Αντώνης Γκορτζής

Το Marketing γίνεται πιο ανθρωποκεντρικό

Το όραμα κάθε επιχείρησης και η σύνδεση με τους καταναλωτές

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος Επιχειρηματικής Ηθικής

Στους σημερινούς καιρούς της παγκόσμιας  οικονομικής κρίσης το Μάρκετινγκ σχετίζεται ακόμη πιο άμεσα με τις ζωές των καταναλωτών. καθώς αυτές επηρεάζονται περισσότερο από τις ραγδαίες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές αλλαγές και αναταράξεις.

Θα πρέπει οι επιχειρήσεις  να έχουν όραμα, αποστολή, αξίες και να συνεισφέρουν  στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της κοινωνίας και βέβαια να είναι επιχειρηματικά  ηθικές Όπως αναφέρει και ο καθηγητής Φιλιπ Κοτλερ στο βιβλίο του  "Μάρκετινγκ 3.0",  ο άνθρωπος  δεν είναι ένας  απλός καταναλωτής, αλλά πρέπει  να προσεγγίζεται  ως οντότητα με μυαλό, καρδιά και πνεύμα.

Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις  να προωθήσουν το όραμα του προϊόντος ή της επωνυμίας τους στους καταναλωτές, θα πρέπει να αποδείξουν την ικανότητα τους να εξελίσσονται, θα πρέπει να ζητούν τη συμμετοχή των καταναλωτών στην πραγματοποίησή του.  Ο ορισμός ενός αποτελεσματικού οράματος ξεκινάει με την εύρεση μικρών ιδεών που μπορούν όμως να κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Μην ξεχνάτε ότι το όραμα έρχεται πρώτο και τα οικονομικά αποτελέσματα ακολουθούν. Ο καλύτερος τρόπος για να μοιραστεί μια εταιρία το όραμά της με τον κόσμο είναι να δημιουργήσει μια ιστορία που να το αναδεικνύει.

Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων (social media) επιτρέπει και διευκολύνει τους καταναλωτές στην ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις εταιρίες , τα προϊόντα  και τις επωνυμίες ,σε όλα τα επίπεδα και των λειτουργιών, άμεσα.

Υπάρχουν λοιπόν τρεις κύριες δυνάμεις που διαμορφώνουν το τοπίο του Μάρκετινγκ  ,την εποχή της συμμετοχικότητας ,την εποχή του παράδοξου της παγκοσμιοποίησης και την εποχή της δημιουργικής κοινωνίας. Αυτές οι τρεις δυνάμεις αλλάζουν τους καταναλωτές κάνοντας τους πιο συνεργατικούς, πολιτιστικά δραστήριους και πνευματικά προσανατολισμένους.

Η αποκωδικοποίηση αυτής της αλλαγής οδηγεί σε μια καλύτερη κατανόηση του Μάρκετινγκ ως το συνδετικό ιστό του συνεργατικού, του πολιτιστικού και του πνευματικού Μάρκετινγκ. Η νέα εποχή  πιστεύει ότι οι καταναλωτές αποτελούν ολοκληρωμένα ανθρώπινα όντα, των οποίων οι υπόλοιπες ανάγκες και ελπίδες δεν πρέπει ποτέ να παραβλέπονται. Για να μπορέσει η διοίκηση της επιχείρησης  να πείσει τους μετόχους της θα πρέπει να σχεδιάσει και να επικοινωνήσει το εταιρικό όραμα σε συνδυασμό με την αποστολή και τις αξίες της.

"Το εταιρικό όραμα"

Το εταιρικό όραμα θα πρέπει να ενσωματώνει την έννοια της βιωσιμότητας, καθώς αυτή θα καθορίσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρίας σε βάθος χρόνου. Η εταιρία θα πρέπει να επικοινωνεί στους μετόχους της ότι η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών μπορεί να βελτιώσει την παραγωγή κόστους, να αυξήσει τα έσοδα από νέες ευκαιρίες στην αγορά και να ενισχύσει την εταιρική αξία της επωνυμίας.

Ο γνώμονας της εταιρικής κουλτούρας είναι η ακεραιότητα. Ο απόλυτος σκοπός είναι η εναρμόνιση των κοινών αξιών με τη συμπεριφορά των εργαζομένων. Στα πλαίσια της δυνατότητας που διαμορφώνεται μέσω των εργαζομένων, η εταιρική κουλτούρα θα πρέπει να είναι συνεργατική, πολιτισμική και δημιουργική. Θα πρέπει να είναι σε θέση να αλλάξει τη ζωή των εργαζομένων, αλλά και να τους δώσει τα εφόδια για να μπορούν και εκείνοι με τη σειρά τους να αλλάξουν τις ζωές των άλλων.

Χτίζοντας πάνω στην ακεραιότητα τους, οι εταιρίες μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές στην αγορά των χαρισματικών εργαζομένων, μπορούν να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και την αλληλεπίδρασή τους με τους πελάτες και να διαχειριστούν τις διαφορές.  Η προώθηση των αρχών τους στους εργαζόμενους τους είναι εξίσου σημαντική με την προώθηση του οράματος τους στους καταναλωτές.

Οι άνθρωποι του Μάρκετινγκ θα πρέπει να ξεφύγουν από την κρίση αναπτύσσοντας γρήγορα τα πιο πάνω καθώς οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: rowpixel

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Σχόλια