default-image

Κατάληψη λόγω... κενών

Ελλάδα
Κατάληψη λόγω... κενών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χωρίς πτυχίο κινδυνεύουν να μείνουν οι 205 μαθητές του Τμήματος Κομμωτικής της ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου, που, αν και βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς, δε διαθέτουν ακόμα ούτε μια καθηγήτρια ειδικότητας. Αγανακτώντας με την όλη κατάσταση, οι μαθητές προχώρησαν χθες σε επ' αόριστον κατάληψη έως ότου ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Αν και βασικό αίτημά τους είναι η άμεση κάλυψη των διδακτικών κενών, διεκδικούν επίσης ίση μεταχείριση με τα ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ., διατήρηση της ισοτιμίας πτυχίου ΕΠΑ.Σ.-ΙΕΚ, αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των ειδικοτήτων και αντιμετώπιση του κτηριακού προβλήματος που σημειώνεται στο σχολείο τους. Αναλυτικότερα, στην ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου, ενώ υπάρχουν 8 τμήματα κομμωτικής (200 μαθητές), δεν υπάρχει καμία καθηγήτρια ειδικότητας ΤΕ 01.19, με αποτέλεσμα να μη γίνονται εργαστηριακά και θεωρητικά μαθήματα.

Συνέπεια αυτού είναι πολλοί μαθητές να απογοητεύονται και να σταματούν τις σπουδές τους, βλέποντας, όπως λένε, την Πολιτεία και το υπουργείο να τους γυρίζει την πλάτη στερώντας τους το δικαίωμα της δεύτερης ευκαιρίας στη γνώση και την εξειδίκευση ώστε να μπορούν να σταθούν στην αγορά. Από την άλλη, όσοι μένουν, βλέποντας εκατοντάδες διδακτικές ώρες να πηγαίνουν χαμένες και τα κενά των εκπαιδευτικών να μην καλύπτονται, αγωνιούν επειδή δε θα πάρουν ποτέ πτυχίο.

Οι μαθητές ξεκίνησαν την κατάληψή τους νωρίς χθες το πρωί και, όπως τόνισαν, είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν έως ότου το δικαίωμά τους στη γνώση εισακουστεί. «Είπα στα 37 μου χρόνια να έχω μια δεύτερη ευκαιρία. Μαζί με εμένα την ίδια απόφαση πήραν αρκετοί ενήλικες και οικογενειάρχες, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο.

 Το κράτος, η Πολιτεία, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας όμως έτσι ξαφνικά αποφάσισαν να μας κόψουν αυτό το δικαίωμα, στερώντας μας τους καθηγητές. Ερχόμαστε από το Σεπτέμβριο και δεν έχουμε καθηγητή να μας κάνει έστω μια ώρα μάθημα. Τσάμπα και άδικα χάνουμε τουλάχιστον 224 ώρες θεωρητικής και εργαστηριακής εκπαίδευσης. Δε μας λογαριάζουν καθόλου», τόνισε ο πρόεδρος του 15μελούς ΕΠΑ.Σ. Αβραάμ Γιοβατζίκογλου, σπουδαστής του ΑΚ1 Κομμωτικής, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία των μαθητών που αγωνιούν βλέποντας τους κόπους τους να πηγαίνουν χαμένοι. «Πρέπει να δώσουν χρήματα στην παιδεία και να σταθούν δίπλα σε όλους εκείνους που θέλουν να σπουδάσουν και να εργαστούν», είπε ο Στέφανος Καργάκης, μαθητής στο ΑΚ3 Κομμωτικής και αντιπρόεδρος του 15μελούς της ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου.

«Η κατάσταση είναι τραγική. Πώς θα πάρουν πτυχίο αυτά τα παιδιά όταν δεν έχει γίνει ούτε μια ώρα μάθημα ειδικότητας; Το υπουργείο δε δίνει καμία σαφή απάντηση. Μόνο υποσχέσεις και στην πράξη τίποτα», τόνισε ο Πέτρος Κακαζιάνης, καθηγητής στην ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου, επισημαίνοντας τη σοβαρότητα του προβλήματος.

Στήριξη

Στο πλευρό όμως των μαθητών του Τμήματος Κομμωτικής στέκονται και οι υπόλοιποι συμμαθητές τους από τα άλλα τμήματα, που με πανό και συνθήματα συμμετέχουν στον αγώνα τους. «Στεκόμαστε στο πλευρό των συμμαθητών μας, διότι πρέπει όλοι να τους βοηθήσουν να πάρουν πτυχίο», είπε η Μαρία Βεϊσάκη, μαθήτρια ΒΑ1 Αισθητικής της ΕΠΑ.Σ. Ηρακλείου, εκφράζοντας τη συμπαράστασή της στους 205 μαθητές Κομμωτικής, των οποίων οι κόποι κινδυνεύουν να πάνε χαμένοι. «Είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε μέχρι να μας ακούσουν και να κάνουν πράξη τα αιτήματά μας», είπε η Μαρία Μαράκη, επίσης μαθήτρια στο ΒΑ1 Αισθητικής.

Άμεσος όμως είναι ο κίνδυνος να χαθεί η σχολική χρονιά για εκατοντάδες μαθητές και σε άλλα σχολεία, με την κατάσταση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, αν και διανύουμε το τέλος του Α' τετραμήνου, να συνεχίζει να είναι τραγική. Ειδικότερα στο νομό Ηρακλείου, που η δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζει τις περισσότερες ελλείψεις ανά την επικράτεια, τα κενά εκπαιδευτικών ανέρχονται (σήμερα Ιανουάριος 2013) σε 133 πλήρους ωραρίου και 33 μειωμένου ωραρίου. Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στα ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. του νομού, όπου τα κενά είναι 46 πλήρους ωραρίου και 4 μειωμένου ωραρίου. Στο Μουσικό και Καλλιτεχνικό Σχολείο οι ελλείψεις ανέρχονται σε 26 πλήρους και 13 μειωμένου και στα σχολεία Ειδικής Αγωγής έχουμε 24 πλήρους και 8 μειωμένου ωραρίου. Στα επαγγελματικά σχολεία έχουμε ειδικότητες χωρίς ένα εκπαιδευτικό ειδικότητας, με αποτέλεσμα οι μαθητές αυτών των τμημάτων να μην έχουν πάρει βαθμούς στα μαθήματα ειδικότητας αφού δεν τα διδάχτηκαν.

Συζήτηση για τα δεκάδες εκπαιδευτικά κενά στο νομό Ηρακλείου

Συνάντηση πραγματοποίησε προχθές ο βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. κ. Λευτέρης Αυγενάκης με εκπαιδευτικούς της ΔΑΚΕ Ν. Ηρακλείου, στην οποία κυριάρχησαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Όπως αναφέρθηκε από τους εκπαιδευτικούς, οι ελλείψεις σε αναπληρωτές αγγίζουν τους 135 εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου και τους 33 μειωμένου ωραρίου.

Παράλληλα, συζήτηση έγινε και για οργανωτικά αλλά και κομματικής φύσεως θέματα. Υπήρξε η δέσμευση και από τις δύο πλευρές να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την καλύτερη δυνατή παιδεία στο Ηράκλειο γιατί, όπως δήλωσαν οι εκπαιδευτικοί της ΔΑΚΕ, πρώτα είναι εκπαιδευτικοί και μετά συνδικαλιστές.

«Η συνεργασία για την ανάδειξη και τη επίλυση των προβλημάτων του νομού έχει ξεκινήσει σε προηγούμενο χρόνο με τον καθηγητή κ. Πέτρο Κακαζιάννη, πρόεδρο της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής.

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News