Φιλία Σαριδάκη

Όταν η Eurovision «κρύβει»... πολιτικά παιχνίδια

Η «αθώα» πλευρά της Εurovision μάλλον έχει χαθεί ανεπιστρεπτί παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός τραγουδιού έχει φανατικό κοινό που συνεχίζει να απολαμβάνει τα στοιχήματα τα οποία «πέφτουν» τη βραδιά του τελικού, τις εντυπωσιακές παρουσίες και βρίσκει χαριτωμένες ακόμα και τις…. κιτς εμφανίσεις.  Είναι άλλωστε μια φιέστα την οποία «μοιράζονται» οι Ευρωπαίοι.

Yπό άλλες συνθήκες ίσως να γελούσαμε στην σκέψη ότι ένα τραγούδι μπορεί να οδηγήσει χώρες στα «χαρακώματα», αλλά η αλήθεια δεν απέχει και πολύ.

Φέτος και μόνο στη σκέψη ότι μπορεί ο επόμενος διαγωνισμός να λάβει χώρα στην Ιερουσαλήμ , αρκετές χώρες αντέδρασαν όπως η Ιρλανδία, η Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισλανδία και έπεται και συνέχεια. Το Ισραήλ τώρα κινδυνεύει να χάσει τη διοργάνωση λόγω των διαμαρτυριών.

Εξάλλου την αρχή για να δοθεί πολιτική διάσταση στο θέμα ,την είχε κάνει η ίδια η Ισραηλινή νικήτρια του φετινού διαγωνισμού, Νέτα. Πίσω από χαριτωμένα, αθώα χαμόγελα και την πληθωρική εμφάνισή της κρυβόταν μια ξεκάθαρη πολιτική στάση. Η τραγουδίστρια έβαλε «φωτιά» όταν έδωσε ραντεβού για τον επόμενο διαγωνισμό στην Ιερουσαλήμ.

Και κάπως έτσι για μια ακόμη φορά η εποχή της αθωότητας “χάθηκε” αφού κάποιοι ξεχνούν ότι πρόσφατα περίπου 60 άτομα θυσιάστηκαν στο αγώνα να μην αναγνωριστεί η Ιερουσαλήμ ως επίσημη πρωτεύουσα του Ισραήλ.

Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που τα πολιτικά παιχνίδια και η διπλωματία κρύβονται πίσω από στίχους τραγουδιών ή τα μικρόφωνα των τραγουδιστών γίνονται «όπλα» προπαγάνδας.

Tην περίοδο της κρίσης στην Κριμαία ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Ρωσίας, είχε ανακοινώσει ότι μποϊκοτάρει τη Eurovision. Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Ουκρανίας, η οποία διοργάνωνε το διαγωνισμό ότι θα απαγορεύσει την είσοδο της Ρωσίδας τραγουδίστριας που θα ελάμβανε μέρος στο διαγωνισμό.

Όταν εκατομμύρια τηλεθεατές στρέφουν το βλέμμα πάνω στους καλλιτέχνες, κάτω από τα λαμπερά φώτα της σκηνής, κάποιοι απλά δεν μπορούν να αντισταθούν και μετατρέπουν τη μουσική σκηνή σε χώρο…προπαγάνδας. Άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο…

 

 

 

 

 

 

Σχόλια