Κ. Φαρσαλινός: Όμοια εικόνα πρωτεϊνών του νέου ιού, με τοξίνες φιδιών

Απόψεις
Κ. Φαρσαλινός: Όμοια εικόνα πρωτεϊνών του νέου ιού, με τοξίνες φιδιών

Ακούστε τη ραδιοφωνική συνέντευξη στον Γιώργο Σαχίνη

Ο ερευνητής στα Πανεπιστήμια Πατρών και Δυτικής Αττικής, Κώστας Φαρσαλινός, μιλώντας στον 98.4 ως επικεφαλής της προδημοσίευσης νέας μελέτης  ομάδας ελλήνων επιστημόνων, εξήγησε γιατί στην έρευνα αυτή φαίνεται ότι πρωτεΐνη S του ιού SARS-CoV-2 έχει ομολογία με τοξίνες δηλητηρίων φιδιών, ερμηνεύοντας έτσι την επίδραση που έχει ο κορωνοϊός στον οργανισμό και τα συμπτώματα που προκαλεί

Ελληνική μελέτη που εντοπίζει σημαντική αλληλουχία στην πρωτεϊνη S («ακίδα») του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, η οποία είναι ομόλογη με νευροτοξίνη φιδιού, είναι προς κρίση για δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό FEBS Journal.

Η μελέτη που τη Δευτέρα, στo preprints.com, υπό τον τίτλο "Nicotinic Cholinergic System and COVID-19: Identification of a Potentially Crucial Snake Toxin-Like Sequence in the SARS-CoV-2 Spike Glycoprotein", έγινε από τους Κωνσταντίνο Φαρσαλινό, Ηλία Ηλιόπουλο, Σωκράτη Τζάρτο και Κωνσταντίνο Πουλά από το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Οι Έλληνες ερευνητές ανίχνευσαν μια σημαντική αλληλουχία στην πρωτεϊνη S («ακίδα») του νέου κορωνοϊού, η οποία είναι ομόλογη με νευροτοξίνη φιδιού.

«Η πρωτεϊνη S μέσω αυτού του πρωτοαναφερόμενου τμήματος ενδέχεται να αλληλεπιδρά με το νικοτινικό χολινεργικό σύστημα και να προκαλεί τοξικά αποτελέσματα στον οργανισμό», αναφέρουν οι ειδικοί.

Οι Έλληνες επιστήμονες σημειώνουν ακόμα ότι, «η επίδραση του ιού στο νικοτινικό χολινεργικό σύστημα έχει πολύ μεγάλη κλινική σημασία, διότι παρατηρούνται συμπτώματα στους νοσούντες που μπορούν να αποδοθούν στην εμπλοκή αυτού του μονοπατιού στη νόσο. Από τη δημοσίευση διαφαίνεται ότι ο συσχετισμός μεταξύ ιού και νευροτοξινών φιδιών αποτελεί την απαρχή για την αποικοδόμηση της δράσης του ιού και ενδεχομένως αποκαλύπτει και πιθανούς ζωικούς οργανισμούς που μολύνονται από τον ιό ή υπήρξαν στο παρελθόν ξενιστές του».

Ο κ. Φαρσαλινός, μίλησε ακόμη για τους μεγάλους μύθους και αλήθειες γύρω από την εικόνα που έχουν οι επιστήμονες  για τον νέο κορωνοιό, τις κοινωνικές προεκτάσεις, το βαθμό ανοσίας του πληθυσμού αλλά και την μεγάλη σύγκρουση και με πολιτικούς όρους, περί φυσικής ή τεχνητής κατασκευής του νέου ιού.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.