default-image

Προκηρύξεις οικοπέδων μετά τα 6 νμ σε διεθνή ύδατα δεν μπορούν να γίνουν

Απόψεις
Προκηρύξεις οικοπέδων μετά τα 6 νμ σε διεθνή ύδατα δεν μπορούν να γίνουν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Να το ξαναπούμε πάλι. Μετά τα 6 νμ η Ελλάδα έχει διεθνή ύδατα. Σε διεθνή ύδατα δεν μπορούν να γίνουν προκηρύξεις οικοπέδων. Δεν μας ανήκουν. Να το ξαναπούμε αυτό; Βλέπετε σχετικά εδώ.

Tου καθηγητή Γ. Ζουγανέλη

Για να γίνει επίσημη και στα σοβαρά ανακήρυξη μιας ΑΟΖ ενός κράτους πρέπει να σταλούν γεωμετρικές συντεταγμένες των ορίων της στον ΟΗΕ. Aυτο η Ελλάδα δεν το έχει κάνει. Το ΥΠΕΚΑ κακώς κάνει προκηρύξεις οικοπέδων σε διεθνή ύδατα. Κατά τη γνώμη όσα συμβόλαια έχει συνάψει είναι άκυρα και κάνουν κακό στην εικόνα της χώρας.

Η Ελλάδα δεν έχει καμμία κυριαρχία σε διεθνή ύδατα. Αυτό είναι λάθος; Στα χημικά της Συρίας γιατί η Ελλάδα δεν μπορούσε να κάνει παρέμβαση όταν το Αμερικάνικο πλοίο έκανε βόλτες νότια της Κρήτης; Πολύ απλά. Γιατί δεν μπορούσε. Μόνο αυτή η αναφορά σαν απόδειξη αρκεί για να στηρίξει όλα όσα λέω. Αλλά η συζήτηση γίνεται στην Ελλάδα και πρέπει να λέμε εκατό φορές το αυτονόητο.

Μετά απο μια εβδομάδα σιωπής του ΥΠΕΚΑ και του καθεστώτος απο το σόκ των αποκαλύψεών μου, που φαίνεται ότι χτύπησαν κατακούτελα τους ενόχους, διέρρευσαν δύο "ειδήσεις", οι οποίες δεν αλλάζουν τίποτα απο όσα είπα.

Η μία είναι είναι ότι ο Σόλωνας Κασίνης σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα υδρογονανθράκων δεν ερωτάται απο τον Μανιάτη για συμβουλές (προσωπικό τους θέμα που δεν μπορώ να επιβεβαιώσω, να απορρίψω ή να επιθυμήσω). Αυτή η "διαρροή" μπορεί να ερμηνευτεί πάντως σαν ο Σόλωνας Κασίνης να αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και να νίπτει τας χείρας του. Αλλοιώς δεν θα γινόταν γνωστή η διαρροή.

Το άλλο αφορά μια θέση του ΥΠΕΚΑ που λέει, ότι η Ελλάδα σε περιοχές που δεν έχει υπάρξει οριοθέτηση με τις άλλες παράκτιες χώρες, λαμβάνει υπόψη της ως όριο των ζωνών της τη μέση γραμμή. Αυτή η θέση του ΥΠΕΚΑ ακόμη και να γνωστοποιηθεί στον ΟΗΕ δεν έχει καμμία απολύτως αξία, παρά μόνο αν τη δεχθούν και τα άλλα όμορα θαλάσσια κράτη με τα οποία συνορεύει η Ελλάδα και βάσει αυτής χαραχθούν οι ΑΟΖ εκατέρωθεν. Γιατί όμως δεν έχει αξία και γιατί δεν δίνει το δικαίωμα αυτή η θέση του ΥΠΕΚΑ στην Ελλάδα να κάνει προκηρύξεις οικοπέδων;

Γιατί απλά, η θέση του ΥΠΕΚΑ δεν αποτελεί επίσημη ανακήρυξη της ΑΟΖ και συνεπώς δεν δίνει κανένα δικαίωμα στην Ελλάδα να προκηρύσσει οικόπεδα σε διεθνή ύδατα. Τελεία και παύλα.

Ο Νόμος της Θάλασσας λέει ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία της Ελλάδας με τα όμορα κράτη πρίν ανακηρυχθεί η ΑΟΖ και η υφαλοκρηπίδα της. Ανακήρυξη δεν μπορεί να υπάρξει όσο οι συνομιλίες διαρκούν και η Ελλάδα συενχίζει να συνομιλεί σποραδικά με κάποιους χωρίς να έχει ανακοινώσει καμμία συμφωνία συνολικά.  Η Ελλάδα συνεπώς αυτή τη στιγμή δεν έχει ΑΟΖ και μετά τα 6 νμ έχει διεθνή ύδατα. Στα διεθνή ύδατα δεν μπορεί κανείς να προκηρύξει οικόπεδα.

Ενδιαφέρον είναι ότι το ΣΥΡΙΖΑ αναγνώρισε και ψήφισε ως έγκυρες από τις συμβάσεις στη Βουλή μόνο εκείνες που αφορούν την Καβάλα (μέσα στα 6 νμ.). Αυτό δεν είναι τυχαίο. Οι άλλοι της αντιπολίτευσης δήλωσαν παρόντες… Σαν να μη έγινε τίποτα. Σαν να λέμε. Δεν είδα, δεν άκουσα δεν ξέρω…

Η επιμονή δεν χαρακτηρίζει πάντα τον έξυπνο και αυτό δεν αφορά εμένα… Αφορά και τη κυβέρνηση και τη προπαγάνδα. Δεν τρώγεται αυτό που έχει κάνει το ΥΠΕΚΑ. Να παραιτηθεί ο Μανιάτης πρίν διαρρεύσει διεθνώς το θέμα και επίσημα. Αυτό είναι το πιο έξυπνο που πρέπει να κάνει κατά την άποψή μου.

Πρέπει να σας πώ, ότι στη Τουρκία αυτά είναι γνωστά. Μέσα στην Ελλάδα δεν είναι.  Κάτι άλλο έχει συμφωνήσει το καθεστώς με τη Τουρκία και για το λόγο αυτό οι Τούρκοι κάνουν τη πάπια για το θέμα. Αυτό λέγεται συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο. Έτσι μόνο κολλάει, όπως και το δώρο της περιοχής της Ελληνικής ΑΟΖ νοτιοανατολικά του Καστελόριζου στην ΑΟΖ της Τουρκίας για την οποια έχω μιλήσει εδώ.

Μεταξύ τους να τα λένε στη Βουλή και στα ΜΜΕ. Με εμένα μπροστά…

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News