Πώς η έλλειψη ρευστότητας επηρεάζει την επικοινωνία και την πιστότητα των προϊόντων

Απόψεις
Πώς η έλλειψη ρευστότητας επηρεάζει την επικοινωνία και την πιστότητα των προϊόντων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο θάνατος ΤΩΝ BRANDS

Κάθε επιχείρηση έχει δύο και μόνο δύο λειτουργίες παράγουν αποτέλεσμα. Το marketing και την καινοτομία., οι υπόλοιπες κόστος.

-              Η πρώτη αρχή του marketing είναι η ακεραιότητα το ήθος

-              Το πιο σημαντικό concept του marketing είναι η δημιουργία αξίας.

-              Το πιο «θανατηφόρο» λάθος  του marketing είναι η αναζήτηση του μέγιστου περιθωρίου κέρδους.

Η εταιρική φήμη είναι ότι πολυτιμότερο στοιχείο της επιχείρησης. Επηρεάζει καθοριστικά την προσέκλυση, διατήρηση και ανάπτυξη των πελατών της. Σήμερα, η εταιρική φήμη επηρεάζεται θεαματικά από το διαδίκτυο που αποτελεί την βάση όλων των αναφορών και την αφετηρία για κάθε καλή ή κακή είδηση.

 Για κάθε αγορά σήμερα – ανεξάρτητα από την αξία της – συνιστά επένδυση για τον καταναλωτή ( και για αυτή την περίοδο της κρίσης είναι πιο σπουδαία ) , και ο επενδυτής σήμερα είναι πιο ενημερωμένος, πιο αυστηρός, απαιτητικός και θα έλεγα και τιμωρός. Έχει λοιπόν την ανάγκη από επικοινωνιακό λόγο που θα αποστρέφεται μίζερους κώδικες αναμοχλεύοντας την κρίση.

Σε αυτήν την ανάγκη οφείλουμε να ανταποκριθούμε τόσο σε επίπεδο πραϋντικής ή εταιρικής προσφοράς όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας.

Οι μάρκες πλέον μιλάνε με τους καταναλωτές, η καινοτομία είναι καταλυτική οι μάρκες  πρέπει να θυμίσουν το αξιακό τους πλαίσιο και να ορίσουν με σαφήνεια τις ανάγκες που καλύπτουν.

Δεν εκπλήσσει κανέναν ότι όταν η οικονομία σημειώνει ύφεση τότε οι επιχειρήσεις φυσικά ψάχνουν για τρόπους να κόψουν τα έξοδα.

 Οι προϋπολογισμοί του marketing γενικά και ειδικότερα οι διαφημιστικοί, είναι τρωτοί στόχοι, αφού υπάρχει η δυνατότητα να περικοπούν χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. 

Βοηθούν στ’αλήθεια τη βραχυχρόνια κερδοφορία οι περικοπές των προϋπολογισμών;  Και ποια είναι τα πιθανά ρίσκα μιας περικοπής διαφημιστικού προϋπολογισμού;

Πολλές εταιρίες την  κρίση αυτή την βλέπουνε σαν μια ευκαιρία για να ενισχύσουμε την εικόνα της μάρκας μας. 

 ‘Χρειάζεται να αυξήσει κανείς τις δαπάνες στην περίπτωση αυτή ... αν αφήσεις την στιγμή αυτή να πάει χαμένη μπορεί να χάσεις πολλά’.

Η συχνότητα της έκθεσης των καταναλωτών στην επικοινωνία  της μάρκας δίνει το εξής αποτέλεσμα.  Οι άνθρωποι προτιμούν να διακινδυνεύσουν λιγότερο αγοράζοντας μια μάρκα που έχει διαφημιστεί πολύ, ή μια μάρκα που είχαν χρησιμοποιήσει ξανά.

 Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όσο μικρότερη είναι η «αξία χρησιμότητος» ενός προϊόντος, τόσο περισσότερο θα πρέπει να επικοινωνείτε ώστε να υπάρχει συνεχής επαναλαμβανόμενη αγορά.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η επικοινωνία  κατευθύνει το μερίδιο αγοράς αυξάνοντας την σημασία κι την σχετική ποιότητα των επώνυμων προϊόντων ή υπηρεσιών όπως την αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές.

Ενώ η επικοινωνία  δεν είναι κατά κανένα τρόπο ένα υποκατάστατο βελτίωσης της ποιότητας του προϊόντος ή της υπηρεσίας, μπορεί αναμφισβήτητα όμως να ενισχύσει την αντίληψη του καταναλωτή για την ποιότητα, όταν αυτή υπάρχει.  Συνεπώς δεν είναι περίεργο οι αυξήσεις στην αντιλαμβανόμενη ποιότητα να συνδέονται με αυξήσεις του μεριδίου αγοράς.

Έχοντας αφιερώσει σημαντικά χρόνια της καριέρας μου σε θέματα μάρκετινγκ και επικοινωνίας, χρειάστηκε να επιστρατεύσω πολύ κουράγιο για την παραπάνω επικεφαλίδα

Η παγκόσμια ιστορία έχει αποδείξει ότι εταιρίες που κράτησαν ή αύξησαν τις επενδύσεις των στην διαφήμιση σε περιόδους οικονομικής κρίσης, κατόρθωσαν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, καθώς επίσης και το μερίδιο αγοράς που είχαν.

Ας κάνουμε όμως μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τα παραπάνω.

  • Η διατήρηση ή η αύξηση του διαφημιστικού προϋπολογισμού σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης ,είναι αναγκαία ώστε να θωρακίσουν την θέση του προϊόντος στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού.
  • Εάν ένα προϊόν δεν καταφέρει να διατηρήσει την αναγνωρισιμότητα του, στην αντίληψη του καταναλωτή, τότε δυστυχώς οι πωλήσεις του θα μειωθούν, ειδικά αν ο ανταγωνιστής διαφημιστεί. Για να διατηρηθεί/αυξηθεί το μερίδιο αγοράς, το προϊόν πρέπει να επενδύσει , όπου σαφώς και το κόστος θα είναι πολύ λιγότερο από μια  μελλοντική επένδυση.
  • Στην περίπτωση που σε περίοδο οικονομικής ύφεσης , ο ανταγωνισμός περιορίσει τον διαφημιστικό του προϋπολογισμό , αυτόματα’ το μερίδιο της δικής σας επιχείρησης θα αυξηθεί ,εφ όσον βέβαια συνεχίσετε να επενδύετε.
  • Διατηρώντας τη διαφημιστική σας επένδυση, θα προσδώσετε μια καλύτερη «ψυχολογική» εικόνα (μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον ) στον διαφημιζόμενο .
  • Η οικονομική ύφεση βραβεύει τους επιθετικούς διαφημιζομένους, αποτελώντας την ιδανική ευκαιρία να προβληθούν.
  • Σε τέτοιες περιόδους , μια δυναμική παρουσία σε επένδυση στην διαφήμιση και στο Μάρκετινγκ ,δίνει δυνατότητα ισχυροποίησης του προϊόντος αφήνοντας στον καταναλωτή μια αίσθηση κύρους για το προϊόν σας.
  • Η μείωση κέρδους σε δύσκολες περιόδους δεν πρέπει να επηρεάζει την διαφήμιση του προϊόντος , αντιθέτως αποτελεί μια μέσο-μακροπρόθεσμη επένδυση για καλλίτερη κερδοφορία και ας είναι και μελλοντική.

…και δεν ξεχνάμε:  Όταν η χρονιά είναι καλή τότε σαφώς διαφημίζουμε . Όταν η χρονιά δεν είναι καλή πάλι διαφημίζουμε.

* Ο Αντώνης Ε. Γκορτζής είναι Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Ηθικής και Πρόεδρος Ινστιτούτου Επαγγελματικού Προσανατολισμού

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News