Αντώνης Γκορτζής

Ηθικό Μάρκετινγκ

Πως θα εξαφανίσουμε την απληστία χωρίς να αρνηθούμε την κατανάλωση;

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος Επιχειρηματικής Ηθικής

Τα τελευταία  χρόνια υπάρχει μια διάχυτη αγωνία ότι οι καταναλωτές θα σταματήσουν να καταναλώνουν με τον ρυθμό που κατανάλωναν πριν. Εν μέρει υπάρχει δίκιο, διότι η αλλαγή στις συνήθειας είναι πολλές φορές καταλυτική. Οι οικονομικές συνέπειες από ένα τέτοιο γεγονός ίσως να ήταν καταστροφικό. Αύξηση ανεργίας, λιγότερη κερδοφορία και ένας διαφορετικός τρόπος ζωής.

Πως θα εξαφανίσουμε την απληστία χωρίς να αρνηθούμε την κατανάλωση. Η οικονομία πρέπει να λειτουργεί για το καλό, διότι εάν υπάρχει μόνο αποτελεσματική ανταλλαγή, η επικοινωνία του μάρκετινγκ είναι δυνατόν να εκμεταλλευτεί αυτό το δεδομένο θετικά.

Η  πιο σημαντική ανάγκη των ατόμων μια ευημερούσας κοινωνίας είναι η έντονη επιθυμία για ευτυχία, η όποια βέβαια δεν αγοράζεται ολοκληρωτικά. Η έντονη επιθυμία για όλο και περισσότερα ωθεί ένα άτομο να είναι αγχωμένο και ανικανοποίητο με αυτά που κατέχει.

Οι οικονομικές κρίσεις τις περισσότερες φορές προσφέρουν ευκαιρίες για την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων με στόχο την ενδυνάμωση της οικονομίας. Η στασιμότητα της έρευνας και ανάπτυξης στην ΕΕ αλλά και στην χώρα μας δυστυχώς ήταν και συνεχίζει να είναι πολύ χαμηλή με οδυνηρά οικονομικά αποτελέσματα.

Η διαδικασία μιας νέας ιδέας η ενός προϊόντος χρειάζεται χρόνος και μελέτη ώστε κανείς να φτάσει έως την διάθεση. Βασικά χρειάζεται εξωστρέφεια και συνεργασία με ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια ,επιχειρήσεις η κλάδους επιχειρήσεων και πόρους για την γένεση ,αξιολόγηση και εφαρμογή της καινοτομίας.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο του Μάρκετινγκ, που πρέπει κανείς να έχει στον νου του σε περιόδους κρίσεων ,ιδιαίτερα οικονομικών ,είναι οι αλλαγές που κάνουν οι καταναλωτές στις δαπάνες. Πρέπει να μπορούν να καταλάβουν, να ερευνήσουν που στρέφουν οι καταναλωτές τις δαπάνες τους, σε ποιες κατηγορίες , τι δεν θέλουν και τι θα θέλανε τώρα που το εισόδημα τους συρρικνώνετε.

Οι τρεις κατηγορίες που βασικά πρέπει να μελετούνται προσεκτικά είναι

  • τα διαρκή αγαθά (αυτοκίνητα –τηλεοράσεις. Κλπ)
  • στα μη διαρκή (τρόφιμα –απορρυπαντικά κλπ)
  • στα ημι-διαρκή ( υγεία ,εκπαίδευση κλπ)

 συνήθως αυτά που έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα διαρκή . Καλών λοιπόν θα είναι να μελετηθούν από την βιομηχανία καινοτόμες  λύσεις άμεσα.

Οι άνθρωποι του Μάρκετινγκ θα πρέπει να μην εκμεταλλεύονται τις σημερινές ανάγκες των καταναλωτών αλλά να τους προστατεύουν . Το ηθικό Μάρκετινγκ πρέπει να βασίζεται πολύ περισσότερο στις επιχειρηματικές αξίες από πριν. Οι καταναλωτές λαμβάνουν λογικές αποφάσεις με το τι θα αγοράσουν, όπως τιμή- προσφορά , ποικιλία κοκ.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν οι υποσυνείδητες δυνάμεις και σχετίζονται πολλές φορές με συναισθήματα , αναμνήσεις, ανάγκες, προτεραιότητες. Επίσης ότι η λογική και το συναίσθημα είναι αντίθετες έννοιες. Αυτό βέβαια είναι αρκετά γνωστό στους ανθρώπους της επικοινωνίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: UNSPLASH

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Σχόλια