Αγγέλα Δουλγεράκη

Μ. Παπαδακάκη: Καθυστερούμε να πάμε μπροστά την Κυκλοφοριακή Αγωγή

Έλλειψη πολιτικής βούλησης, καθυστερεί τα βήματα μας για να προχωρήσει στα σχολεία το μάθημα «Οδικής Ασφάλειας – Κυκλοφοριακής Αγωγής»

Τα παραπάνω αναφέρει στο Ράδιο 98.4 η Επίκουρη Καθηγήτρια και Δ/τρια του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας στο ΕΛΜΕΠΑ  Μαρία Παπαδακάκη, υπογραμμίζοντας παράλληλα τον εξέχοντα ρόλο των εκπαιδευτικών στην προαγωγή της ασφαλούς μετακίνησης,  όπως και την αναγκαιότητα ένταξης του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής, ως υποχρεωτικό και όχι ως μάθημα επιλογής, στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των βαθμίδων.

Αναφερόμενη στο πανελλήνιο διαδικτυακό συνέδριο με τίτλο «Κυκλοφοριακή Αγωγή: Χθες – Σήμερα – Αύριο»  που διεξήχθη Παρασκευή 20 και το Σάββατο 21 Νοεμβρίου, είπε ότι συμμετείχαν σε αυτό περισσότεροι από 60 διακεκριμένοι εισηγητές από όλη την Ελλάδα, το χώρο της μέσης και ανώτατης εκπαίδευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των δομών υγείας και ψυχικής υγείας, της Ελληνικής Αστυνομίας, των συλλόγων εκπαιδευτών οδήγησης, των συλλόγων θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων, των συλλόγων πρόληψης.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Προγράμματος «Προαγωγή Κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας στους Εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης», το οποίο ξεκίνησε το 2018, υπό την επιστημονική ευθύνη του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας (LaHeRS) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κρήτης και την υποστήριξη της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Κρήτης.

Συζητήθηκαν οι νέες προοπτικές για τη διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στη χώρα μας, διατυπώθηκαν επίκαιρες προτάσεις για τις ανάγκες ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού σε θέματα προαγωγής της ασφαλούς μετακίνησης στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Χαιρετισμό απηύθυναν η Σοφία Ζαχαράκη (Υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων), η οποία αναφέρθηκε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και στη Θεματική ενότητα της Κυκλοφοριακής Αγωγής και της Οδικής Ασφάλειας, ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης (υφυπουργός, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), ο οποίος αναφέρθηκε στο στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για την οδική ασφάλεια, ο Χρήστος Κελλάς (βουλευτής, πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων), ο Σταύρος Αρναουτάκης (περιφερειάρχης Κρήτης), ο Νικόλαος Κατσαράκης (Πρύτανης Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου), ο Μανώλης Καρτσωνάκης (περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης) και ο Ιωάννης Παρασύρης (περιφερειακός σύμβουλος, Περιφέρεια Κρήτης) και πλήθος εκλεκτών ακαδημαϊκών.

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος  Ιωάννης Παρασύρης, επισήμανε ότι το επιμορφωτικό πρόγραμμα του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας, το οποίο χρηματοδότησε η Περιφέρεια Κρήτης και το επιμορφωτικό υλικό που διαμορφώθηκε για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, συντελεί στην αύξηση των γνώσεων και της επαγγελματικής επάρκειας των εκπαιδευτικών σε θέματα σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής και δημιουργεί νέες προοπτικές τόσο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χώρα μας όσο και για τη διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής. Δεν παρέλειψε επίσης να επισημάνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να επενδύσει στη δημιουργία Περιφερειακών Σχεδίων προαγωγής της οδικής ασφάλειας, τα οποία να αντανακλούν τις τοπικές ανάγκες, δεδομένου ότι κάθε Περιφέρεια εμφανίζει διαφορετικούς παράγοντες κινδύνου και προφίλ χρηστών του οδικού δικτύου.

Ο Μανόλης Χλιαουτάκης, Ομότιμος Καθηγητής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου αναφέρθηκε στην έλλειψη συνέχειας και στην αποσπασματικότητα των παρεμβάσεων, υπογράμμισε την ανάγκη εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των εταίρων που δραστηριοποιούνται σε ζητήματα προαγωγής της οδικής ασφάλειας, καθώς και την ανάγκη εκπροσώπησης ακαδημαϊκών και άλλων φορέων της Περιφέρειας, σε κεντρικές επιτροπές και γνωμοδοτικά όργανα της κυβέρνησης.

Ο  Μανώλης Καρτσωνάκης, Περιφερειακός Δ/ντής Εκπαίδευσης Κρήτης, υπογράμμισε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν αντιμετωπίζεται μέσα σε λίγα χρόνια, χρειάζεται η συνεργασία φορέων και οι στόχοι πρέπει να είναι φιλόδοξοι. Πρόκειται για ένα σημαντικό πρόβλημα της Κρήτης. Πρέπει να αναπτυχθούν εργαλεία για τις μικρότερες ηλικίες και για τους εφήβους μαθητές που σε λίγο καιρό θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συμφώνησαν σχετικά με την αναγκαιότητα ανάπτυξης εργαλείων που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αντιληφθούν ότι ο δρόμος είναι ένας κοινωνικός χώρος, όπου συνυπάρχουμε με άλλους.

Κατά την ολοκλήρωση του συνεδρίου, η κ. Παπαδακάκη, δεσμεύτηκε απέναντι στους σύνεδρους και στους εκπαιδευτικούς ότι θα εκδοθεί τόμος πρακτικών του συνεδρίου μέσα από τον οποίο θα αποτυπώνονται επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής στη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του συνεδρίου.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε σε κλίμα συγκίνησης με τη δημόσια βράβευση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών που διακρίθηκαν στον 1ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Οδικής Ασφάλειας με θέμα “Διασταύρωσηστη Ζωή”, ο οποίος διοργανώθηκε με επιτυχία από το Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του ΕΛΜΕΠΑ, με συμμετοχή 95 ομάδων και εκπροσώπηση μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων από όλη την Κρήτη.

Νικητές διαγωνισμού 1η Θέση – Κάσσαρη Σοφία, 11ο Δημοτικό Χανίων 2η Θέση – Αργυρίου Αθηνά, 7ο Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου 3η Θέση – Κοπιδάκη Αικατερίνη, Δημοτικό Σχολείο Σκαλανίου 4η Θέση – Μαυροειδής Γιώργος, ΕΕΕΕΚ Αγίου Νικολάου- Γαλανάκη Αικατερίνη, Γυμνάσιο Νεάπολης 5η θέση – Τζιρή Αικατερίνη, 1ο ΕΠΑΛ Ιεράπετρας 5η θέση – Σηφάκη Ελευθερία, Νηπιαγωγείο Μητρόπολης 6η θέση – Περάκη-Μακρή Μαρία, 3ο Νηπιαγωγείο Βουτών Ηρακλείου 6η θέση – Κουφάκη Μαρία/Αραβανή Γιάννα, 47ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου 7η θέση – Ρίγγας Αναστάσιος/Σπανός Δημήτρης, 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου 8η θέση – Κουναλάκη Μένια, Δημοτικό Σχολείο Ροδιάς.

Φωτο Αρχείου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια