Στέλιος Μαλτεζάκης

Το NBA πιο εμπορικό σήμα στον κόσμο, αλλά το ποδόσφαιρο "σαρώνει" στην κατάταξη!

Το NBA είναι το πιο ισχυρό εμπορικό σήμα στον κόσμο του αθλητισμού, σύμφωαν με την κατάταξη των αθλητικών εμπορικών σημάτων, που καταρτίζεται με βάση την «POWA Index», έναν δείκτη που εξετάζει δεδομένα, την σχέση με τα ΜΜΕ, ψηφιακές πλατφόρμες και τις αλληλεπιδράσεις με τους φιλάθλους, προκειμένου να προσδιοριστεί το πιο ισχυρό σήμα, επιτρέποντας στις εταιρείες να εφαρμόσουν τις στρατηγικές χορηγίας τους.

Το NBA καταλαμβάνει την πρώτη θέση, με δείκτη ίσο με 97.264, ενώ στη δεύτερη και στην τρίτη θέση βρίσκονται δύο ποδοσφαιρικοί σύλλογοι, η Ρεάλ Μαδρίτης (85.768) και η Μπαρτσελόνα (84.369), με την πρωταθλήτρια Ευρώπης να υποχωρεί στη δεύτερη θέση μετά την πώληση του Κριστιάνο Ρονάλντο. Κανείς ωστόσο από τους συλλόγους του ΝΒΑ δεν βρίσκεται στον κατάλογο των 20 πιο ισχυρών σημάτων.

Οι ΗΠΑ έχουν να παρουσιάσουν και άλλα επαγγελματικά πρωταθλήματα, όπως το NFL (4ο), το MLB (11ο) και μόλις μία ομάδα, τους Νιου Ιγκλαντς Πάτριοτς (20οι) από το NFL.
Στο ποδόσφαιρο, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι του ανήκουν έως και 14 από τα 20 σήματα στην κατάταξη, . Εκτός από Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα, υπάρχουν η ισπανική Laliga (8η θέση), το UEFA Champions League (7η) και το Μουντιάλ 2018 (15ο).

Στους ποδοσφαιρικούς συλλόγους, η Premier League (5η) κυριαρχεί, με την παρουσία των Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (6η), Αρσεναλ (9η), Λίβερπουλ (10η), Τσέλσι (13η) και της Μάντσεστερ Σίτι (19η). Μία ομάδα έχουν η Ιταλία (Γιουβέντους-12η), η Γαλλία (Παρί ΣΖ-14η) και η Γερμανία (Μπάγερν-18η).
Η Φόρμουλα 1 (16η) και η Indian Premier League (κρίκετ-17η), συμπληρώνουν την πρώτη εικοσάδα με τα πιο ισχυρά εμπορικά σήματα στον κόσμο.

Σχόλια