Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του ΒΟΑΚ από το Γιόφυρο έως τον κόμβο Παπαναστασίου

Απόψεις
Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του ΒΟΑΚ από το Γιόφυρο έως τον κόμβο Παπαναστασίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το βόρειο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ρέθυμνο κατασκευάστηκε τον Οκτώβριο του 2022 - Το νότιο ρεύμα προς Άγιο Νικόλαο εκτελέστηκε από 16 Ιανουαρίου έως 21 Φεβρουαρίου 2023

Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση του ΒΟΑΚ περιμετρικά του Ηρακλείου από τo Γιόφυρο έως τον κόμβο της Παπαναστασίου.

*Γράφει ο Νίκος Κ. Σκουλάς.

Το έργο παραδόθηκε στη χρήση των πολιτών την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023.

Το βόρειο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ρέθυμνο κατασκευάστηκε τον Οκτώβριο του 2022. Το νότιο ρεύμα προς Άγιο Νικόλαο εκτελέστηκε από 16 Ιανουαρίου έως 21 Φεβρουαρίου 2023. Με το πέρας του έργου, διατίθεται σε δημόσια χρήση, ένα νέο αντιολισθηρό οδόστρωμα που βελτιώνει αισθητά το επίπεδο κυκλοφορίας και ασφάλειας, στην πιο πολυσύχναστη οδική αρτηρία της Κρήτης. Λόγω της πορώδους φύσης του νέου οδοστρώματος, είναι ευκολότερη η παροχέτευση των νερών της βροχής. Συνεπώς, θα αποφύγουμε τα λιμνάζοντα ύδατα του χειμώνα στο τμήμα αυτό, στο προβλεπτό μέλλον.

Υπήρξε αναπόφευκτη αναστάτωση στην κίνηση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής. Για τη λύση του προβλήματος, επιστρατεύθηκε η τέλεση νυκτερινών εργασιών. Έτσι, δε διακόπηκε η κυκλοφορία στους κόμβους Παπαναστασίου, Φοινικιάς και Γιοφύρου, παρά μόνο τις νύκτες, και χωρίς προβλήματα. Η επιλογή αυτή δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση του έργου. Υπαγορεύθηκε από την ανάγκη που προέκυψε στην πράξη.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε έμπρακτα ότι το Ηράκλειο βραχυκύκλωνε κυκλοφοριακά με τη στέρηση χρήσης μόνο μίας λωρίδας στο ένα μόλις ρεύμα κυκλοφορίας. Τούτο μάλιστα, σε μη τουριστική περίοδο.

Συμπεράναμε εμπειρικά πια, ότι η πόλη δεν μπορεί να έχει ως μακροπρόθεσμη λύση έναν ΒΟΑΚ, που την τέμνει εγκάρσια στη μέση από Δύση προς Ανατολή. Η παράκαμψη του Ηρακλείου αποδεικνύεται αναγκαία στο εγγύς μέλλον, ιδίως μετά την παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Το θέμα ετέθη και αποδείχθηκε στην πράξη πασιφανώς. Τούτο, ανεξάρτητα από τη λύση που απαιτείται να δοθεί από το Υπουργείο, είτε με “υπογειοποίηση” είτε με νοτιότερη παράκαμψη της πόλης.

Η εκτέλεση του παραδιδόμενου έργου, ευτυχώς, χωρίς ατυχήματα ούτε και υλικές ζημιές, οφείλεται στη συντονισμένη δράση των εμπλεκομένων φορέων. Ειδικότερα, συνεργάστηκαν άριστα για αυτό, ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης, η Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης και το προσωπικό της εργολήπτριας εταιρείας.

Οφείλονται θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συντελεστές. Ευχαριστούμε, επίσης, τους οδηγούς που υπέμειναν προσωρινές δυσχέρειες, για ένα έργο που θα απολαμβάνουν μακροχρόνια.

Η χρηματοδότηση προήλθε από το έργο “Βελτιώσεις-συντηρήσεις νέας και παλαιάς εθνικής οδού Περιφέρειας Κρήτης 2020-2022”, προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ.

Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα ακολουθήσουν επισκευές στο οδόστρωμα του ΒΟΑΚ σε αρκετά άλλα αποτυπωμένα σημεία, από το Ηράκλειο έως το Ρέθυμνο, από την ίδια πηγή χρηματοδότησης.

Υποχρέωσή μας, οι γρήγοροι ρυθμοί.

*Ο Νίκος Κ. Σκουλάς είναι αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News