Ν. Ηγουμενίδης – Περιοριστικά μέτρα στο Ηράκλειο: Τι κάνατε κ. Μητσοτάκη, για να τα αποτρέψετε;

Απόψεις
Ν. Ηγουμενίδης – Περιοριστικά μέτρα στο Ηράκλειο: Τι κάνατε κ. Μητσοτάκη, για να τα αποτρέψετε;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Συνολικά αποτυχημένη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την κυβέρνηση»

Η σημερινή επιδημιολογική εικόνα και η έκρηξη κρουσμάτων πιστοποιεί τη συνολικά αποτυχημένη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την κυβέρνηση. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν κατάφερε να “θωρακίσει” ούτε τη Δημόσια Υγεία, ούτε την τουριστική οικονομία.

*Γράφει ο Νίκος Ηγουμενίδης

Η απόφαση για οριζόντια περιοριστικά μέτρα στο Ηράκλειο πάρθηκε 10 ημέρες μετά την επίσκεψη σε δομές Υγείας του Ηρακλείου, την οποία ο κ. Μητσοτάκης συνδύασε με το τριήμερο ξεκούρασής του στα Φαλάσαρνα.

Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ειδικότερα το αρμόδιο υπουργείο Υγείας και οι υπηρεσίες του παρακολουθούν ως απλοί, δειλοί και άβουλοι θεατές την τελευταία καθημερινή επιδείνωση της επιδημιολογικής εικόνας της πανδημίας στην Κρήτη, όπως και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Κατά καιρούς, διάφοροι υπουργοί του κ. Μητσοτάκη δήλωναν ότι δεν προχωράμε σε άλλα οριζόντια περιοριστικά μέτρα. Όλοι οι αρμόδιοι τονίζουν την «ατομική ευθύνη» για τον έλεγχο της διασποράς στην κοινότητα. Η αγορασμένη από τον κ. Μητσοτάκη επικοινωνιακή προστασία υπερτονίζει τα πλεονεκτήματα του εμβολιασμού στον δρόμο προς την “Ελευθερία”, χωρίς ωστόσο κανένας αρμόδιος να σκύβει με σοβαρότητα στα προβλήματα που δημιουργούν τις μέχρι σήμερα καθυστερήσεις του εμβολιαστικού προγράμματος.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, φτάσαμε στις τελευταίες αποφάσεις για περιοριστικά μέτρα στη Μύκονο, στα Χανιά και στο Ηράκλειο, ενώ ήδη ανακοινώθηκε η παράταση για Ζάκυνθο και Χανιά και ακολουθούν (;) κι άλλες περιοχές. Αποφάσεις θα λέγαμε “προαναγγελθείσες”, με προφανείς τις επιπτώσεις στον τουρισμό και εύλογα τα ερωτήματα που προκύπτουν: Αυτή η πορεία ήταν αναπόφευκτος μονόδρομος; Τι κάνατε, κύριε Μητσοτάκη, για να μη φτάσουμε εδώ; Τι μέτρα πήρατε 2 χρόνια τώρα για την ενίσχυση του δημόσιου Συστήματος Υγείας στην Κρήτη; Τι έπρεπε και τι πρέπει να κάνουμε; Ας σταθούμε σε όλα αυτά συγκεκριμένα.

Επιδημιολογική επιτήρηση

Από το «κανονικό καλοκαίρι» που υποσχόταν ο κ. Μητσοτάκης, πανηγυρίζοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά πως νίκησε την πανδημία, στην πραγματικότητα ο ίδιος με την ανευθυνότητα, την ανεμελιά και τα ίδια λάθη ετοιμάζεται να τινάξει στον αέρα τόσο τη Δημόσια Υγεία όσο και τον τουρισμό. Αντί για υγειονομική θωράκιση των νησιών, εκτεταμένο testing, αξιόπιστη ιχνηλάτηση, για να κρύψει την πρωτοφανή ανυπαρξία της Πολιτείας, πέταξε το “μπαλάκι” για αυστηρούς ελέγχους στην «ατομική ευθύνη». Αποτέλεσμα οι ουσιαστικοί έλεγχοι να είναι ανύπαρκτοι. Αγνόησε την αυτονόητη ανάγκη για ελέγχους από τον ΕΟΔΥ και δωρεάν μαζικό testing σε όλα τα νησιά, ενώ σε πολλά από αυτά τα μοριακά ή rapid tests είναι είδος πολυτελείας ή δεν υπάρχουν καν.

