"Μην το Δεχτείς" μια γυναίκα και μια καμπάνια για τη βία , γνωρίστε την Ιλιάδα Κοθρά

Κρήτη
"Μην το Δεχτείς" μια γυναίκα και μια καμπάνια για τη βία , γνωρίστε την Ιλιάδα Κοθρά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιλιάδα Κοθρά - Σύμβουλος Επιχειρήσεων –Digital Storyteller - Συγγραφέας – Ομιλήτρια , μιλά στην Ανδριανή Αγγελιδάκη για τη γυναίκα στην ψηφιακή εποχή και την καμπάνια «don’t accept it».

Γράφει η Ανδριανή Αγγελιδάκη

Την Ιλιάδα την εντόπισα και την ξεχώρισα ως ομιλήτρια στο TED-X Drapanos Women. Ήταν η γυναίκα που μίλησε για τις "άλλες" γυναίκες, οι οποίες δεν απολαμβάνουν τη φύση τους αλλά πέφτουν θύματα κακοποίησης λόγω του φύλλου τους. Τότε στα Χανιά μας σύστησε την καμπάνια #DONTACCEPTIT - ΜΗΝ ΤΟ ΔΕΧΤΕΙΣ μία καμπάνια που ήρθε για να ενημερώσει για την βία και την κακοποίηση των γυναικών, ήρθε να αφυπνίσει, να κινητοποιήσει και κυρίως να δώσει φωνή στα ίδια τα θύματα. 

Η Ιλιάδα όμως "φοράει" πολλά καπέλα:  Eπιχειρηματίας – Σύμβουλος Επιχειρήσεων  –Digital Storyteller -  Συγγραφέας – Ομιλήτρια. Ίδρυσε την εταιρεία Living Postcards (2012), μια ψηφιακή πλατφόρμα  με σκοπό να ενισχύσει το ηθικό των Ελλήνων δημιουργών , επιχειρηματιών -λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που πέρναγε η χώρα- παρουσιάζοντας  στον υπόλοιπο κόσμο το ταλέντο, τη δημιουργικότητα και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών τους. 

Στο μυαλό μου η  Ιλιάδα Κοθρά είναι ο άνθρωπος που δεν εφησυχάζει ποτέ. Εντοπίζει το πρόβλημα, αναζητά λύσεις αλλά κυρίως ξέρει και μπορεί να ξεχωρίζει τα θετικά στοιχεία που αναδύονται σε κάθε δύσκολη περίσταση. Σήμερα μας μιλά για γυναίκα. Κουβεντιάζουμε για την καμπάνια #DONTACCEPTIT αλλά βλέπουμε πως η γυναίκα με όλους τους ρόλους της , επαγγελματικούς και μη, μετεξελίσσεται στην ψηφιακή εποχή. Ελάτε να σας την συστήσω!

"Λέμε ότι η «κρίση» φέρνει τη «διάκριση» και αυτός ήταν ακριβώς ο στόχος μας!  The new Face of Greece! Παρά τα εμπόδια, πολλοί άνθρωποι ανέλαβαν την πρωτοβουλία να αλλάξουν όλα αυτά.  Αισιόδοξοι καλλιτέχνες, μουσικοί, σχεδιαστές, παραγωγοί τοπικών προϊόντων διατροφής, έφυγαν από τις μεγάλες πόλεις και μετακόμισαν σε μικρά χωριά και ξεχασμένα νησιά, χτίζοντας τις μικρές τους επιχειρήσεις, όπως μπουτίκ ξενοδοχεία και μετατρέποντας αυτές τις περιοχές σε όμορφες, ζεστές οάσεις!"

