Απόψεις

Σάλος για τη «θεωρία του αγέννητου παιδιού»

«Τα βίντεο της προγεννητικής αγωγής και οι αντιδράσεις»

Πιθανότατα, οι περισσότεροι έχουμε ήδη πληροφορηθεί περί των τριών βίντεο με τίτλο “Προγεννητική Αγωγή, προετοιμασία για τη γονεϊκότητα, Σεξουαλικότητα -Γονιμότητα- Γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα” και τον σάλο που έχουν προκαλέσει.

Της Αλίκης Μαρίνας Καλομοίρη*

Τα συγκεκριμένα βίντεο στάλθηκαν στα γυμνάσια της χώρας, με έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας. Σε αυτά, γίνεται προσπάθεια επεξήγησης της “θεωρίας του αγέννητου παιδιού”. Έχουν συνολική διάρκεια περίπου 2 ώρες και 10 λεπτά και έχουν συντελεστεί από μέλη της Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας “Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής”.

Να σημειωθεί εδώ ότι αυτή η ΜΚΟ έχει χαρακτηριστεί ως αιρετική, αποκρυφιστική ή και θεοσοφιστική από την Εκκλησία της Ελλάδος. Χαρακτηριστικό των αντιδράσεων που έχουν προκαλέσει τα συγκεκριμένα βίντεο, και φυσικά η απόφαση διδαχής των περιεχομένων τους σε έφηβους Γυμνασίου, αποτελεί το γεγονός ότι το hashtag #video_γονιμότητας είναι πρώτο στις διαδικτυακές “τάσεις” της χώρας από την Παρασκευή, με πολιτικούς, καλλιτέχνες, ειδικούς, ακαδημαϊκούς και άλλους πολίτες να καταδικάζουν - το λιγότερο - τα πάντα γύρω από αυτό.

Και επειδή ο κάθε ένας μας μπορεί βλέποντας ένα γεγονός να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, να διαμορφώσει τη δική του άποψη και αναλόγως να τεθεί - ή και όχι - επί ενός θέματος, δε θα προχωρήσω στην αναφορά της δικής μου γνώμης, παρά θα αναφέρω μερικά σημεία από τα συγκεκριμένα βίντεο, όπως τα άκουσα αυτολεξεί. Και μετά, μπορεί ο κάθε ένας να κρίνει μόνος του περί του περιεχομένου των βίντεο, του τι και πώς μπορούν αυτά να μεταβιβάσουν καίρια γνώση και να διαμορφώσουν την εύπλαστη, ακόμα, γνώμη και ψυχοσύνθεση μαθητών Γυμνασίου. Να αναφέρω εδώ ότι αναπαράγονται από τους συμμετέχοντες των βίντεο λόγια φιλοσοφικών και άλλων συναφών έργων, ώστε να επεξηγηθεί “επιστημονικά” η “Προγεννητική Αγωγή”.

- «Αυτό που το ζευγάρι θα δώσει στο παιδί, ήδη από τη σύλληψή του έως τη γέννησή του, είναι αυτό που θα καθορίσει τη ζωή του σε όλες τις ηλικίες».

- «Ο γονείς είναι ήδη γονείς από τη σύλληψη του παιδιού».

- «Ο τρόπος ζωής, οι σκέψεις, τα συναισθήματα, ο πολιτιστικός περίγυρος, τα ιδανικά των γονέων, από τη σύλληψη μέχρι τη γέννηση του παιδιού, εγγράφονται στην κυτταρική μνήμη του παιδιού και συνθέτουν αυτόν τον νέο άνθρωπο στην τριπλή του διάσταση: φυσική, ψυχική, πνευματική».

- «Το ζυγωτό αποτελεί ψυχοσωματική οντότητα».

- «Το έμβρυο ακούει, ήδη, από τη σύλληψή του μέσα από την κυτταρική μεμβράνη, που δέχεται τις δονήσεις των ήχων της μητέρας, του περιβάλλοντος και των ψυχικών της ενεργειών. Το κάθε κύτταρο είναι και ένα αφτί».

