Αντώνης Γκορτζής

"Μια μάρκα ... μα ποια μάρκα"

Σε ένα περιβάλλον που όλα αλλάζουν, το marketing οφείλει να αλλάζει και να προσαρμόζεται

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος Επιχειρηματικής Ηθικής

«Αν κάνουμε σωστές καινοτομίες στο τέλος θα βγούμε κερδισμένοι. Για να καινοτομήσεις πρέπει να μην είσαι συμβατικός. Πρέπει να πράττεις διαφορετικά». Αυτό προέρχεται από τα χείλη του CEO της P&G.

Το μέσο ή η διαδικασία της εποχής μας – ηλεκτρονική τεχνολογία – επανασχεδιάζει και αναδιοργανώνει τα σχέδια της κοινωνικής ανεξαρτησίας καθώς και κάθε τομέα της ζωής μας. Μας αναγκάζει να αναθεωρήσουμε και να επανεξετάσουμε σχεδόν τα πάντα – όλα αλλάζουν…κάθε σκέψη, κάθε πράξη και κάθε θεσμός που μέχρι πρότινος θεωρείται δεδομένος.

Οι πλειονότητα των marketers πιστεύει ότι το marketing πρέπει να κάνει σημαντικές αλλαγές προκειμένου να ανταπεξέλθει στις νέες προκλήσεις. 

  • Οι διαφημίσεις γίνονται πιο άμεσες.
  • Οι πιο ξεκάθαρες διαφημίσεις είναι θέμα σχέσεων προμηθευτή-καταναλωτή.
  • Η γνώση των πελατών μας και των καταναλωτών είναι επιχειρηματικό πλεονέκτημα.
  • Η εξυπηρέτηση των πελατών/καταναλωτών σας επιτρέπει να είσαστε ένας τέλειος συνεργάτης.

Η μεγαλύτερη επιτυχία των επόμενων ετών θα είναι να μπορεί κανείς να βάλεις στην αγορά νέο προϊόν με επιτυχία βέβαια. Το brand marketing θα πρέπει να λάβει υπόψιν του τις εταιρικές και προϊοντικές αξίες προκειμένου να έχει πιθανότητες να επιτύχει. Το brand marketing πρέπει να είναι διάφανο και οι καταναλωτές συνεχώς ξεχωρίζουν, βλέποντας πέρα από το προϊόν για να διαπιστώσουν εάν η εταιρία υλοποιεί τις υποσχέσεις της.

Κατ’αρχάς σήμερα, όπως γνωρίζει κάθε άνθρωπος του Marketing συμβαίνουν τα ακόλουθα :

  1. Ο κύκλος ζωής ενός προϊόντος έχει συντομευθεί.
  2. Το κόστος ενός προϊόντος είναι πολλές φορές δυσβάσταχτο για την επιχείρηση.
  3. Το κόστος διαφήμισης και προώθησης για να κατορθώσει να μπει στερεά ένα προϊόν στην αγορά χρειάζεται πολλά χρήματα.
  4. Τα μαγαζιά δεν έχουν απεριόριστους χώρους για προϊόντα.
  5. Τα logistics ενός προϊόντος είναι περίπλοκα και μεγάλα.
  6. Όλες οι εταιρίες θα έχουν να σας πουν για το 80/20, δηλ. το 80% των κερδών προέρχεται από το 20% των πωλήσεων κλπ.

Η προσπάθεια των εταιριών είναι να επικεντρώσουν επιλεγμένα προϊόντα που αναμένουν ότι θα εξελιχθούν. Επενδύουν εκεί που είναι απαραίτητο, και εκεί που θα αποφέρει περισσότερο, και αυτό τις επιτρέπει να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά. Υπάρχει γενικότερα μια αντίληψη ότι τα επιτυχημένα προϊόντα είναι διεθνή. Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολύ λίγα πραγματικά διεθνή προϊόντα που είναι μπροστάρηδες. Υπάρχουν βέβαια αρκετά προϊόντα ντόπια που είναι μπροστάρηδες στην Ελληνική αγορά και όχι μόνο. Πολλές φορές έχω ερωτηθεί εάν όλες αυτές οι αλλαγές επηρεάσουν τις διαφημιστικές εταιρίες.

Κατ’αρχάς όταν μιλάμε με τις διαφημιστικές εταιρίες , βλέπουμε ότι τα καλύτερα και δημιουργικότερα άτομα θέλουν να εργαστούν στα καλύτερα προϊόντα μας. Έτσι πιστεύω ότι αυτή είναι μια κατάσταση «WIN-WIN» και για τις διαφημιστικές εταιρίες, γιατί φυσικά ο σκοπός μας δεν είναι να μειώσουμε τα διαφημιστικά μας κονδύλια. Η νέα δομή προϊόντων σημαίνει περισσότερη διαφημιστική υποστήριξη.

Αυτό δεν σημαίνει μόνο τηλεόραση. Πρέπει οι διαφημιστικές εταιρίες να είναι ικανές να μεταφέρουν την διαφήμισή μας σε όλα τα κανάλια ΜΜΕ. Είτε αυτά είναι τα νέα και δη τα ανερχόμενα. Σε αυτό το σημείο έχω την ανάγκη να σας πω ένα μυστικό. Το μυστικό αυτό ίσως δεν το φαντάζεστε αλλά είμαι υποχρεωμένος να το θέσω σαν μια βάση για το μέλλον.

Δεν μπορεί κανείς να προχωρήσει μέσα σε τόσο μεγάλο ανταγωνισμό εάν δεν παρακολουθεί τον καταναλωτή συνέχεια. Πιστεύω ότι στο εγγύς μέλλον τα προϊόντα θα δυσκολευτούν περισσότερο να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Η μηδενικά ανεκτικότητα θα βρεί το δρόμο της μέσα στο marketing. Οι καταναλωτές έχουν τόσες πληροφορίες στα χέρια τους, η μόρφωση τους δίνει την δυνατότητα να ενημερώνονται και συνεπώς γίνονται όλο και περισσότερο διακριτικοί και σκεπτικοί.

Η συνεισφορά στην κοινωνία και το όραμα για το μέλλον θα γίνονται όλο και πιο σημαντικά.

 

 

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Σχόλια