Έτσι φτάσαμε στην επιβολή περιοριστικών μέτρων στη Μύκονο, παρά τον εμβολιασμό άνω του 90% των κατοίκων, καθώς και στα Χανιά, που προηγήθηκαν λίγες ημέρες του Ηρακλείου. Αλήθεια, στην επίσκεψή σας στις δομές Υγείας του Ηρακλείου πριν 15 ημέρες, τι μέτρα προτείνατε για την ανακοπή της επιδείνωσης της επιδημιολογικής εικόνας, την οποία παρακολουθούμε να εξελίσσεται και να χειροτερεύει από ημέρα σε ημέρα καθημερινά το τελευταίο δίμηνο;

Παραπέρα. Από τον Απρίλιο-Μάιο του 2020, η κοινωνία της Κρήτης έμαθε από τη δημόσια συζήτηση για μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, για τον ακριβή προσδιορισμό της διασποράς του ιού και του ιολογικού φορτίου στον πληθυσμό της Κρήτης. Πόσο στήριξε το υπ. Υγείας της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη αυτή τη μελέτη; Κατά πόσο αξιοποιήθηκε αυτός ο σχεδιασμός για τη μελέτη του ιολογικού φορτίου στο σύνολο του ελληνικού πληθυσμού; Τι συμπεράσματα έχουμε και πόσο αξιοποιήθηκαν από την κυβέρνηση, για τον έλεγχο της διασποράς του ιού στην κοινότητα;

Ενίσχυση του δημόσιο Συστήματος Υγείας

Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Ν.Δ. αγνοούν συστηματικά και επιδεικτικά τις προτάσεις μας για ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Παρά την εμπειρία της συμβολής του δημόσιου συστήματος στην αντιμετώπιση της πανδημίας, σήμερα μιλάνε για πίεση του συστήματος. Ωστόσο, το ερώτημα είναι αμείλικτο: Τι κάνατε 2 χρόνια τώρα για την ενίσχυση του δημόσιου Συστήματος Υγείας; Επειδή δε μας χρειάζονται και άλλες εκθέσεις ιδεών, θέλουμε απαντήσεις με στοιχεία.

  1. Πόσα κρεβάτια ΜΕΘ παραλάβατε τον Ιούλιο του 2019 και πόσα έχουμε σήμερα στα νοσοκομεία της Κρήτης; Με 26 ασθενείς COVID διασωληνωμένους πιέζεται ή δεν αντέχει το σύστημα στην Κρήτη, όπως αφήνει να εννοηθεί η διοικήτρια της 7ης Υ.ΠΕ., που κάνει λόγο για σχέδιο μεταφοράς ασθενών στην Αθήνα;
  2. Ο κ. Μητσοτάκης στην τελευταία επίσκεψή του δήλωσε ότι έχει κουραστεί να ακούει ότι «για την ενίσχυση του ΕΣΥ χρειάζονται προσλήψεις». Πέρα από αυτήν την επιτομή της κυνικότητας, πόσο μόνιμο προσωπικό παραλάβατε από την κυβέρνηση της Αριστεράς στις ΜΕΘ τον Ιούλιο του 2019 και πόσο μόνιμο προσωπικό υπηρετεί σήμερα;

Ισχυρίζεται ο συντονιστής διευθυντής των ΜΕΘ Κρήτης ότι δεν υπάρχει αδιόριστος εντατικολόγος στην Ελλάδα. Ωραία! Παθολόγοι, χειρουργοί, αναισθησιολόγοι, καρδιολόγοι, πνευμονολόγοι μπορούν και μέχρι σήμερα καλύπτουν τις ανάγκες σε ιατρικό προσωπικό των ΜΕΘ; Πώς προχωράνε οι προσλήψεις ιατρών αυτών των ειδικοτήτων, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι ΜΕΘ και να μη μείνουμε σε υποδομές - αναξιοποίητα “ντουβάρια” και απλά “έπιπλα” κρεβάτια ΜΕΘ;

