Αντώνης Γκορτζής

"Επιτυχημένες managers" σε επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν

Τα λάθη που κάνουν οι γυναίκες και τους "στερούν" την επαγγελματική αναγνώριση

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος Επιχειρηματικής Ηθικής

 Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, και ιδίως της γυναικείας επιχειρηματικότητας, αποτελεί στη σύγχρονη κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής εξέλιξης.

Το θέμα είναι επίκαιρο όσο ποτέ για τη μελλοντική πορεία της Ελληνικής οικονομίας και ελπίζω η σημερινή ημερίδα να συνεισφέρει τα μέγιστα στην ενημέρωση για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την πιο ενεργό επιχειρηματική δραστηριοποίηση των Ελληνίδων.

Πάντα πίστευα ότι οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη προίκα από τους άνδρες. Η ιστορία αλλά και η φύση, τους έχει δώσει προτερήματα που φαίνεται και στατιστικά, ενώ το αρσενικό φύλλο υπολείπεται. Αλλά ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα.

Προσπαθήστε να θυμηθείτε τα ονόματα των προέδρων μερικών μεγάλων εταιριών ανά τον κόσμο. Πόσοι είναι από αυτούς γυναίκες; Ελάχιστοι.

Αν και το 50% των εργαζομένων στις ΗΠΑ είναι γυναίκες, το ποσοστό των γυναικών που είναι ανώτατα στελέχη σε εταιρίες καταλόγου FORTUNE 500 είναι περίπου 4%. Από το γεγονός αυτό δεν χάνουν μόνο οι ίδιες αλλά και οι εργοδότες τους.

 Μεγάλες εταιρίες – σχολεία, διαπιστώνουν πως ενώ το 50% των ανδρών αποφοίτων που προσλαμβάνουν τις εγκαταλείπουν μέσα σε 5 χρόνια, στο ίδιο διάστημα τις έχουν αφήσει τα ¾ των γυναικών. Αυτό σημαίνει ότι οι γυναίκες έχουν καλύτερη επιλογή στη ζωή τους από τους άνδρες.

Διάφορες έρευνες έχουν δείξει ότι:

- Σ’ ότι αφορά τις γνωστικές δεξιότητες, οι γυναίκες είναι καλύτερες σε προφορικές δεξιότητες (λεξιλόγιο, ευφράδεια) ενώ οι άνδρες πλεονεκτούν στον αναλογικό τρόπο σκέψης και στα μαθηματικά

- Οι γυναίκες είναι καλύτερες από τους άνδρες στην επικοινωνία

- Οι γυναίκες υπερτερούν στην παραγωγή νέων ιδεών, στην τήρηση προθεσμιών και στη μεθοδικότητα

Οι γυναίκες περισσότερο από τους άνδρες χρησιμοποιούν εξουσία που βασίζεται στη χαρισματική προσωπικότητα, στο ιστορικό της δουλειάς τους και στις επαφές (δηλαδή προσωπική εξουσία), σε αντίθεση με την εξουσία που βασίζεται για τους άνδρες στη ‘’θέση’’, τον τίτλο και τη δυνατότητα να αμείβουν και να τιμωρούν (δηλαδή δομική εξουσία).

Πριν τελειώσω τη μικρή μου ομιλία, θέλω να σας δώσω μερικές ιδέες σχετικά με το τι να προσέχετε.

Σύμφωνα με μια έρευνα που έκανε η Σύμβουλος Επικοινωνίας Marry Ellen Drummond, υπάρχουν επτά πράγματα που οι γυναίκες κάνουν, χωρίς να το αντιλαμβάνονται, που μπορούν να τις εμποδίσουν ν’ αναγνωριστούν επαγγελματικά, όπως αξίζει σ’ αυτές στην πραγματικότητα.

 - Οι γυναίκες δεν καταλαμβάνουν με την παρουσία τους μεγάλο μέρος του χώρου στον οποίο βρίσκονται (αντιθέτως ισχυροί άνθρωποι καταλαμβάνουν αρκετό χώρο. Ας φέρουμε στο μυαλό μας  τη στάση κάποιων πολιτικών κλπ.)

- Οι γυναίκες κινούν πάνω - κάτω το κεφάλι, όταν ακούν τον συνομιλητή τους, οι άντρες έχουν την τάση να κινούν το κεφάλι πάνω – κάτω για να δείξουν ότι συμφωνούν, ενώ οι γυναίκες για να δείξουν ότι ακούν αυτόν που τους μιλάει. Έτσι, όταν ο συνομιλητής είναι άνδρας, βγάζει το συμπέρασμα ότι η γυναίκα συμφωνεί μαζί του ενώ στην πραγματικότητα αυτή ακούει προσεκτικά τα λόγια του.

 - Οι γυναίκες γέρνουν το κεφάλι τους, όταν μιλούν. Το γερμένο κεφάλι είναι σημάδι κακού ακροατή και οι περισσότερες γυναίκες είναι άριστες ακροάτριες.

- Οι γυναίκες συστήνουν αμέσως τον εαυτό τους: συνήθως συστήνονται τα πρώτα επτά δευτερόλεπτα μιας γνωριμίας. Εκείνες τις στιγμές σας παρατηρούν μόνο εξωτερικά με αποτέλεσμα να μην θυμούνται το όνομά σας.

- Ο τόνος της φωνής των γυναικών αυξάνεται στο τέλος μιας πρότασης: αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η πρόταση να μοιάζει με ερώτηση και όχι με απλή δήλωση. Αυτό είναι δυνατόν οι μετέχοντες να το αγνοήσουν ή να το παραλείψουν.

- Οι γυναίκες είναι πιο ανήσυχες, πιο νευρικές; Οι έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι άνδρες μπαίνοντας σε μια αίθουσα κάνουν 12 βασικές κινήσεις. Οι γυναίκες κάνουν 27, π.χ. οι γυναίκες κάνουν περισσότερες κινήσεις για να τραβήξουν την καρέκλα τους και να καθίσουν, φτιάχνουν τα ρούχα τους, τα κοσμήματά τους, αρκετές φορές τα μαλλιά τους. Αυτό φαίνεται ότι δείχνει κάποιες αδυναμίες στους συνεργάτες τους.

- Φαίνεται ότι διάφορες μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες δεν παίρνουν, τουλάχιστον στον επιχειρηματικό χώρο τόσο ρίσκο όσο οι άνδρες. Στοχεύουν δε σε  μακροπρόθεσμες προσδοκίες αντί κάτι βραχυπρόθεσμα..

Ο μελλοντολόγος Τζιν Ναισμπιτ, επισημαίνει ότι η δημογραφική επιβράδυνση στη δύση ευνοεί την ηγετική γυναικεία παρουσία στο μάνατζμεντ και γενικά στην οικονομία, γιατί οι γυναίκες ζουν κατά μέσο όρο 6-7 χρόνια περισσότερο από τους άνδρες. Θα υπάρξει κατά συνέπεια και σημαντική πληθυσμιακή υπεροχή των γυναικών έναντι των ανδρών …. και έπεται συνέχεια.

 Στη νέα αυτή χιλιετία , η γυναίκα ορίζει από την αρχή τον κόσμο και τον εαυτό της. Δημιουργεί νέους μύθους, απαλλαγμένους από τους καταναγκασμούς και τις δεσμεύσεις του παρελθόντος. Επιχειρεί μια ριζική επέμβαση στο σημασιολογικό σύμπαν των ημερών μας. Ζητά να συμμετάσχει σε ένα κόσμο που θα γράψει την ιστορία του και όχι σε ένα κόσμο από θεατές μιας ιστορίας που γράφεται ερήμην τους.

Μήπως λοιπόν έφτασε η ώρα οι επιχειρήσεις να ξανασκεφθούν το θέμα πρόσληψη αλλά και προαγωγή της γυναίκας μέσα στην επιχείρηση, και γιατί όχι και στην πολιτική. Στην πολιτική αν θες να ειπωθεί κάτι , Ρώτα ένα άνδρα , είχε πει η ΘΑΤΣΕΡ , αν θες να γίνει κάτι, Ρώτα μια γυναίκα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Σχόλια