default-image

Μοντέλο αυτοκινήτου με το όνομα "ΚΡΗΤΗ": Μία αναπτυξιακή ευκαιρία;

Απόψεις
Μοντέλο αυτοκινήτου με το όνομα "ΚΡΗΤΗ": Μία αναπτυξιακή ευκαιρία;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με περισσή χαρά διάβασα την είδηση σχετικά με το νέο μοντέλο της Hyundai το οποίο θα ονομασθεί "Creta".

Σωτήρης Ν. Καμενόπουλος

Υπ. Διδάκτωρ Πολυτεχνείου Κρήτης

Όποιος διάβασε την ανακοίνωση της εταιρείας για τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε το όνομα της Κρήτης αντιλαμβάνεται πως εκεί «έξω» υπάρχει πολύ υλικό για να το εκμεταλλευθούμε θετικά και να επιτύχουμε σιγά-σιγά την πολυπόθητη ανάπτυξη στο νησί. Εδώ σημειώνω πως με αυτόν τον τρόπο καταδεικνύεται επίσης η ήπια ισχύς (soft power) της Ελλάδας αλλά και η δύναμη του brand name της Κρήτης.

Παραθέτω τάχιστα ορισμένες προτάσεις:

1. Η Περιφέρεια Κρήτης να έρθει σε συνεννόηση με την εταιρεία (στην Νότια Κορέα) ώστε να συμβάλλει στη δημιουργία του διαφημιστικού του νέου αυτοκινήτου. Η διαφήμιση να γυρισθεί - πού αλλού - στην Κρήτη με προβολή τοπίων από όλο το νησί. Μη ξεχνάμε πως τέτοιου είδους διαφημιστικά παίζουν παγκοσμίως.

2. Η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του αυτοκινήτου να γίνει στο παλιό λιμάνι Χανίων παρουσία του προέδρου της εταιρείας.

3. Η Hyundai διαθέτει περίπου 68 χιλιάδες εργαζόμενους σε διάφορα μέρη του κόσμου. Οι Κρητικοί σύλλογοι ξενοδόχων όλοι μαζί με ενιαία φωνή-πολιτική ας επικοινωνήσουν με την εταιρεία ώστε να δημιουργηθούν ξενοδοχειακά πακέτα στοχοποιημένα στην εταιρεία της Hyundai και τους εργαζομένους της.

4. Το παραπάνω θα μπορούσε επίσης να εφαρμοσθεί και σε όλες τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες (π.χ. Siemens, Nokia κ.λπ.) οι οποίες διαθέτουν από 50 εώς 150 χιλιάδες εργαζόμενους η κάθε μία. Να πάμε λοιπόν σε ένα νέο target group: τις mega-corporations και τους εργαζομένούς τους. Όπως κάνουν π.χ. οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που βγάζουν ειδικά πακέτα προσφορών για τους εργαζόμενους των μεγάλων εταιρειών. Γιατί να το αποδεχθεί αυτό το deal μία πολυεθνική; Για να καταδείξει πως ενδιαφέρεται για τους εργαζομένους της. Για να καταδείξει δηλαδή πως διαθέτει κοινωνική/εργατική ευαισθησία και να συμβάλλει στη λεγόμενη Κοινωνική Υπευθυνότητα (Social Rsponsibility). Οι μεγάλες πολυεθνικές ετιαρείες θα πρέπει να το δουν ως μία ευκαιρία για παίγνιο win-win.

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως αν κάτι τέτοιο πετύχει, τότε θα επιτευχθούν τα παρακάτω:

Α. Θα δημιουργηθούν οι συνθήκες για παράταση της τουριστικής περιόδου καθ'όλη τη διάρκεια του έτους καθώς οι πολυεθνικές έχουν ανάγκη να στέλνουν για διακοπές τους εργαζομένους τους καθ'όλη τη διάρκεια του έτους.

Β. Στοχοποιούνται οι έχοντες το χρήμα: οι ιδιοκτήτες των «μέσων παραγωγής» (για να «μιλήσω» με «μαρξιστικούς» όρους), οι οποίοι παρέχουν το χρήμα ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι πελάτες της Κρήτης (τουρίστες-εργαζόμενοι) να την επισκέφτονται.

Γ. Απόρροια του προηγούμενου: αποφεύγονται οι «ενοχλητικοί» ενδιάμεσοι-μεσάζοντες...

Ας δράξουμε αυτή τη μοναδική ευκαιρία και ας τη μετατρέψουμε σε εργαλείο συνέργειας όπου το 1+1 δεν κάνει 2, αλλά 3, 5, ή 100.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News