεσμα υπάλληλοι και προϊστάμενοι να μη βγάζουν άκρη για το πού και πώς να καταχωρίζουν τα έργα και τις προμήθειες. Οι δήμαρχοι απογοητευμένοι σηκώνουν τα χέρια ψηλά, διαπιστώνοντας πως δεν μπορούν να υλοποιήσουν ακόμη και μικρά έργα ή παρεμβάσεις. Ή προμήθειες που επείγουν...

Το κλίμα αυτό της σύγχυσης και της απογοήτευσης μετέφερε στη "Ν.Κ." ο δήμαρχος Βιάννου Παύλος Μπαριτάκης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Αυτήν τη στιγμή δυσκολευόμαστε πάρα πολύ και έχουμε χάσει λίγο την... μπάλα. Φυσικά και ως αιρετοί είμαστε υπέρ της διαφάνειας και του εκσυγχρονισμού. Αλίμονο. Όμως, από το ένα άκρο, μια κατάσταση χύμα που υπήρχε, έχουμε πάει στο άλλο άκρο, του υπερβολικού ελέγχου. Και η μετάβαση ήταν απότομη. Αυτό είναι το πρόβλημα. Δεν υπήρξε περίοδος προσαρμογής. Από τις 2 Μαΐου και μετά οι ΟΤΑ έχουμε μπει στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Δημοσίων Συμβάσεων.

Δηλαδή πλέον για κάθε έργο η δαπάνη κόστους άνω των 1.000 ευρώ πρέπει υποχρεωτικά να τρέξουμε τις διαδικασίες καταχώρισης και έγκρισης όλων των έργων και προμηθειών μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος. Μόνο που δεν έγινε καμία εκπαίδευση. Καμία ενημέρωση. Το προσωπικό και εμείς οι δήμαρχοι, ειδικά στους περιφερειακούς δήμους της ενδοχώρας, νιώθουμε πελαγωμένοι. Όποιος νιώθει κάποιος που τον πετάνε ξαφνικά στον ωκεανό. Δεν ξέρουμε πώς ακριβώς καταχωρίζουμε τα αιτήματα προς έγκριση.

Σε τι κωδικούς πρέπει να τα περάσουμε. Χώρια βεβαίως που υπάρχει ανακολουθία, καθώς οι κωδικοί που έχει το ίδιο το σύστημα δεν καλύπτουν σε πολλές περιπτώσεις τους προϋπολογισμούς των έργων των Δήμων», ανέφερε ο κ. Μπαριτάκης και πρόσθεσε: «Υπάρχει μια σύγχυση και ανασφάλεια. Κι όταν ακριβώς υπάρχει ανασφάλεια δεν ξέρεις αν πρέπει να προχωρήσεις μέχρι τέλους τις διαδικασίες. Διότι δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Αν γίνει κάποιο λάθος μέσα στο σύστημα και ένας Δήμος δημοπρατήσει ένα έργο, μετά μπορεί να κινδυνεύει ο ανάδοχος να μην πληρωθεί. Αλλά και σε όσα έργα ή προμήθειες καταφέρνουμε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες, ταλαιπωρούμαστε και καθυστερούμε. Να πω ενδεικτικά πως χρειάζεται ακόμα και μια ολόκληρη ημέρα για ένα μόνο μικρό έργο.

Υπάρχει συνεπώς πρόβλημα. Δε σας κρύβω ότι προσωπικά σκέφτομαι να στείλω τους υπαλλήλους του δικού μας Δήμου στην Αθήνα για κατάρτιση, σεμινάρια. Όμως αυτό κοστίζει. Πώς θα το καλύψουμε αυτό το κόστος; Ζητάμε την παρέμβαση της ΚΕΔΕ. Κάτι να γίνει. Να υπάρξει μια περίοδο χάριτος, προσαρμογής στο νέο σύστημα»...

Σημειώνεται ότι το Ηλεκτρονικό Σύστημα Συμβάσεων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 4 Φεβρουαρίου για την κεντρική κυβέρνηση (υπουργεία). Από τον Απρίλιο μπήκαν όλοι οι εποπτευόμενοι φορείς του Δημοσίου (νοσοκομεία-ΝΠΔΔ) και από το Μάιο οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πρόσβαση στο σύστημα μπορούν να έχουν πολίτες, προμηθευτές και οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος για να ελέγχει και να παρακολουθεί την πορεία των διαγωνισμών των κρατικών προμηθειών, ενώ σε ενάμιση περίπου χρόνο θα συνδεθεί και με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Τα αιτήματα για προμήθειες, οι προκηρύξεις, οι συμβάσεις και οι εντολές πληρωμών θα γίνονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά.

Του Μπάμπη Σαββίδη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News