Αλέξανδρος Σαρηβαλάσης: 6 ανώτατες δικαστικές αποφάσεις για το νερό ως δημόσιο αγαθό

Απόψεις
Αλέξανδρος Σαρηβαλάσης: 6 ανώτατες δικαστικές αποφάσεις για το νερό ως δημόσιο αγαθό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος είναι ο ρόλος μιας Ρυθμιστικής Αρχής, αν όχι να ρυθμίζει την αγορά; Και αν είναι έτσι, τι σχέση έχει με την ελεύθερη αγορά ένα δημόσιο και κοινωνικό αγαθό όπως το νερό;

Ο νομικός Αλέξανδρος Σαρηβαλάσης,  μέλος της ομάδας νομικών και πολιτών που από το 2011, παρίστανται σε όλες τις νομικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε. υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα στο νερό ως δημόσιο αγαθό, μίλησε σήμερα Τρίτη 21 Μαρτίου στο ραδιοφωνικό σταθμό 98.4 για τις διαχρονικές μεθοδεύσεις ιδιωτικοποίησης του, αλλά και τις κορυφαίες αποφάσεις του Σ.τ.Ε. που υποχρεώνουν τις ελληνικές κυβερνήσεις να επιστρέψουν του οργανισμούς ύδρευσης από το Υπερταμείο στο δημόσιο μετοχικά σε πλειοψηφία χαρακτήρα τους.

Μάλιστα όπως αποκάλυψε, μόλις χθες, το ανώτατο τριμελές συμβούλιο της Επιτροπής Συμμόρφωσής που απαρτίζεται από Ανώτατους Δικαστές, το οποίο μελέτησε την μη εφαρμογή της τελευταίας απόφασης του Σ.τ.Ε. για το νερό ως δημόσιο αγαθό, από την κυβέρνηση που αγνοώντας την απόφαση με νόμο κρατά στο υπερταμείο τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης, εξέδωσε νέα την έκτη κατά σειρά απόφαση.

Με βάση αυτή δίνει περιθώριο στη κυβέρνηση εντός έξι μηνών να εφαρμόσει την απόφαση του Σ.τ.Ε. και με αναδρομική ισχύ από το 2008, να επιστρέψει τις επιχειρήσεις ύδρευσης από το Υπερταμείο στο δημόσιο χαρακτήρα τους κατά 51% μετοικά τουλάχιστον. 

Ο κ. Σαρηβαλάσης, αναφορικά με το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης με το οποίο  οι αρμοδιότητες για τη διαχείριση του νερού της ύδρευσης από τις ΔΕΥΑ μεταφέρονται στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, όπως είπε, θα πρέπει να θεωρείται από όλους ότι υποκρύπτει την απαρχή της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου αγαθού.

Η κυβέρνηση βέβαια ισχυρίζεται ότι το πολυνομοσχέδιο δεν ιδιωτικοποιεί το νερό, αλλά απλώς μεταφέρει τις αρμοδιότητες διαχείρισής του στη Ρυθμιστική Αρχή για λόγους καλύτερης και αποδοτικότερης λειτουργίας.

Όμως, ποιος είναι ο ρόλος μιας Ρυθμιστικής Αρχής, αν όχι να ρυθμίζει την αγορά; Και αν είναι έτσι, τι σχέση έχει με την ελεύθερη αγορά ένα δημόσιο και κοινωνικό αγαθό όπως το νερό;

Όσον αφορά στο ΣτΕ, η απόφαση – σταθμός του Φεβρουαρίου του 2022, με την οποία κατοχυρώνεται ο δημόσιος έλεγχος στο νερό και απαιτείται η επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ από το Υπερταμείο στο Δημόσιο, καθώς και η πρόσφατη γνωμοδότηση της Επιτροπής Συμμόρφωσής του, με την οποία κρίνεται ότι η κυβέρνηση δεν συμμορφώθηκε με τις δικαστικές αποφάσεις, αποτελούν το νομικό οπλοστάσιο της διεκδίκησης της επιστροφής της κυβέρνησης στη νομιμότητα, που θέλει το νερό να παραμένει δημόσιο αγαθό και να βρίσκεται σε δημόσια διαχείριση.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News