default-image

Μα στο τιμόνι από τα 17; Το σκεφτήκατε καλά;

Απόψεις
Μα στο τιμόνι από τα 17; Το σκεφτήκατε καλά;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Ελλάδα που κατέχει πανευρωπαϊκά μία από τις πιο υψηλές θέσεις στα τροχαία δυστυχήματα και την Κρήτη ως γνωστόν να έχει θρηνήσει τόσες ψυχές στο βωμό της ασφάλτου με δεκάδες οικογένειες να ξεκληρίζονται κάθε χρόνο, οι ιθύνοντες επιχειρούν να δώσουν τιμόνι στους 17άρηδες;

Εντάξει πείτε με λίγο προκατειλημμένη, αλλά η καρδιά μου σφίγγεται κάνοντας εικόνα τον ενθουσιασμό του 17χρονου που θέλει ενδεχομένως να πιάσει το κινητό του, να ανεβάσει τα ντεσιμπέλ και γιατί όχι και λίγη ταχύτητα και από την άλλη το μοιραίο που μπορεί να συμβεί από την μία στιγμή στην άλλη, μόλις στα 17 του.

Και τα γράφω αυτά γιατί από τις βασικές αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων στους νέους οδηγούς είναι η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής π.χ. από την πολύ δυνατή μουσική ή την ενασχόληση με το κινητό.

Εντάξει θα μου πείτε, είναι ένας νόμος που εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη Νορβηγία, Σουηδία, Εσθονία- όπου εκεί μάλιστα έχουν υιοθετήσει τα 16 ως αντίστοιχη ελάχιστη ηλικία.

Σαφώς περισσότερες είναι αυτές με το όριο στα 17, ανάμεσα τους , Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Γερμανία, Ουγγαρία. 

Αλλά βρε παιδί μου το σκεφτήκανε καλά για την χώρα μας; Και δεν τίθεται θέμα μόνο ανωριμότητας… αλλά ποιος μπορεί να πει με σιγουριά ότι οι έφηβοι έχουν πάρει τα προηγούμενα χρόνια κατά την σχολική τους εκπαίδευση, αυτήν την οδηγική κουλτούρα και τις γνώσεις γύρω από το αυτοκίνητο που τους δίνει περιθώριο να καθίσουν στο τιμόνι ένα χρόνο νωρίτερα.

Και για ποιο λόγο. Γιατί τέτοια βιασύνη. Εδώ οι ενήλικες σκέφτονται και ενεργούν ανώριμα πάνω στο τιμόνι πολλές φορές, οι ανήλικοι δεν θα το κάνουν;

Θα μου πείτε βέβαια ότι οι έφηβοι θα οδηγούν με την εποπτεία ενός ενήλικου. Και αν ο ενήλικος δεν γνωρίζει από οδήγηση ή τυγχάνει να είναι κάπως μεγάλος σε ηλικία; Θα έχει αντανακλαστικά που θα μπορεί να αντιδράσει άμεσα σε μία «κακιά» στιγμή;

Και ο ενήλικος που θα συνοδεύει τον 17χρονο, θα γνωρίζει και θα εφαρμόζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και δεν έχει υποπέσει και ο ίδιος σε παραβάσεις.

Να σας θυμίσω βέβαια ότι μόλις χθες η αστυνομία της Κρήτης απέστειλε ένα ωραιότατο δελτίο τύπου με τις 350 παραβάσεις των οδηγών σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, μόνο για την ημέρα της Πρωτομαγιάς και την Κρήτη να μετρά μόνο για το 2018 ήδη 17 νεκρούς.

Να με συγχωρέσετε για την «γκρίνια» μου αλλά τα στοιχεία και οι στατιστικές για τα τροχαία δυστυχήματα στην χώρα μας δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας….

Ενδιαφέρον στοιχείο από την άλλη είναι πως με βάση τις στατιστικές που υπάρχουν από κάποιες χώρες, π.χ. Γερμανία, το συγκεκριμένο μέτρο κρίνεται αποτελεσματικό, μιας και η εμπλοκή των εφήβων που έχουν περάσει από μια τέτοια διαδικασία σε τροχαία ατυχήματα είναι μικρότερη σε σχέση με αυτή όσων πήραν δίπλωμα στα 18 χωρίς μετέπειτα περιορισμούς.

Σε αυτό επισης που θα συμφωνούσα είναι το γεγονός ότι ο έφηβος να παίρνει το τιμόνι μόνο με τη συνοδεία εκπαιδευτή, προκειμένου στο διάστημα της μαθητείας του, ακόμη και από τα 17 να έχει αποκτήσει σε ένα σημαντικό βαθμό εμπειρίας και όσο περνάει ο καιρός να γίνεται ολοένα και πιο έμπειρος και ευσυνείδητος οδηγός.

Μόνο εκπαιδευτής και όχι οποιοσδήποτε ενήλικας.

Σε  κάθε περίπτωση, να κρατήσουμε αυτό; Είτε είσαι 17, 18,  25, 40 , 50 κλπ… οι κίνδυνοι παραμονεύουν θα παραμονεύουν πάντα στους δρόμους και πόσο μάλλον της Κρήτης με τα φονικά σημεία καρμανιόλες που όλοι έχουμε ακούσει κατά καιρούς και στα οποία έχουν γίνει άπειρα τροχαία ατυχήματα…

Ας ελπίσουμε οι 17άρηδες όταν θα πιάσουν το τιμόνι, να είναι αν μη τι άλλο  προσγειωμένοι για να απολαύσουν όμορφες οδηγικές βόλτες χωρίς φόβο αλλά με αφάλεια και σύνεση.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News