Αντώνης Γκορτζής

Εξέλιξη των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, εμπόδια και καλές πρακτικές στην Ελλάδα

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής

Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, και ιδίως της γυναικείας επιχειρηματικότητας, αποτελεί στη σύγχρονη κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής εξέλιξης.  Το θέμα είναι επίκαιρο όσο ποτέ για τη μελλοντική πορεία της Ελληνικής οικονομίας Πάντα πίστευα ότι οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη προίκα από τους άνδρες . Η ιστορία αλλά και η φύση, τους έχει δώσει προτερήματα που φαίνεται και στατιστικά ,ενώ το αρσενικό φύλλο υπολείπεται. Πριν από μερικά χρόνια διάβαζα σε ένα άρθρο μιας ξένης εφημερίδας ότι διάφοροι αναλυτές και οικονομολόγοι προσπαθούσαν να εντοπίσουν εταιρίες, ιδιαίτερα του χρηματιστηρίου που  αντιστέκονται στην διεθνή οικονομική κρίση.

Η μελέτη περιελάμβανε 40 επιχειρήσεις από το Γαλλικό χρηματιστήριο CAC. Τα αποτελέσματα της μελέτης καταπληκτικά. Όπου το γυναικείο φύλο υπερτερούσε στην διοίκηση της επιχείρησης ,η πτώση των μετοχών ήταν πολύ μικρότερη (2008 το 2007..) Για να είμαι πιο ξεκάθαρος , η μόνη μεγάλη εταιρία που η τιμή της μετοχής ανέβηκε 16,8% ήταν η HERMES , και είχε το δεύτερο μεγαλύτερο γυναικείο πληθυσμό στην διοίκηση (55%)  .

Εδώ θα πρέπει να λάβουμε υπ όψιν ότι στις 40 εταιρίες της  CAC η μείωση ήταν 42,7%. Εάν συγκρίνει κανείς τις αντίστοιχες εταιρίες όπου υπερτερούσαν οι άνδρες και οι γυναίκες είχαν ένα πολύ μικρό ποσοστό στην διοίκηση πχ.  ALCATEL 8,6%  ,και 12,3%  στην MITTAL  ,η μείωση αντίστοιχα ήταν 69,3% και 67,4% αντίστοιχα.

To άρθρο αναφέρεται επίσης σε μια διεθνή Τράπεζα την ΒΝΡ που άντεξε περισσότερο από άλλες τράπεζες στην Γαλλία. Η τιμή της ΒΝΡ έπεσε 39% (γυναικείος πληθυσμός 38,7%) ,ενώ άλλες έπεσαν 62,3%  με γυναικείο πληθυσμό μόνο 16%. Σε μια άλλη μελέτη ,στην Φινλανδία  με ένα δείγμα 15.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων, φαίνεται ότι αυτές που διοικούντο από γυναίκες είχαν πιο καλά αποτελέσματα κατά 10%. Αλήθεια τι διαφορά μπορεί να έχει  μια γυναίκα στέλεχος που μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα από ένα ανδρικό πληθυσμό?

Φαίνεται ότι διάφορες μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες δεν παίρνουν ,τουλάχιστον στον επιχειρηματικό χώρο τόσο ρίσκο όσο οι άνδρες.  Στοχεύουν δε σε  μακροπρόθεσμες προσδοκίες αντί κάτι βραχυπρόθεσμα.. Οι γυναίκες είναι καλύτερες στην επικοινωνία.  Υπερτερούν στην παραγωγή νέων ιδεών όπως και στην τήρηση προθεσμιών

Κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο το 30% των στελεχών είναι γυναίκες. Στις μεγάλες εταιρίες το ποσοστό αυτό είναι 10%. Ενώ γενικά οι αποδοχές τους είναι περίπου 14,7% λιγότερες. Επίσης φαίνεται ότι μπορούν ευκολότερα να κτίσουν μια κουλτούρα διαφορετική και με μεγαλύτερη ευκολία . O χειρισμός ενός προβλήματος έχει πολλές φορές μεγαλύτερη σημασία από την ουσία του ίδιου του προβλήματος. Αυτό έλεγε ο αείμνηστος Κ. Καραμανλής και είχε απόλυτα δίκιο. Στην πολιτική αν θες να ειπωθεί κάτι , Ρώτα ένα άνδρα , είχε πει η ΘΑΤΣΕΡ , αν θες να γίνει κάτι, Ρώτα μια γυναίκα.

Άρα είναι  DOERS σε μεγαλύτερο ποσοστό. Στη χαραυγή λοιπόν της νέας χιλιετίας , η γυναίκα ορίζει από την αρχή τον κόσμο και τον εαυτό της. Δημιουργεί νέους μύθους ,απαλλαγμένους από τους καταναγκασμούς και τις δεσμεύσεις του παρελθόντος. Μήπως λοιπόν έφτασε η ώρα οι επιχειρήσεις να ξανασκεφθούν το θέμα πρόσληψη αλλά και προαγωγή της γυναίκας μέσα στην επιχείρηση, και γιατί όχι και στην πολιτική.

ΚΥΡΙΕΣ Κ ΚΥΡΙΟΙ

Η σημερινή γυναίκα ζητά να συμμετάσχει σε ένα κόσμο που θα γράψει την ιστορία του και όχι σε ένα κόσμο από θεατές μιας ιστορίας που γράφεται έρημην τους.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Σχόλια