Απόψεις

Η ψηφιακή διαφήμιση στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας

Η μαζική παραγωγή γκάτζετ εικονικής πραγματικότητας θα αλλάξει το τοπίο

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γιγαντωθεί τόσο πολύ, το δε Facebook έφτασε στο σημείο να μετονομαστεί σε Meta, που είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσει κανείς ότι ακόμα και σήμερα διανύουν την παιδική, άντε εφηβική ηλικία τους.

*Γράφει η Νεφέλη Λυγερού

Πάντως, παρά την έκρηξη του αριθμού των χρηστών τους στην Ελλάδα, φαίνεται πως οι μεγάλες επιχειρήσεις ακόμα δε χρησιμοποιούν ευρέως την πλατφόρμα αυτή για να έρθουν σε επαφή με τους καταναλωτές. Ακόμα και όταν το κάνουν, επιλέγουν κυρίως τη μονόδρομη επικοινωνία, στο πρότυπο της παραδοσιακής συμβατικής διαφήμισης.

Στο μέλλον αυτό θα αλλάξει δραστικά. Για να παραμείνουν ελκυστικά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους στο αγοραστικό κοινό, ουσιαστικά θα έχουν μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας μαζί του, με ευφάνταστους τρόπους, που σήμερα μοιάζουν σχεδόν κινηματογραφικοί. Ένα τρισδιάστατο προϊόν θα απευθύνεται στον χρήστη προσωπικά. Όταν αυτός ανταποκρίνεται στο κάλεσμά του, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας ανταλλάξει τις υπηρεσίες της, μπορεί να τον ανταμείβει με ένα meme.

Μία τάση που θα καθιερωθεί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και στη χρήση τους από τις επιχειρήσεις είναι η εστίαση στις μικρές κοινότητες και τα επιλεγμένα γκρουπ. Οι εταιρείες δε θα απευθύνονται στους πολλούς, για να ψαρέψουν τους λίγους. Θα “μιλάνε” απευθείας με το κοινό τους, έτσι ώστε να μην ξοδεύουν χρόνο και χρήμα. Θα γνωρίζουν, δηλαδή, ποιοι χρήστες έχουν ανάγκη την υπηρεσία τους ή τη διάθεση να την αποκτήσουν και θα προσεγγίζουν αυτούς.

Στα social media θα κυριαρχήσει η παραγωγή βίντεο. Ακόμα και σήμερα όλες οι πλατφόρμες έχουν κάνει στροφή προς την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού. Στα επόμενα χρόνια αυτό θα τελειοποιηθεί. Κάθε εταιρεία και επιχειρηματίας θα παράγει εξατομικευμένα βίντεο με τη διευκόλυνση και τα τεχνολογικά μέσα που προσφέρουν αυτές οι πλατφόρμες. Στο λίγο πιο μακρινό μέλλον, τα ίδια τα μάτια των χρηστών θα αποτελούν βιντεοκάμερες, ενώ τα αφτιά τους μικρόφωνα. Η κάθε μικρή εμπειρία θα μπορεί να αναρτηθεί σε μορφή άβαταρ ή κινουμένων σχεδίων.

Το ίδιο ακριβώς θα κάνουν και οι επιχειρήσεις, δημιουργώντας άβαταρ των χρηστών, ή ακόμα και προσωποποιημένες ταινίες για να τους προσεγγίσουν. Κάθε επιχείρηση θα έχει τη διαδικτυακή συμπεριφορά των διασημοτήτων. Θα κάνει δεκάδες αναρτήσεις την ημέρα, θα μοιράζεται κάθε στάδιο της παραγωγής και, ούτε λίγο ούτε πολύ, θα βάζει τον καταναλωτή στα ενδότερά της. Από την άλλη, η πιο άμεση επαφή θα εξυπηρετηθεί και από την κατάργηση της οθόνης του υπολογιστή, ο οποίος σήμερα στέκεται σαν τοίχος.

Διαδικτυακή συμπεριφορά διασημοτήτων

Η μαζική παραγωγή γκάτζετ εικονικής πραγματικότητας θα αλλάξει το τοπίο. Αυτό προανήγγειλε ο ίδιος ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σχολιάζοντας τη μετονομασία του σε Meta: «Το μετασύμπαν (metaverse) είναι το επόμενο σύνορο που πρέπει να διασχίσουμε». Με τον τρόπο αυτό, ο χρήστης θα βιώνει αυτό που επιθυμεί να αποκτήσει, χωρίς να κοιτάει μία οθόνη ή να κρατάει έναν φορητό υπολογιστή στα χέρια.

Εκείνο, όμως, στο οποίο επενδύουν για τα επόμενα χρόνια όλες οι εταιρείες είναι το διασκεδαστικό περιεχόμενο, που θα κάνει θραύση στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ήδη έχουμε αρχίσει να βλέπουμε δείγματα, όπως έξυπνα βίντεο. Αυτό θα εξελιχθεί σε σημείο που μία επιχείρηση μπορεί να δημιουργεί ένα παιχνίδι, το οποίο θα προωθείται από τα σόσιαλ μίντια.

Μία ακόμα εξέλιξη που αναμένεται να αλλάξει το τοπίο είναι τεράστιες εταιρείες να δημιουργήσουν τις δικές τους πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η κάθε νέα πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο φυσικά και αβίαστα ενσωματωμένη στη ζωή των χρηστών, σαν γυαλιά που θα επιτρέπουν στο κάθε άτομο να βρίσκεται μονίμως συνδεδεμένο.

Τέλος, οι εταιρείες ενδέχεται να αξιολογούνται από τα σόσιαλ μίντια, το ίδιο και οι υπάλληλοί της, οι οποίοι σε συνεννόηση με τους χρήστες θα εργάζονται στο όνομα της κάθε εταιρείας.

Ρομπότ influencers στο Instagram, chatbotς αντί για υπαλλήλους και πολλά ακόμα. Τα chatbots είναι τα έξυπνα προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί να απαντούν σε απλές και βασικές ερωτήσεις, έτσι ώστε η εξυπηρέτηση πελατών να ασχολείται με πιο σοβαρά ζητήματα. Το πρόβλημα είναι στο μέλλον αυτά τα προγράμματα θα αναλάβουν ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη και όγκο εργασίας.

*Η Νεφέλη Λυγερού είναι δημοσιογράφος.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια