Οι περιπέτειες μιας νεοδιόριστης: Ατομική αξιολόγηση

Απόψεις
Οι περιπέτειες μιας νεοδιόριστης: Ατομική αξιολόγηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η υπουργός μας, Νίκη Κεραμέως, αποφάσισαν τελικά να προχωρήσουν στην ατομική αξιολόγηση αρχικά των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, των οποίων η μονιμοποίηση θα γινόταν αυτοδίκαια στη διετία.. Και τελικά, 30 μήνες μετά κρίνεται αναγκαίο να αξιολογηθούμε...

Γράφει η Δοδακοπούλου Μαρία*

Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα ή γεγονότα δεν είναι καθόλου τυχαία..!

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η υπουργός μας, Νίκη Κεραμέως, αποφάσισαν τελικά να προχωρήσουν στην ατομική αξιολόγηση αρχικά των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, των οποίων η μονιμοποίηση θα γινόταν αυτοδίκαια στην διετία.. Και τελικά, 30 μήνες μετά κρίνεται αναγκαίο να αξιολογηθούμε.

Μέχρι εδώ καλά… αλλά θα ήθελα να μιλήσω για την προσωπική μου πορεία και εμπειρία στην εκπαίδευση γενικότερα.

Δουλεύω 20 ολόκληρα χρόνια στην Ειδική Αγωγή, τόσο σε ΣΜΕΑΕ όσο και σε Τ.Ε. Τα 17 από αυτά ως αναπληρώτρια. Μάλλον μέχρι τώρα κρινόμουν ικανή να εργαστώ υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Και τώρα ξαφνικά αναρωτιέμαι…

20 ολόκληρα χρόνια αξιολογήθηκα όταν πηγαινοερχόμουν καθημερινά σε γειτονικούς νομούς με χιόνια, καταιγίδες και καύσωνες…

Αξιολογήθηκα όταν ξόδευα ολόκληρους μισθούς για να φτιάξω μόνη με τα χέρια μου το εκπαιδευτικό υλικό μου…;;;

Αξιολογήθηκα όταν τα καλοκαίρια τα έβγαζα πέρα με 394€ το μήνα επίδομα ανεργίας…;;;

Αξιολογήθηκα όταν δούλευα στα ειδικά σχολεία χωρίς Ε.Β.Π. και Ε.Ε.Π.…;;;

Αξιολογήθηκα όταν, ως αναπληρώτρια, άφησα τον γιο μου 3 μηνών και επέστρεψα στο σχολείο…;;;

Αξιολογήθηκα όταν η πρόσληψή μου γινόταν μέχρι και Νοέμβριο μήνα…;;;

Αξιολογήθηκα όταν η μονογονεϊκότητα δεν ήταν κοινωνικό κριτήριο για την τοποθέτησή μου…;;;

Αξιολογήθηκα όταν το ταβάνι έσταζε νερά, όταν τα ποντίκια κάναν βόλτα στην τάξη μου ή όταν φορούσα 1000 ρούχα για να μην κρυώνω στην τάξη…;;;

Κι εδώ, ίσως θα έβγαζε κανείς το συμπέρασμα ότι ως εκπαιδευτικός φοβάμαι την αξιολόγηση.. Όχι, καμία αξιολόγηση δεν φοβάμαι!!! Αξιολογούμαι καθημερινά…!!! Από τους μαθητές μου…που μου χαρίζουν τις πιο ζεστές αγκαλιές και τα πιο υπέροχα “Σ’ αγαπώ Μαρία”…που μου προσφέρουν το κουλούρι τους…που την ώρα του διαλείμματος χτυπάνε την πόρτα της τάξης μου για να έρθουν να κάνουμε παρέα…που όταν βγαίνω στην αυλή μαζεύονται σαν μέλισσες γύρω μου να μου πουν τα νέα τους…που ανυπομονούν να χτυπήσει το κουδούνι για να’ ρθουν για μάθημα…

Καμία αξιολόγηση δεν φοβάμαι…

Άλλα πράγματα φοβόμαστε εγώ και οι συνάδελφοί μου…

Σε ποιο σχολείο θα βρεθούμε κάθε Σεπτέμβρη μακριά από τον τόπο και την οικογένεια μας; …θα φτάσει ο μισθός των 800€…;;;

Θα στείλουν παράλληλη για τα παιδιά με φανερή/κρυφή διάγνωση ή θα βγει η χρονιά παλεύοντας μόνοι…;;;

Το σχολείο είναι ασφαλές, έχει τα βασικά, αυλή, πετρέλαιο, τουαλέτα ενηλίκων και όχι τουαλέτα που υπάρχει στο δημοτικό που συστεγάζεται εν έτει 2023…;;;

Θα προλάβουμε εργαστήρια δεξιοτήτων, επιμορφώσεις, myschool, πρακτικά, τιμολόγια, σύλλογο, γραφειοκρατία κτλ κτλ…;;;

Θα υφίσταται το τωρινό σύστημα προσλήψεων ή θα αλλάξει του χρόνου…;;;

Ποια Kinder-Έκπληξη αλλαγή στην παιδεία θα σκαρφτιστεί η εκάστοτε κυβέρνηση μόλις βγει δημιουργώντας ξανά αβεβαιότητα…;;;

Οι έγκυες αναπληρώτριες τρέμουν μην πάθουν τίποτα με 25 παιδιά γιατί μέχρι τον 8ο δικαιούνται 15 μέρες αναρρωτική ΜΟΝΟ και σε καμία περίπτωση επαπειλούμενη (το μωρό ευτυχώς ξέρει και συμπεριφέρεται ανάλογα με την σύμβαση της μαμάς)!

Για άλλα πράγματα ανησυχούμε…

Έφυγαν όλοι οι μαθητές μας χαρούμενοι το μεσημέρι…;;;

Με 25αρια τμήματα, καταφέραμε να δώσουμε το 100% της προσοχής μας σε κάθε παιδί ξεχωριστά…;;;

Εντοπίσαμε κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μας ή πνιγήκαμε μέσα στην γραφειοκρατία, τα εργαστήρια, την αξιολόγηση και τα διοικητικά…;;;

Καταφέραμε να καλλιεργήσουμε την εσυναίσθηση, κριτική σκέψη, αγάπη για την φύση και τον συνάνθρωπο ή τρέχαμε να προλάβουμε την ύλη και τις προθεσμίες…;;;

Αυτοί είμαστε, λοιπόν, οι νεοδιόριστοι μη μονιμοποιημένοι εκπαιδευτικοί κυρία Υπουργέ μας.

Αυτοί είμαστε οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό μας. Και η αξιολόγησή σας δεν θα επιφέρει καμία αλλαγή στο έργο μας.

Βελτίωση θα επιφέρει η μείωση σε 15 των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να είναι δυνατή η ποιοτικότερη και εξατομικευμένη υποστήριξη του κάθε μαθητή.

Βελτίωση θα επιφέρει η μαζική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και των κτιρίων.

Βελτίωση θα επιφέρει η πλαισίωση και η υποστήριξη, με μόνιμο και επαρκές προσωπικό και υποδομές, όλων των μαθητών που αντιμετωπίζουν φτώχεια, ανέχεια, παραμέληση, κακοποίηση, σχολικό εκφοβισμό, προβλήματα υγείας, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρία κλπ.

Βελτίωση θα επιφέρει το σταθερό, συνεχές και επαρκές σχολικό και υποστηρικτικό πλαίσιο ως αποτέλεσμα μόνιμων διορισμών.

Λέμε ΟΧΙ στο σχολείο των διακρίσεων, της κατηγοριοποίησης, της υποβάθμισης, της αξιολόγησης που στόχο έχει την επάνοδο του επιθεωρητισμού και όχι το σχολείο του αύριο, των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

Θα αγωνιστούμε διεκδικώντας το σχολείο που αξίζει σε μας και τα παιδιά μας!

ΥΓ: Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα ή γεγονότα δεν είναι καθόλου τυχαία…!!

* Η Μαρία Δοδακοπούλου είναι εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής ΠΕ 71, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Ν. Σερρών “Εμμανουήλ Παπάς”.

Πηγή: e-lesxi.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News