Χιλιάδες νεκροί πεζοί και ποδηλάτες στους δρόμους της Ευρώπης

Απόψεις
Χιλιάδες νεκροί πεζοί και ποδηλάτες στους δρόμους της Ευρώπης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για νόμισμα με πολλές όψεις και πολλαπλές ευθύνες μιλά στον 98.4 ο Εκπαιδευτής Υποψηφίων Οδηγών Αλέξανδρος Μεϊμαράκης.

51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. την περίοδο 2010-2018, ενώ το ποσοστό των θανάτων στην Ε.Ε. από το 2010 όσον αφορά στους ποδηλάτες, μειώθηκε οκτώ φορές πιο αργά σε σχέση με το ποσοστό των επιβατών οχημάτων που χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο.

Τα στοιχεία παρουσιάζονται στη νέα έκθεση που έχει συντάξει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, ανεξάρτητος Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες.

Το ποσοστό των θανάτων ανάμεσα στους πεζούς και τους ποδηλάτες αντιστοιχούσε στο 29% του συνόλου των καταγεγραμμένων θανάτων που σημειώθηκαν στην Ε.Ε. το 2018.

Το 99% των θανάτων όσον αφορά στους πεζούς και το 83% των θανάτων όσον αφορά στους ποδηλάτες οφείλονται σε σύγκρουση με μηχανοκίνητο όχημα.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι μισοί από όλους τους ποδηλάτες και τους πεζούς που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. είναι άνω των 65 ετών. Οι ηλικιωμένοι είναι πιο ευάλωτοι και λιγότερο ικανοί να ανακάμψουν από σοβαρούς τραυματισμούς.

Παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή, σχολείο, οικογένεια, στους παράγοντες εκείνους που ο Αλέξανδρος Μεϊμαράκης εκτιμά ότι βρίσκεται η λύση της αποτελεσματικής αντιμετώπισης των τροχαίων.

Την ίδια ώρα ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, μιλά για χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους, καθώς το πρώτο εξάμηνο διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ πέρασε χωρίς να γίνουν οι παρεμβάσεις που εξαγγέλθηκαν, όπως σημειώνει.

Διαμαρτυρία επίσης του ιδίου καθώς τα όποια στοιχεία που διαθέτει η Ελληνική Αστυνομία δεν βλέπουν ορθά το φως της δημοσιότητας με ραγδαία την αύξηση εκείνων που έχουν εγκατάλειψη του θύματος στο δρόμο.

 Απ αυτά τα «ενδεικτικά» στοιχεία καταγράφονται μέσα στον Ιανουάριο δέκα τροχαία με εγκατάλειψη. Στα τέσσερα ο τραυματισμός οδήγησε στο θάνατο, στα άλλα έξι αγνοείτε η εξέλιξη τους.

Και στις δέκα περιπτώσεις οι δράστες ήταν οδηγοί αυτοκινήτων ενώ τα θύματα ήταν: πεζοί 4, οδηγοί μηχανής 4, ποδηλάτης 1 και οδηγός αυτοκινήτου 1.

Παρά ταύτα στην Ελλάδα χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι, αν εντοπιστούν, και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους.

 Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετά 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει).

 Μια τροπολογία χρειάζεται για να καταργηθεί αυτό το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δίκτυο της κυκλοφορίας. Χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News