  1. Πόσες Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) παραλάβατε στον αστικό ιστό του Ηρακλείου, και πόσες λειτουργούν σήμερα;
  2. Τι προϋπολογισμό παραλάβατε για την υγεία και πόσα δίνετε σήμερα; Τι ποσό διατίθεται από το Ταμείο Ανάκαμψης; Τι μέτρα παίρνετε ώστε η χώρα μας να φτάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των δαπανών για την Υγεία;

Καθυστερήσεις του εμβολιαστικού προγράμματος

  1. Η κυβέρνηση αγνόησε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία από τον περασμένο Απρίλιο, για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό όσων εργάζονται στον τουρισμό, μεταξύ των οποίων και ο αντίστοιχος πληθυσμός της Κρήτης.
  2. Στην αρχή της εφαρμογής του εμβολιαστικού προγράμματος, οι πολίτες του Ηρακλείου από τον Νότο (Βιάννος-Αστερούσια) έπρεπε να μετακινηθούν σε Κ.Υ. Καστελίου, ΠΑΓΝΗ, Βενιζέλειο, ΤΟΜΥ Χερσονήσου για να εμβολιαστούν. Αποτέλεσμα η ταλαιπωρία και σε πολλές περιπτώσεις η αδυναμία των συμπολιτών μας να προσέλθουν στα εμβολιαστικά κέντρα. Η εικόνα χειροτερεύει αν την ανοίξουμε σε ολόκληρη την Κρήτη. Από τη Ζάκρο έπρεπε να πάνε στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου και από το Οροπέδιο Λασιθίου στο Κ.Υ. Καστελίου.

Δεν έχει κανείς την ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις δημιούργησε στον εμβολιασμό των πολιτών της Κρήτης αυτός ο σχεδιασμός των “αρίστων”; Υπάρχει υπεύθυνος στην 7η Υ.ΠΕ. και ασχολήθηκε με την επιβάρυνση της λειτουργίας των νοσοκομείων από τη λειτουργία σε αυτά εμβολιαστικών κέντρων; Πόσα εμβολιαστικά κέντρα σχεδιάστηκαν και πόσα λειτουργούν σήμερα; Ποια εμβόλια διαθέτουν; Ασχολείται η διοίκηση της 7ης Υ.ΠΕ. με αυτά τα θέματα ή παραμένει σε πλήρη και αποκλειστική απασχόληση με την “τακτοποίηση των δικών της παιδιών”;

  1. Είχαμε την ατυχή συγκυρία να παρατηρηθούν σε τρία περιστατικά στην Κρήτη τρεις τραγικές μείζονες επιπλοκές στο εμβόλιο της AstraZeneca, που αντιμετωπίστηκαν στα νοσοκομεία του Ηρακλείου. Πώς οργάνωσε η 7η Υ.ΠΕ. και το υπ. Υγείας και ποια ήταν η επίσημη ενημέρωση προς τους πολίτες της Κρήτης και ειδικότερα του Ηρακλείου από τους επιστημονικούς φορείς; Πόσο συμμετείχε σε αυτήν την ενημέρωση η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας; Πώς αντιμετωπίστηκε η δυσπιστία προς το συγκεκριμένο εμβόλιο; Σίγουρα, οι κυβερνητικές παλινωδίες και τα “χαρτζιλίκια” των 150 € απέτυχαν να πείσουν τους συμπολίτες μας.
  2. Σχέση εμβολιασμού με κύηση, γαλουχία, λήψη χρόνιας φαρμακευτικής αγωγής, πρόσφατη νοσηλεία για οξύ πρόβλημα υγείας κ.λπ. Αντενδείξεις εμβολιασμού. Σε όλα αυτά τα εύλογα ερωτήματα των συμπολιτών μας, πώς οργάνωσαν η 7η Υ.ΠΕ. και το υπ. Υγείας τη συγκροτημένη επιστημονική παρέμβαση;
  3. Παραμένουν και στην Κρήτη σοβαρά ελλείμματα στην εμβολιαστική εκστρατεία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το 30% των ανεμβολίαστων ηλικιωμένων, το μόλις 70% πλήρως εμβολιασμένων καρκινοπαθών, το πολύ χαμηλό ποσοστό εμβολιασμού (15-20%) στους “ξεχασμένους” πληθυσμούς, όπως οι Ρομά, οι πρόσφυγες-μετανάστες, οι φυλακισμένοι κ.λπ. Είναι τραγική η καθυστέρηση οργάνωσης των κατ’ οίκον εμβολιασμών, με εμπλοκή των δομών ΠΦΥ και των Δήμων (“Βοήθεια στο Σπίτι”).
  4. Η αποτυχία στους στόχους του εμβολιαστικού προγράμματος δε νομιμοποιεί τις απειλές και τους εκβιασμούς προς τους μη εμβολιασμένους συμπολίτες μας. Ο εμβολιασμός, κατάκτηση του ανθρώπινου μυαλού, προσφορά της Ιατρικής προς την ανθρωπότητα ως “όπλο” στην αντιμετώπιση της πανδημίας, απαιτεί μια σοβαρή εκστρατεία ενθάρρυνσης και πειθούς και όχι “τιμωρητική” λογική και αναίρεση θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως η εργασία και η αξιοπρεπής διαβίωση. Χρειάζεται κοινωνική συστράτευση και στοχευμένες δράσεις σε ειδικά τμήματα του πληθυσμού, για να επιτευχθεί γρήγορα ο στόχος του καθολικού εκούσιου εμβολιασμού και της συλλογικής ανοσίας.