Ποια είναι η Ιλιάδα Κοθρά 

"Γεννήθηκα  στην ηλιόλουστη Αθήνα. Σπούδασα  διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, ψηφιακό μάρκετινγκ και εργάστηκα σε μεγάλες εταιρείες ως σύμβουλος επιχειρήσεων. Ίδρυσα την παγκόσμια πλατφόρμα Living Postcards, σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής και πολιτικής κρίσης, λόγω της ανάγκης αλλαγής της παγκόσμιας προοπτικής της Ελλάδας και της εκστρατείας «Dontacceptit» κατά της ενδοοικογενειακής βίας".

- Είσαι συγγραφέας δύο βιβλίων ενώ δημοσιεύεις πολλά άρθρα για το personal branding και το ψηφιακό μάρκετινγκ σε δημοφιλείς ιστότοπους και περιοδικά και μιλάς σε πολλά συνέδρια.

- Ναι έγραψα το  «Love Status» σχετικά με τον τρόπο που βιώνουμε την αγάπη στα κοινωνικά μέσα και  το « Όλα είναι εδώ»  για εκείνες τις πολύτιμες στιγμές που μερικές φορές θεωρούμε δεδομένες. επιχειρηματικότητας και μάρκετινγκ.  Συμμετέχω και γράφω γιατί αγαπώ να μοιράζομαι τις προσωπικές ιστορίες. Πιστεύω ότι όταν μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, όταν δείχνουμε τις ουλές μας και όταν συζητήστε τις εμπειρίες μας, ο κόσμος γίνεται καλύτερος. Mία από τις δυνατότερες εμπειρίες μου και σταθμός της ζωής μου ήταν και η επίσκεψή μου στην Κρήτη όταν κλήθηκα από τις διοργανώτριες να μοιραστώ την προσωπική μου ιστορία από το βήμα του TEDxDrapanosWomen. 

- Πόσο επηρέασε την όλη σου δραστηριότητα ο πρόσφατος εγκλεισμός . Και πιο το μέλλον όπως το βλέπεις μέσα από τόσες συνεργασίες σου?

 - Οι πολλές ώρες στο σπίτι αλλά και η συναισθηματική ανάγκη να έρθουμε κοντά με τους δικούς μας ανθρώπους, έχουν κάνει πιο έντονη την ανάγκη για επικοινωνία.  Ξαφνικά η ζωή μας περιστρέφεται από τις νέες συνταγές που ανακαλύψαμε στο You Tube, συμβουλές για καλύτερη διαχείριση της κρίσης, live videos και webinars με στόχο την επαγγελματική εξέλιξη. Η «επικοινωνία» όμως είναι απαραίτητη και μέσα στις ίδιες τις εταιρείες που πλήττονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Είναι αυτή η αξία που θα κρατήσει ενωμένους τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτές.  Έχω γράψει ότι τα νούμερα δείχνουν μια έντονη αύξηση στην χρήση των social media εν καιρώ καραντίνας. Αύξηση που κυμαίνεται από 23% ως 55% ανάλογα το μέσοΈχουμε μπροστά μας την εποχή που θα διακριθούν καθαρά εκείνες οι επιχειρήσεις που ήδη είχαν καλές και δεμένες μεταξύ τους ομάδες καθώς και οι ηγετικές ικανότητες εκείνων που τις κράτησαν δεμένες. Αλλά και ψύχραιμες. Οι εταιρείες που συνέχισαν να έχουν σωστή επικοινωνία με τους πελάτες και προμηθευτές. Οι εταιρείες που επένδυσαν στον άνθρωπο.

 Η virtual συμμετοχή μου σε πάνελς,  μεταξύ άλλων , με κράτησαν ενεργή τελευταία.  Είμαι καλεσμένη σαν ομιλήτρια σε ένα από τα πιο μεγαλύτερα συνέδρια για τις γυναίκες που αγαπούν και εργάζονται στους τομείς της τεχνολογίας τον Ιούνιο.  3 virtual μέρες, γεμάτες technology workshops/ διαδραστικά panels/ δυνατές ομιλίες από εκείνες που κατέχουν τις μεγαλύτερες θέσεις παγκοσμίως σε έναν τομέα που κακώς θεωρείται ανδρικός. Το θέμα της ομιλίας μου είναι  "Coronavirus and Working from Home:  Μια νέα Πρόκληση για τις φιλόδοξες γυναίκες να αποδείξουν την παραγωγικότητά τους". 

Ασχολούμαι τελευταία με το πώς το νέο φυσιολογικό πρόσωπο του "home office" επηρεάζει τις γυναίκες στο εργατικό δυναμικό. Για τον αν η "Φιλοδοξία" εξακολουθεί να είναι ταμπού για τις γυναίκες;  Γιατί είναι τόσο δύσκολο να παραδεχτώ ότι "το αξίζω γιατί δουλεύω τόσο σκληρά για να το αποκτήσω και θέλω περισσότερα;" Το Πώς θα πείσω τους συναδέλφους και τους διευθυντές μου ότι μπορώ να είμαι παραγωγικός όταν εργάζομαι από το σπίτι; Το Πώς μπορώ να πείσω την οικογένειά μου ότι οι μεγάλοι στόχοι μου είναι ακόμα εδώ;  Τι μας δίδαξε ο κορωνοϊός για την «καριέρα» και το «σύνδρομο Burnout»

 - Η υποχρεωτική καραντίνα λόγω της πανδημίας κορωνοϊού αύξησε  κατακόρυφα και τα κρούσματα ενδοοικογενειακής βίας , ένα θέμα στο οποίο πρωτοστατείς και ψηφιακά μέσω της καμπάνιας DontAcceptIt.

-Ήταν η περίοδος  – ας ευχηθούμε να μην ξαναγυρίσουμε σε αυτήν - που τα θύματα αναγκάζονται να ζουν αδιαλείπτως στον ίδιο χώρο με τους θύτες.    Μετά το θέμα της αύξησης των κρουσμάτων ενδοοικογενειακής βίας κατά την διάρκεια του lockdown , ήρθε να προστεθεί η δίκη για τον βιασμό και τον θάνατο της Ελένης Τοπαλούδη.  Να προσθέσω εδώ ότι η  ελληνική κοινωνία έχει και στο παρελθόν αντιμετωπίσει τέτοια θέματα, αλλά είναι από τις λίγες φορές που ένα τέτοιο απεχθές έγκλημα δείχνει το πρόβλημα πιο καθαρά από ποτέ.

Το διαδίκτυο έχει τον θετικό ρόλο του "προβολέα" ρίχνοντας παραπάνω φως στο θέμα "βία".    Όλοι ξέρουμε. Όλοι ακούμε. Όλοι βλέπουμε. Αλλά πόσοι μιλάμε;  Πριν μέρες, καλεσμένη σαν ομιλήτρια σε ένα 3ωρο συνέδριο για την βία κατά των γυναικών αλλά και για την σεξουαλική βία είχα την τύχη να συνομιλήσω με ψυχολόγους και ιατρούς από διάφορα μέρη του κόσμου. Τα στοιχεία είναι  σοκαριστικά και εξοργιστικά. Η συχνότητα των βιασμών είναι καθημερινή και σε μέρη όπως η Ν. Αφρική ή η Ινδία, είναι κάτι συνηθισμένο.  Δεν σοκάρεται κανείς ιδιαίτερα διότι απλά "συμβαίνει".

 - Πες μας δυο λόγια για την καμπάνια

- Όταν ξεκινήσαμε την καμπάνια  #dontacceptit  στόχος μας ήταν να μιλήσουμε ανοιχτά για το θέμα μέσω διαδραστικών εκδηλώσεων και να συζητήσουμε με τις ίδιες τις γυναίκες που είχαν δεχθεί βία.  Να προτείνουμε λύσεις, να έρθουμε πιο κοντά. 

- Βλέπουμε ότι η καμπάνια αγκαλιάστηκε από εικαστικούς καλλιτέχνες και πρόσωπα της επικαιρότητας

- Ναι , για παράδειγμα τα t-shirts της καμπάνιας είναι κατασκευασμένα από τον οργανισμό  «The Briteline International Organization» , φορέθηκαν από γνωστές  influencers, ηθοποιούς, δημοσιογράφους και πρόσωπα της επικαιρότητας με στόχο να ευαισθητοποιήσουν.  Ταυτόχρονα ξεκίνησε συνεργασία με την ΜΚΟ "HopeSpot" στην Θεσσαλονίκη έτσι ώστε μέρος των πωλήσεων από τα t-shirts να πηγαίνει για αυτό το σκοπό.

 Είχαμε την τύχη να έχουμε δίπλα μας ανθρώπους όπως ο εικαστικός / virtual artist Άγγελος Προεστός που το αποτέλεσμα των δημιουργιών  του μα μας συγκίνησε πολύ. Δύο πρόσωπα σε ένα. Δύο καταστάσεις. Η εικονική και η πραγματική. Το μισό πρόσωπο μοιράζεται το χαμόγελο. Το άλλο μισό κρύβει το δάκρυ.

Τον νέο και ταλαντούχο graphic designer Στέφανο Καβαλιεράτο από το εξωτερικό που σχεδίασε το νέο logo και τις αφίσες της καμπάνιας Dontacceptit  οι οποίες θα συνοδεύουν επόμενα events.   Είμαστε πραγματικά ευγνώμονες που έχουμε γύρω μας τόσο εμπνευσμένους και -επί της ουσίας- ευαισθητοποιημένους ανθρώπους – μεταξύ αυτών και την Ανδριανή Αγγελιδάκη και ετοιμαζόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για αυτά που μένουν κλειστά πίσω από τις κλειστές πόρτες.

- Ποιο είναι το πρόγραμμα των εκδηλώσεων μετά το lockdown

Οι πρώτες εκδηλώσεις , πριν ξεσπάσει η πανδημία στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία δίνοντας μας το έναυσμα να συνεχίσουμε και εκτός Αθηνών.  Σε μέρη της περιφέρειας που τα στόματα παραμένουν κλειστά. Όπως συμβαίνει και στις γειτονιές των μεγάλων πόλεων άλλωστε. Έχοντας προγραμματίσει τις εκδηλώσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Ήπειρο, Αθήνα με εξαιρετικούς ομιλητές και χορηγούς, έχω την πεποίθηση πως καμία  από αυτές τις εκδηλώσεις δεν μπορεί να μεταφερθεί διαδικτυακά σε περίπτωση που θα είναι αδύνατο να γίνει με την φυσική παρουσία όλων. Το τόσο ευαίσθητο θέμα της κακοποίησης απαιτεί κατά την ταπεινή μου γνώμη επικοινωνία από κοντά. Είναι αρκετές εκείνες που θέλουν να ρωτήσουν πολλά και δεν νιώθουν άνετα να τα συζητήσουν όλα on line. Είναι κάτι που το επεξεργαζόμαστε και με τους συνεργάτες μας τοπικά.  Σε κάθε περίπτωση, θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση των εκδηλώσεων μόνο όταν είμαστε σίγουροι πως θα έχουμε την έγκριση των φορέων και των συγκεκριμένων χώρων διεξαγωγής έτσι ώστε να νιώθουμε όλοι ασφαλείς.  Διοργανωτές, ομιλητές, χορηγοί, και καλεσμένοι. Το προσωπικό μου πρόγραμμα περιλαμβάνει 2 ακόμα ομιλίες , στο συνέδριο του οργανισμού Women Tech και στο Bansko Nomad Fest.

- Έχεις την ευκαιρία και αναπτύσσεις τον τρόπο που τα social media μπορούν να μοιραστούν τα κοινωνικά προβλήματα και την ενδοοικογενειακή βία, πιέζοντας για λύσεις.

