default-image

Το ξεπούλημα συνεχίζεται χωρίς φειδώ και αιδώ

Απόψεις
Το ξεπούλημα συνεχίζεται χωρίς φειδώ και αιδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαστε εναντίον της όποιας αναβάθμισης και αξιοποίησης των υποδομών, αλλά το ζητούμενο για εμάς, ως ΜέΡΑ25, είναι ''όχι από τον ιδιώτη για τον ιδιώτη''»

Για ένα εκατομμύριο λόγους το ΜέΡΑ25 καταψήφισε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για τη χρήση και εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης.

*Του Γιώργου Λογιάδη

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα, καλύπτει έκταση 1.500 στρεμμάτων, διαθέτει μεταξύ άλλων 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων και έξι προβλήτες. Λόγω της γεωγραφικής του θέσης, είναι ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδος, της Μεσογείου και των Βαλκανίων σε κομβικό σημείο μεταξύ Ανατολής και Δύσης διά της Εγνατίας οδού, και Βορρά και Νότου διαμέσου της εθνικής οδού Πάτρας- Αθήνας- Θεσσαλονίκης- Ευζώνων, κομβικό σημείο, στρατηγικό σημείο, ένα παραπάνω σήμερα.

Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, νομικό πρόσωπο που έχει τη διοίκηση και τη λειτουργία του λιμένα, συστήθηκε το 1953 ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και το 1999 μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία. Λόγω των τριών μνημονίων έχουν υπογράψει οι τρεις μνημονιακές κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ - το 2011 στο πλαίσιο αυτό των μνημονίων το Υπερταμείο, το ΤΑΙΠΕΔ απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Το 2014, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την πώληση των μετοχών του ΟΛΘ και το 2018 επί ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας, όρισε την ιδιωτική εταιρεία “South Europe Thessaloniki Limited” ως επενδυτή, η οποία αγόρασε το 67% των μετοχών του ΟΛΘ έναντι 231,9 εκατομμυρίων ευρώ. Σήμερα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι συμφερόντων Σαββίδη, ιδιωτικών συμφερόντων.

Εμείς, ως ΜέΡΑ25, έχουμε ταχθεί από την πρώτη στιγμή κατά των μνημονιακών επιταγών της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας των εθνικών υποδομών και της ιδιωτικοποίησής τους.

Η στρατηγική στων μνημονιακών κυβερνήσεων διαχρονικά είναι να απαξιώνουν, να ευτελίζουν και μετά να ξεπουλούν. Το ίδιο πιστά ακολουθείται με τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, την Ολυμπιακή Αεροπορία, τη ΛΑΡΚΟ, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια: Ηρακλείου, Αλεξανδρούπολης, τώρα Ηγουμενίτσας, τους δρόμους και τόσα άλλα.

Για να αντιληφθούμε το ξεπούλημα, αρκεί να κάνουμε μια μαθηματική πράξη και να διαιρέσουμε το ποσό των 232 εκατομμυρίων ευρώ με τα 1.550 στρέμματα του ΟΛΘ. Στο αποτέλεσμα προκύπτει ότι το στρέμμα μεταβιβάστηκε για το εξευτελιστικό ποσό των 150.000 ευρώ, για ένα από τα πλέον σημαντικά δημόσια λιμάνια της χώρας αλλά και όλης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Δεν είμαστε εναντίον της όποιας αναβάθμισης και αξιοποίησης των υποδομών, αλλά το ζητούμενο για εμάς, ως ΜέΡΑ25, είναι «όχι από τον ιδιώτη για τον ιδιώτη». Παράλληλα, βλέπουμε ότι όση δημόσια περιουσία και αν εκχωρούμε λόγω μνημονίων, το δημόσιο χρέος δε μειώνεται, αλλά συνεχώς αυξάνεται.

Αναρωτιόμαστε για το πόσο ανίκανο ή πόσο διεφθαρμένο είναι ένα κράτος που δεν μπορεί να αξιοποιήσει μόνο του τέτοια μοναδικά επιχειρηματικά διαμάντια, αλλά πρέπει να τα παραχωρήσει και να τα εκχωρήσει, να τα ξεπουλήσει;

* Ο Γιώργος Λογιάδης είναι ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 - απόσπασμα από την τοποθέτησή του στην ολομέλεια σχετικά με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2/2/2018 Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News