Η πανδημία χρειάζεται άλλη πολιτική πρόταση

Δεν αντιμετωπίζεται με επικοινωνιακά τεχνάσματα

Όπως κάθε ψέμα, έτσι και τα επικοινωνιακά ψέματα έχουν κοντά ποδάρια. Όσο και αν η αγορασμένη από τον κ. Μητσοτάκη επικοινωνιακή προστασία αφήνει στο απυρόβλητο την κυβέρνηση της Ν.Δ., η πραγματικότητα, η καθημερινότητά μας προβάλλει αμείλικτη. Η πανδημία δεν αντιμετωπίζεται με επικοινωνιακά τεχνάσματα.

Απαιτεί πολιτική βούληση, πολιτικό όραμα, σχεδιασμό, αποφασιστικότητα.

Αντ’ αυτών, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης επιμένουν ιδεοληπτικά στην εκχώρηση επιπλέον ζωτικού χώρου της Υγείας στον ιδιωτικό τομέα, όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα της Ν.Δ.. Πολιτική επιλογή τους, η εμπορευματοποίηση της Υγείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας στους οικονομικά ασθενέστερους, στους αδύνατους, αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη το δημόσιο Σύστημα Υγείας. Πολιτική επιλογή τους, η ιδεοληπτική επιμονή να εξυπηρετήσουν τα οικονομικά και όχι μόνον συμφέροντα των λίγων, ακόμα και ενάντια στην εκκωφαντική απουσία τους, στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

Στη διαχείριση της πανδημίας, η πολιτική της Ν.Δ. εκφράζεται με μια πρωτοφανή προχειρότητα, ερασιτεχνισμό και παλινωδίες. Η νεοφιλελεύθερη πρόταση της Ν.Δ. βλάπτει σοβαρά την υγεία. Έτσι φτάσαμε στα περιοριστικά μέτρα (lockdown) με την καταστροφική επίδρασή τους και στον τουρισμό. Στη βιτρίνα (Μύκονος) και, με βάση τα οικονομικά μεγέθη, στη ναυαρχίδα (Κρήτη) του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης που, κατά τ’ άλλα, ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν και προωθούν.

Αυτή η πολιτική, με τις ανεπάρκειες που τη διακρίνουν, δε φτιασιδώνεται ούτε βελτιώνεται. Ανατρέπεται! Η οικονομία, η κοινωνία, η χώρα δεν έχουν πολλά περιθώρια. Καιρός να αλλάξουμε ρότα. Σήμερα, επιβάλλεται οι επιμέρους επιφυλάξεις, παρατηρήσεις και ενστάσεις να συναντηθούν σε συνολικά διαφορετικό πολιτικό πρόγραμμα, για την Ελλάδα της νέας εποχής. Ο λόγος στο πρόγραμμα της Αριστεράς, της δημοκρατικής παράταξης. Είναι το χρέος μας στην πατρίδα!

* Ο Νίκος Ηγουμενίδης είναι βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News