- «Μητρική είναι η γλώσσα της μήτρας».

- «Το έμβρυο αισθάνεται ήδη από τη σύλληψή του αν είναι επιθυμητό από τους γονείς του».

- «Το περιβάλλον κατά τη σύλληψη επιδρά στο DNA του παιδιού, αλλάζοντάς το».

- «Το νερό ανταποκρίνεται στο όμορφο, στο άσχημο, στο θετικό και το αρνητικό. Όταν λένε “σ’ αγαπώ” στο νερό γίνεται όμορφο, όταν του βάζουν heavy metal γίνεται άσχημο».

- «Το έμβρυο που απορρίπτεται από τη μητέρα και τον πατέρα στην εγκυμοσύνη υποφέρει, βασανίζεται. Αργότερα στη ζωή θα έχει και εκείνο την τάση να εκδικείται, βασανίζοντας άλλους».

- «Η αρχαιότητα είχε εννοήσει μια θεμελιώδη αλήθεια. Η γυναίκα για να εκπληρώσει καλά τα καθήκοντά της, ως γυναίκα, χρειάζεται μια ειδική διδασκαλία (μύηση). Απέδιδαν μεγάλη σημασία στη φυσική και ηθική ζωή της γυναίκας κατά την εγκυμοσύνη της. Η γυναικεία μύηση - που γινόταν κατά τη μυητική εορτή των Θεσμοφορίων - οδηγούσε σε μια βαθιά συνειδητοποίηση της γυναίκας για τη σημασία του μητρικού ρόλου και μπορεί να θεωρηθεί ως αληθινή αιτία της ομορφιάς της φυλής, της ευρωστίας των γενεών, της γέννησης τόσων [...] σπουδαίων ανθρώπων στην ελληνική αρχαιότητα».

- «Όχι κατ’ ανάγκη πολλά, ωραία παιδιά πρέπει να έχει ο κάθε οίκος».

- «Ως ημερομηνία γεννήσεως ενός παιδιού θεωρείται η στιγμή που η μητέρα συλλαμβάνει ως ιδέα να γεννήσει ένα παιδί».

- «Το σχέδιο υπάρχει στη σύλληψη. Η έγκυος υλοποιεί το σχέδιο».

- «Η επιλογή του γενετικού υλικού εξαρτάται από τον τρόπο ζωής του ζεύγους, πριν και κατά τη σύλληψη, από την ποιότητα της αγάπης του».

- «Στους αρχαίους μύθους πάντα ένας θεός ερωτεύεται μια θνητή για την Αγνότητα και την Ομορφιά της: κι ένας ήρωας γεννιέται από τον έρωτά τους».

- «Είναι καλό η μητέρα κατά την περίοδο της κύησης να φορά χαρούμενα χρώματα. Να αποφεύγει το μαύρο και τα γκρίζα. Το ίδιο ισχύει και για το περιβάλλον της (το χρώμα ρούχων που φορά η έγκυος διαμορφώνει ικανότητες και χαρακτηριστικά που θα έχει το παιδί)».

- «Η μόνη αληθινή γέννηση είναι η γέννηση του ωραίου. Η μητέρα καλείται κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης να θαυμάζει το ωραίο. Ο θαυμασμός του ωραίου αποτυπώνεται ως αρμονία του σώματος και του πνεύματος».

- «Μία έγκυος θαύμαζε στα μουσεία αρχαία ελληνικά αγάλματα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γεννήσει κόρη που επί σειρά ετών κέρδιζε σε καλλιστεία ομορφιάς».

- «Αν μια γυναίκα οραματίζεται το φύλο του παιδιού και μετά, όταν μάθει το φύλο, δεν είναι αυτό που περίμενε, τότε θα δημιουργηθούν τραυματικές εμπειρίες στο έμβρυο».

*Η Αλίκη Μαρίνα Καλομοίρη είναι δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη».

Φωτογραφία αρχείου Pexels

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια