default-image

Από γραφείο σε γραφείο για να διορθώσει λάθος σε συμβόλαιο

Κρήτη
Από γραφείο σε γραφείο για να διορθώσει λάθος σε συμβόλαιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με έναν απίστευτο Γολγοθά βρίσκονται αντιμέτωποι οι πολίτες που, θέλοντας και μη, πρέπει να επισκεφτούν το Υποθηκοφυλακείο ή το Κτηματολόγιο Ηρακλείου για να διεκπεραιώσουν κάποια υπόθεσή τους. Η έλλειψη προσωπικού και η αδιαφορία του κράτους να προχωρήσει στις αναγκαίες καλύψεις των κενών θέσεων έχει ως αποτέλεσμα να γίνονται μπαλάκι, πηγαίνοντας από το ένα γραφείο στο άλλο, να πληρώνουν ένα κάρο λεφτά κάθε φορά σε παράβολα και λοιπά γραφειοκρατικά έγγραφα, να χάνουν μεροκάματα και να δεινοπαθούν προκειμένου να καταφέρουν με πολύ κόπο, εκνευρισμό και αγανάκτηση να φέρουν εις πέρας τη δουλειά τους.

Θύμα της γραφειοκρατίας, της ανοργανωσιάς και των τεράστιων ελλείψεων που παρουσιάζονται στις δημόσιες υπηρεσίες της πόλης μας καταγγέλλει ότι έπεσε και η εκπαιδευτικός κ. Αθηνά Δουλγεράκη. Όπως μας είπε, από τον περασμένο Ιούνιο προσπαθεί πηγαίνοντας σε καθημερινή βάση στην υπηρεσία να διορθώσει ένα λάθος που έγινε στο συμβόλαιο οικοπέδου της και ακόμα δεν έχει καταφέρει να βρει λύση.

Ωστόσο, έχει πληρώσει τεράστια ποσά σε παράβολα, σε μηχανικούς και δικηγόρους, για να έρχεται αντιμέτωπη με την έλλειψη προσωπικού αλλά και τη δημοσιοϋπαλληλίστικη, όπως είπε, νοοτροπία, αυτή δηλαδή του «συγνώμη, το ωράριό μας τελείωσε και δε δεχόμαστε άλλους». Κι όλα αυτά διότι Υποθηκοφυλακείο και Κτηματολόγιο λειτουργούν ως ενιαία Αρχή, που πέρα από τους μετρημένους στο ένα χέρι υπαλλήλους που έχει μοιράζεται ακόμα και την προϊσταμένη.

"Μπαλάκι"

«Τη μια μου λένε να πάω σε δικηγόρο, και την άλλη σε μηχανικό. Πάω την πρώτη φορά, βρίσκω το συμβόλαιο, δίνω 20 ευρώ. Πάω μετά να πάρω φύλλο κτηματολογίου, δίνω και εκεί άλλα 35 ευρώ. Πληρώνω ένα σωρό λεφτά και δουλειά δε γίνεται. Και μέσα σε όλα αυτά, οι υπάλληλοι να λείπουν. Προσπαθώ να διορθώσω ένα λάθος για να είναι και το κράτος εντάξει στα αρχεία του και ξαφνικά γίνομαι μπαλάκι από τη μια υπηρεσία στην άλλη», μας λέει η κ. Δουλγεράκη, που αγανακτισμένη επικοινώνησε χθες μαζί μας για να δημοσιοποιήσει την κατάσταση που επικρατεί στην υπηρεσία.

«Κάθε φορά αντικρίζω ένα άδειο κτήριο. Στο ισόγειο είναι δυο υπάλληλοι πίσω από τα γκισέ και στο γραφείο των δικηγόρων, όλη και όλη μια δικηγόρος για να εξυπηρετήσει τις δεκάδες κόσμου. Χθες ήμασταν εννέα άτομα. Περιμέναμε υπομονετικά και όταν πήγε 12 η ώρα άνοιξε την πόρτα και μας είπε να ξαναέρθουμε τη Δευτέρα. Αυτό το σύστημα πρέπει να αλλάξει», διαμαρτύρεται η κ. Δουλγεράκη, με τον εκνευρισμό της ίδιας αλλά και τόσων άλλων πολιτών που βρίσκονται στην ίδια θέση να είναι έκδηλος.

Ωστόσο, οι πολίτες δεν τα βάζουν, όπως λένε, με τους υπαλλήλους που προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους με τα μέσα και τις δυνάμεις που διαθέτουν, αλλά με το κράτος που δε λέει να βάλει τάξη στις δημόσιες υπηρεσίες.

Χωρίς προσωπικό

Εμείς, ως οφείλαμε, επικοινωνήσαμε με την προϊσταμένη της Ενιαίας Αρχής Υποθηκοφυλακείο-Κτηματολόγιο κ. Νίκη Κόπακα, η οποία επιβεβαίωσε το πρόβλημα της ανεπάρκειας προσωπικού και ξεκαθάρισε τα πράγματα όσον αφορά τη λειτουργία των δυο υπηρεσιών. «Ο νόμος προβλέπει ότι η "Κτηματολόγιο Α.Ε.", που τώρα έχει γίνει ΔΕΚΟ, έχει υποχρέωση να στηρίξει τα γραφεία με υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικό. Ενώ όμως για όλα τα κτηματολογικά γραφεία της χώρας προσλάμβανε υπαλλήλους, στο Ηράκλειο δεν έγινε ποτέ κάτι τέτοιο. Υπήρξαν αναγκαστικές μετακινήσεις υπαλλήλων, ενώ άλλοι συνταξιοδοτήθηκαν. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 10 με 12 τοποθετήσεις υπαλλήλων για να πούμε ότι θα μπορέσουμε να δουλέψουμε καλύτερα. Έχουν πει ότι θα γίνουν κάποιες προσλήψεις με μετατάξεις αλλά δεν ξέρουμε πότε. Όσον αφορά το ωράριό μας ορίζεται από το υπουργείο Δικαιοσύνης να λειτουργούμε από τις 8:30 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι για τις καταθέσεις εισερχομένων εγγράφων. Οι δικηγόροι κάνουν έρευνα μέχρι τις 2 και αυτά τηρούνται αυστηρά. Το 9-12 που αναφέρθηκε ήταν το παλιό ωράριο», είπε η κ. Κόπακα.

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News