default-image

«Τα κινέζικα» για το Καστέλι

Απόψεις
«Τα κινέζικα» για το Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ώστε ο φάκελος για το ταξίδι του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά περιλαμβάνει και το αεροδρόμιο στο Καστέλι; Αυτό που ακριβώς το εντόπισε ο υφυπουργός από τη Λόνδρα φερμένος ο κ. Νότης Μηταράκης;

Είναι ο μόνος άλλωστε που έκανε μία τέτοια δήλωση μία εβδομάδα πριν το πρωθυπουργικό ταξίδι και τρεις ημέρες πριν οι Γερμανοί της Hochtief αφήσουν σύξυλο το "Ελ. Βενιζέλος" στα χέρια ενός καναδικού fund συνταξιούχων.

Το γράφω αυτό γιατί από πουθενά αλλού δεν προκύπτει ότι στο πρωθυπουργικό ταξίδι υπάρχει φάκελος για το αεροδρόμιο Καστελίου. Πολύ περισσότερο από τους ανώτατους υπηρεσιακούς παράγοντες, δύο τουλάχιστον υπουργείων, που γνωρίζουν όσο κανένας άλλος και τεχνικά το θέμα.

Άλλωστε και ενδιαφέρον των Κινέζων να υπήρχε, χωρίς τεύχη δημοπράτησης που πριν τον Σεπτέμβριο του 2013 δεν αναμένονται, τι στα σοβαρά να συζητούσες για επενδυτικό ενδιαφέρον;

Η αλήθεια είναι πως η μόνη κίνηση μέχρι σήμερα από πλευράς Κινέζων είναι η Δημόσια Τράπεζα Επενδύσεων της Κίνας, που πριν τέσσερις μήνες ενδιαφέρθηκε να μάθει πώς εξελίσσεται η πορεία προς την δημοπράτηση του αεροδρομίου Καστελίου και μόνο αυτό.

Μήπως οι δηλώσεις Μηταράκη έγιναν επί σκοπού να ρεφάρουμε τις εντυπώσεις επειδή μάθαμε την τελευταία στιγμή ότι στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων με πρώτο το "Ελ. Βενιζέλος" των Αθηνών, τελικά αντί η κυβέρνηση να κάνει τις διαπραγματεύσεις, οι γερμανοί της Hochtief μας την έκαναν και πούλησαν το μερίδιό τους απευθείας στους Καναδούς συνταξιούχους; Αυτό δεν είναι άδειασμα για τον κ. Μηταράκη και τον πολιτικό του προϊστάμενο υπουργό στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων;

Τι να συμπεράνουν οι ξένοι επενδυτές όταν αντί για κουμάντο στις ιδιωτικοποιήσεις από πλευράς κυβερνήσεως, τελικά το κάνει η ιδιωτική γερμανική εταιρεία;

Επί της ουσίας τώρα, το μόνο μέχρι σήμερα κρατικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι αυτό του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ κατά τη συνάντησή του με τον Σαμαρά στην Αθήνα. Φυσικά για λογαριασμό γαλλικών ιδιωτικών συμφερόντων όπως η Vinci. Για να ξέρετε το μεγάλο μυστικό και κλειδί των εξελίξεων και για το αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι το νέο διεθνές αεροδρόμιο στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Θα λειτουργήσει το 2016, στοιχίζει άνω των 16 δισεκατομμυρίων ευρώ και κατά 50% μέτοχος είναι η γερμανική Hochtief και άλλες γερμανικές εταιρείες.

Αυτοί φιλοδοξούν να το κάνουν κόμβο, ανώτερο του Λονδίνου και να τον «βαφτίσουν» σε «κορυφαίο ευρωπαϊκό κόμβο», καταργώντας Ντόχα του Κατάρ, Σιγκαπούρη και άλλους κόμβους ως το κέντρο προώθησης αεροπορικών μεταφορών προς Άπω Ανατολή και Αυστραλία.

Σκέφτονται μάλιστα να συγχωνεύσουν, αν χρειαστεί, τη Lufthansa με την Turkish Airlines. Βλέποντάς τα αυτά λοιπόν οι Γάλλοι, αντιλαμβάνονται ότι ο μόνος αντίλογός τους είναι να παίξουν ανταγωνιστικά με τα αεροδρόμια Ελ. Βενιζέλος στην Αθήνα και το νέο του Καστελίου στην Κρήτη.

Επειδή για την Αθήνα, μετά την «είσοδο» των Καναδών επενδυτών το πράγμα δυσκολεύει, είναι προφανές ότι οι Γάλλοι, τον μόνο ανταγωνιστικό κόμβο που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν είναι αυτό στο Καστέλι με ένα νέο αεροδρόμιο.  

Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν κατ' ελάχιστον τεύχη δημοπράτησης του έργου γι αυτό και ας σταματήσουν ορισμένοι υφυπουργοί να μιλούν «κινέζικα» για το Καστέλι, γιατί θα την πάθουν όλοι στο τέλος με τις τόσες εξαγγελίες σαν τον «βοσκό, τον λύκο και τα πρόβατα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News