default-image

"Πρωτόγνωρη η εμπειρία των φύλλων επίταξης"

Κρήτη
"Πρωτόγνωρη η εμπειρία των φύλλων επίταξης"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απάντηση στο γεγονός ότι δέχτηκε φύλλο επίταξης έδωσε ο δήμαρχος Αρχανών Αστερουσίων Ρούσσος Κυπριωτάκης αναφέροντας:

«Αισθάνομαι την ανάγκη να απαντήσω στην πρωτόγνωρη εμπειρία, ως Δήμαρχος, να παραλαμβάνω Φύλλο Επίταξης των Δημοτικών μέσων για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Η Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία αποτελεί ακόμα και στις μέρες μας κυρίαρχο κοινωνικό αίτημα. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση διεκδικεί για  δεκαετίες να συμβάλει ενεργά προκειμένου να καταστεί πραγματικά κεκτημένο. Ρόλο που πεισματικά το Κεντρικό Κράτος της αρνείται.

Ευθύνη της Ελληνικής Πολιτείας είναι να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις λειτουργίας ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Στην προκειμένη περίπτωση, η διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων πρέπει να πραγματοποιηθεί απρόσκοπτα και με σεβασμό στον κόπο και την προσπάθεια των μαθητών και των οικογενειών τους.

Πραγματικά είναι άξιο απορίας, πώς αυτή η ευθύνη εξελίσσεται ουσιαστικά σε διαχείριση επιβολής διαδικασιών και μάλιστα με χαρακτήρα προληπτικής καταστολής!  Πραγματικά δε γνωρίζω καμία επίσημη είτε ανεπίσημη θέση οποιουδήποτε εκπροσώπου της Αυτοδιοίκησης που να έθεσε ποτέ θέμα ή έστω προβληματισμό για τη συμμετοχή των Δήμων στο μηχανισμό διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Αν αυτό που επιζητεί η Κυβέρνηση είναι να εμφανισθεί ως εγγυητής διεξαγωγής των εξετάσεων ενώ όλοι οι άλλοι είναι με κάποιο τρόπο απέναντι στο αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών, θεωρώ ότι απλά διολισθαίνεισε λογικές που δεν τιμούν τον πολιτικό πολιτισμό μας.

Ο κάθε θεσμοθετημένος κοινωνικός φορέας, συνδικαλιστικός ή άλλος, έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί στο πλαίσιο του Συντάγματος αυτά που προβλέπονται ως νόμιμα. Για την ηθική διάσταση των αιτημάτων και του χρόνου που αυτά τίθενται, υπάρχουν διαδικασίες αξιολόγησης και φυσικά η κρίση της Ελληνικής κοινωνίας.

Όμως από αυτό το σημείο, μέχρι την επίταξη ουσιαστικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη λογική του «Μόνος εναντίον Όλων» υπάρχει χαώδης απόσταση.

Δεν μπορώ, ειλικρινά, να κατανοήσω αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των κοινωνικών προβλημάτων.

Δεν μπορώ να μη χαρακτηρίσω απαράδεκτα αντιδημοκρατική αυτή τη λογική τόσο σε συμβολικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο.

Αυτό που άμεσα επιβάλλεται να γίνει, είναι μια σοβαρή προσπάθεια αποκατάστασης του πολύ άσχημου κλίματος μεταξύ των συνομιλητών στα θέματα της Παιδείας.

Είναι η βασική αρχή ώστε να ξεκινήσει επιτέλους αυτός ο χιλιοειπωμένος και ουδέποτε πραγματοποιηθής σοβαρός, ολοκληρωμένος και ειλικρινής διάλογος για το μέλλον αυτού του τόπου: Τα παιδιά μας».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News