default-image

Πανελλήνιες: Τι γίνεται με την βαθμολόγηση των Αρχαίων Ελληνικών;

Απόψεις
Πανελλήνιες: Τι γίνεται με την βαθμολόγηση των Αρχαίων Ελληνικών;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναταράξεις στους κόλπους μαθητών, γονέων και καθηγητών προκαλεί το θέμα με τη βαθμολόγηση των γραπτών των αρχαίων ελληνικών των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις καθώς, αρκετές είναι πια οι αναφορές και οι καταγγελίες που γίνονται, όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Το πρόβλημα, όπως έχουμε ήδη γράψει, εντοπίζεται στο θέμα Γ3β, στο αδ?δακτο κείμενο, όπου οι εξεταζόμενοι κλήθηκαν να  αναγνωρίσουν τη μετοχή «κτησάμενος».

Εδώ, μια κατηγορία φιλολόγων υποστηρίζει ότι υπάρχουν δυο ερμηνείες: α) να θεωρηθεί χρονική και να δηλώνει την απλή σκέψη του λέγοντος ή β) να θεωρηθεί χρονικό-υποθετική μετοχή που δηλώνει το προσδοκώμενο.

Όπως καταγγέλλεται, οι σωστές εκδοχές της απάντησης του θέματος είναι δυο, με αποτέλεσμα αλλά βαθμολογικά κέντρα να το αποδέχονται και να βαθμολογούν έτσι τα γραπτά, ενώ άλλα να θεωρούν ορθή μόνο τη μια εκδοχή με ότι αυτό συνεπάγεται στη βαθμολόγηση των γραπτών δημιουργώντας ενδεχομένως δυο κατηγορίες.

Ο σύνδεσμος φιλολόγων Κεφαλονιάς - Ιθάκης, με επιστολή του εφιστά στην προσοχή στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, επειδή τα περισσότερα φροντιστήρια στις λύσεις που παρουσίασαν,  δίνουν μόνο την ερμηνεία «α», να μην παρασυρθούν οι βαθμολογητές και απορρίψουν την ερμηνεία «β» η οποία τεκμηριώνεται από πολλές θεματογραφίες και συντακτικά.

Μιλώντας στο Ράδιο 9,84 και τον Γιώργο Σαχίνη η φιλόλογος - μέλος του Συνδέσμου φιλολόγων Κεφαλονιάς - Ιθάκης, Σοφία Νεοφύτου υποστήριξε πως υπάρχει κίνδυνος να «τιμωρηθούν» τα παιδιά που έχουν ουσιαστική γνώση της αρχαίας ελληνικής.

«Δεν προπαγανδίζουμε υπέρ της μιας ή της άλλης απάντησης» είπε η κ.Νεοφύτου ωστόσο σημείωσε πως θα είναι πραγματικά άδικο «τα παιδιά που έχουν συλλάβει τις βαθύτερες αποχρώσεις του λανθάνοντος υποθετικού λόγου, να χάσουν τα πολύτιμα αυτά 5 μόρια που ισοδυναμούν σε έναν ολόκληρο βαθμό».

Μέχρι στιγμής, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν έχει εκδώσει κάποια ανακοίνωση σχετικά με το θέμα και μάλιστα, όπως επιβεβαίωσε μιλώντας επίσης στο Ράδιο9.84, ο διευθυντής των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» στο Ηράκλειο, Μανώλης Μαυράκης, για την ώρα τα βαθμολογικά κέντρα από τις οδηγίες έχουν μόνο την πρώτη εκδοχή.

Από την πλευρά  της Ένωσης Φιλολόγων Ηράκλειο, η πρόεδρος Λίζα Σκλάβου, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί της, τονίζει πως οι βαθμολογητές των πανελλαδικών εξετάσεων είναι πρωτίστως εκπαιδευτικοί  και αυτό σημαίνει πως για τους ίδιους, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν οδηγίες ή όχι κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση βαθμολογείται ως σωστή.  

Μαίρη Καριωτάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News