Το marketing, πιο ανθρωποκεντρικό, πιο κοντά στον καταναλωτή δια μέσου των social media

Απόψεις
Το marketing, πιο ανθρωποκεντρικό, πιο κοντά στον καταναλωτή δια μέσου των social media

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

O άνθρωπος δεν είναι ένας απλός καταναλωτής, αλλά πρέπει να προσεγγίζεται ως οντότητα με μυαλό, καρδιά και πνεύμα.

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος Επιχειρηματικής Ηθικής

Στους σημερινούς καιρούς της παγκόσμιας  οικονομικής κρίσης το Μάρκετινγκ σχετίζεται ακόμη πιο άμεσα με τις ζωές των καταναλωτών, καθώς αυτές επηρεάζονται περισσότερο από τις ραγδαίες κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές αλλαγές και αναταράξεις. Θα πρέπει οι επιχειρήσεις  να έχουν όραμα, αποστολή, αξίες και να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της κοινωνίας και βέβαια να είναι επιχειρηματικά  ηθικές

Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις  να προωθήσουν το όραμα του προϊόντος ή της επωνυμίας τους στους καταναλωτές, θα πρέπει να αποδείξουν την ικανότητα τους να εξελίσσονται, θα πρέπει να ζητούν τη συμμετοχή των καταναλωτών στην πραγματοποίησή του.

O άνθρωπος δεν είναι ένας απλός καταναλωτής, αλλά πρέπει να προσεγγίζεται ως οντότητα με μυαλό, καρδιά και πνεύμα.

Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων (social media) που  επιτρέπει και διευκολύνει τους καταναλωτές στην ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις εταιρίες, τα προϊόντα  και τις επωνυμίες, σε όλα τα επίπεδα και των λειτουργιών, άμεσα.

Το social media στην εταιρική επικοινωνία είναι παρόμοιο με τα social media στην επικοινωνία προς τον καταναλωτή.

Είναι δηλαδή ένα ακόμη εργαλείο Δημόσιων Σχέσεων για την εταιρία, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να αναπτύξει online συζητήσεις, να δημιουργήσει την απαραίτητη διαφάνεια για την εταιρία, να απαλύνει την κοινή γνώμη σε μια ενδεχόμενη απειλή της φήμης της, αλλά και να δώσει υπόσταση και χαρακτήρα σε ένα προϊόν.

Η βασική διαφορά όταν μιλάμε για social media στην εταιρική επικοινωνία είναι η έμφαση που δίνουμε στην επικοινωνία προς ένα εκτεταμένο (αρκετά ευρύ) κοινό. Ένα κοινό πολύ μεγαλύτερο από αυτό που αγγίζει η επικοινωνία με τα μέσα που ήδη γνωρίζουμε. Η εταιρική επικοινωνία μέσα από τα social media απαιτεί σήμερα στελέχη με μεγάλη ικανότητα στην εκπόνηση πλάνων επικοινωνίας που όχι μόνο να μπορούν να «αγγίζουν» διαφορετικά κοινά, αλλά να διατηρούν τις ισορροπίες και να διαφυλάσσουν τη φήμη της εταιρίας, ενώ παράλληλα να είναι απόλυτα σύμφωνα με τη στρατηγική της και να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της.

Μερικές εταιρίες στην ελληνική αγορά εφαρμόζουν ήδη με επιτυχία πλάνα επικοινωνίας που έχουν εκπονηθεί σε συνεργασία με τους PR συνεργάτες τους.

Για το επιθυμητό αποτέλεσμα μιας τέτοιας προσπάθειας και συνεργασίας, σημαντικό είναι να αλλάξει ή να επηρεαστεί η κουλτούρα όλης της εταιρίας και κατ’ επέκταση των εργαζομένων της. Το πλέον σίγουρο είναι ότι κάθε επιχείρηση, έχει διαφορετικούς στόχους και χρειάζεται ξεχωριστή στρατηγική για τα social media που θα δώσει δυναμική και σχήμα στην εταιρική της εικόνα.

Ο ορισμός ενός αποτελεσματικού οράματος ξεκινάει με την εύρεση μικρών ιδεών που μπορούν όμως να κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Μην ξεχνάτε ότι το όραμα έρχεται πρώτο και τα οικονομικά αποτελέσματα ακολουθούν. Ο καλύτερος τρόπος για να μοιραστεί μια εταιρία το όραμά της με τον κόσμο είναι να δημιουργήσει μια ιστορία που να το αναδεικνύει.

Τρεις είναι οι αρχές της προώθησης ενός οράματος στους καταναλωτές : οι πρωτοποριακές επιχειρηματικές ιδέες, μια ιστορία που συγκινεί και η αξία προς τους  καταναλωτές.

Υπάρχουν τρεις κύριες δυνάμεις που διαμορφώνουν το τοπίο του Μάρκετινγκ  ,την εποχή της συμμετοχικοτητας ,την εποχή του παράδοξου της παγκοσμιοποίησης και την εποχή της δημιουργικής κοινωνίας. Αυτές οι τρεις δυνάμεις αλλάζουν τους καταναλωτές κάνοντας τους πιο συνεργατικούς ,πολιτιστικά δραστήριους και πνευματικά προσανατολισμένους . Το εταιρικό όραμα θα πρέπει να ενσωματώνει την έννοια της βιωσιμότητας, καθώς αυτή θα καθορίσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρίας σε βάθος χρόνου.

Η εταιρία θα πρέπει να επικοινωνεί στους μετόχους της ότι η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών μπορεί να βελτιώσει την παραγωγή κόστους, να αυξήσει τα έσοδα από νέες ευκαιρίες στην αγορά και να ενισχύσει την εταιρική αξία της επωνυμίας.

Ο γνώμονας της εταιρικής κουλτούρας είναι η ακεραιότητα. Ο απόλυτος σκοπός είναι η εναρμόνιση των κοινών αξιών με τη συμπεριφορά των εργαζομένων. Στα πλαίσια της δυνατότητας που διαμορφώνεται μέσω των εργαζομένων, η εταιρική κουλτούρα θα πρέπει να είναι συνεργατική, πολιτισμική και δημιουργική. Θα πρέπει να είναι σε θέση να αλλάξει τη ζωή των εργαζομένων, αλλά και να τους δώσει τα εφόδια για να μπορούν και εκείνοι με τη σειρά τους να αλλάξουν τις ζωές των άλλων.

Χτίζοντας πάνω στην ακεραιότητα τους, οι εταιρίες μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικές στην αγορά των χαρισματικών εργαζομένων, μπορούν να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και την αλληλεπίδρασή τους με τους πελάτες και να διαχειριστούν τις διαφορές. Η προώθηση των αρχών τους στους εργαζόμενους τους είναι εξίσου σημαντική με την προώθηση του οράματος τους στους καταναλωτές.

Οι άνθρωποι του Μάρκετινγκ θα πρέπει να ξεφύγουν από την κρίση αναπτύσσοντας γρήγορα τα πιο πάνω καθώς οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News