- Σημείο αναφοράς ήταν το καλοκαίρι του 2019, στο Digital Influencers στο Montenegro.  Είναι αλήθεια πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το διαδίκτυο για να φέρουμε την όποια αλλαγή.  Η βία κατά των γυναικών είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα για να το διαχειριστούν μόνο οι επίσημοι φορείς, αν εμείς οι ίδιοι σαν μέλη της κοινωνίας δεν δράσουμε δυναμικά. Τι μπορούμε να κάνουμε;  Να μιλάμε. Να μην κρυβόμαστε. Να έχουμε τα αυτιά μας και τα μάτια ανοιχτά. Συμβαίνει δίπλα μας.  Μας αφορά όλους.

 Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πανευρωπαϊκή έρευνα του «Fundamental Right Agency» μία στις τρεις γυναίκες της Ευρώπης έχει πέσει θύμα σωματικής ή και σεξουαλικής βίας, από την ηλικία των 15 και άνω.  Αριθμητικά πρόκειται για 62 εκατομμύρια γυναίκες στην ΕΕ.

- Το 22% των γυναικών έχουν πέσει θύματα σωματικής ή/και σεξουαλικής βίας από το σύντροφό τους.

- Το 5% του συνόλου των γυναικών έχει πέσει θύμα βιασμού. Μία στις 10 γυναίκες θύματα σεξουαλικής βίας από μη συντρόφους ανέφεραν ότι στο πιο σοβαρό περιστατικό εμπλέκονταν περισσότεροι αυτουργοί.

- Το 43% έχουν βιώσει κάποια μορφή ψυχολογικής βίας από έναν τέως ή νυν σύντροφο, όπως π.χ. δημόσιο εξευτελισμό, απαγόρευση εξόδου από το σπίτι ή κλείδωμα στο σπίτι, εξαναγκασμό να δουν πορνογραφικό υλικό και απειλές χρήσης βίας

- Το 55% των γυναικών έχουν βιώσει κάποια μορφή σεξουαλικής παρενόχλησης. Το 32% των θυμάτων ανέφεραν ότι αυτουργός ήταν προϊστάμενος, συνάδελφος ή πελάτης.

- Το 12% των γυναικών είχαν εμπειρίες σεξουαλικής βίας κατά την παιδική ηλικία, οι μισές εκ των οποίων προέρχονταν από άνδρες που δεν γνώριζαν.

- Το 18% των γυναικών έχουν πέσει θύματα επίμονης παρακολούθησης stalking) από την ηλικία των 15 ετών και άνω και 5% κατά τους 12 μήνες που προηγήθηκαν της συνέντευξης. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε 9 εκατομμύρια γυναίκες στην ΕΕ.

- Το 21% των γυναικών που έχουν πέσει θύματα επίμονης παρακολούθησης ανέφεραν ότι διήρκεσε πάνω από 2 χρόνια.

- Το 20% των νεαρών γυναικών (18-29 ετών) έχουν πέσει θύματα ηλεκτρονικής παρενόχλησης.

- Το 11% των γυναικών έχουν δεχθεί ανάρμοστες προτάσεις σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή ανεπιθύμητα ηλεκτρονικά μηνύματα ή μηνύματα κινητού (SMS) σεξουαλικού περιεχομένου.

 - Το 67% των γυναικών δεν κατήγγειλε το πιο σοβαρό περιστατικό βίας από σύντροφο στην  αστυνομία ή άλλη οργάνωση.

 "Μας αφορά. Όλους. Και συμβαίνει δίπλα σου. Στο σπίτι σου. Στο σπίτι της φίλης σου. Μην αφήνεις την σιωπή να παίρνει θέση. Η φωνή είναι το δικό σου όπλο. Ενημερώσου και προστάτεψε τον εαυτό σου. Join us."

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News