Εκπαιδευτικοί Ιεράπετρας: «Υπονόμευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών»

Απόψεις
Εκπαιδευτικοί Ιεράπετρας: «Υπονόμευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Ιεράπετρας

Αναφορικά με το τοπίο στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών/ τριων εκπαιδευτικών καθώς, καθώς και με τα μέτρα που θα λειτουργήσουν τα σχολεία το νέο σχολικό έτος, η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Ιεράπετρας προχώρησε σε ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Νέο εφιαλτικό τοπίο στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας που κατατέθηκε προχθές, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση (λόγω Covid-19)!

Με μια πρωτοφανή αιφνίδια κίνηση η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός παιδείας επιδιώκουν να εισάγουν νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή- καθώς και να εγκαθιδρύσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως δομικό στοιχείο του σχολικού συστήματος, με διαδυκτικά - εξ αποστάσεως τμήματα μαθητών και εξ αποστάσεως εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 24  που αφορά την εκπαίδευση και συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την Υγεία:

  1. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται με ειδική πρόσκληση να κάνουν δηλώσεις προτίμησης προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που θα προκύψουν λόγω Covid-19 (άδειες, ασθένεια κλπ.) αλλά και για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μάλιστα οι υποψήφιοι καλούνται να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη Covid-19
  2. Προβλέπεται προσαυξημένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας κατά το μισό (ωστόσο με πλαφόν τα 10 μόρια που μεταφράζεται σε 6 μήνες εργασία το ανώτερο με 1,5 μόριο ανά μήνα), προκειμένου να δελεαστούν- εκβιαστούν οι εκπαιδευτικοί σε αποδοχή αυτών των εξευτελιστικών συμβάσεων ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζεται η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
  3. Οι εκπαιδευτικοί τίθενται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης προκειμένου να καλύψουν, στο χρονικό διάστημα που ορίζει η σύμβαση, οποιαδήποτε βραχυχρόνια ανάγκη προκύψει και μετά το τέλος της σύμβασης απολύονται!
  4. Καταπατούνται όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα, στο άρθρο 24 παρ. 12 προβλέπεται: «…Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, όπως το ωράριο των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας…»
  5. Όποιος εκπαιδευτικός προσληφθεί ως προσωρινός αναπληρωτής (νέος όρος εργασίας στην εκπαίδευση) δεν είναι διαθέσιμος πια για άλλη πρόσληψη και κατά συνέπεια δεν δικαιούται να προσληφθεί ως αναπληρωτής ορισμένου χρόνου, ακόμα κι αν έρθει η σειρά του δηλαδή θα διαγραφεί από τους πίνακες των προσλήψεων αναπληρωτών.

Προκειμένου μάλιστα να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μονιμοποιείται και νομιμοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως παράλληλη, ισότιμη και ισάξια με τη δια ζώσης ως προς τη μορφή και τα χαρακτηριστικά, στο άρθρο 24 αναφέρεται: «...Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας...»

Το τοπίο στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού αλλάζει δραστικά και παράλληλα η αντίληψη για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για εξαιρετικά επικίνδυνες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα. Για πρώτη φορά θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ποτέ καμιά ζωντανή επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα μπορούν να ομαδοποιούν μαθητές διαφορετικών τμημάτων σε διαφορετικά σχολεία ακόμη και σε ολόκληρο το εύρος κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο οι συμβάσεις εργασίας θα είναι ελαστικές και βραχυχρόνιες και η πρόσληψη των εκπαιδευτικών θα έχει χαρακτηριστικά ημιανεργίας. Το εκπαιδευτικό έργο αλλοιώνεται σε θέματα ωραρίου, αριθμού μαθητών, τόπου που διαμείβεται και παιδαγωγικής πρακτικής.

Ταυτόχρονα επιχειρείται παράκαμψη κατοχυρωμένων θεσμικών διαδικασιών για τη ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων καθώς όλα συγκεντρώνονται στο Υπουργείο και καθορίζονται με υπουργική απόφαση.

Να αντιδράσουμε τώρα συλλογικά, μαχητικά και αποφασιστικά

  • Μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα
  • Άμεση λήψη όλων των μέτρων ασφάλειας και υγείας μαθητών/εκπαιδευτικών μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία
  • Κάλυψη τώρα όλων των κενών

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών-Διορισμός /Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών/τριων αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία

Με δύο μάσκες πάνινες κι ένα παγουρίνο… ξορκίζουμε τον κορωνοϊό

Η σχολική χρονιά ξεκινάει στις 14 Σεπτεμβρίου, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Ενώ η επιστημονική κοινότητα θέτει ως απαράβατο όρο το τρίπτυχο μάσκες-αποστάσεις-υγειονομικοί κανόνες, το ΥΠΑΙΘ έχει δικά του συμπεράσματα:

Αν οι μαθητές φοράνε μάσκες, τότε δεν χρειάζονται αποστάσεις…

Ενώ σε ένα κατάστημα ή μια τράπεζα μπαίνουν 2-10 άτομα (ανάλογα με τα τετραγωνικά), στο δημόσιο σχολείο χωράνε μια χαρά 25 μαθητές σε 30 τετραγωνικά. Και μάλιστα το μεσημέρι, θα τρώνε χωρίς μάσκα μαθητές από τουλάχιστον 2 ή 3 τμήματα, με εκπαιδευτικούς που λίγο πριν βρίσκονταν σε άλλο τμήμα και σε θρανία που λίγο πριν κάθονταν άλλοι μαθητές…

Η γελοιότητα σε όλο της το μεγαλείο από ανθρώπους που δεν έχουν περάσει ούτε έξω από ένα δημόσιο σχολείο.

Η κυβέρνηση με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, θέτει σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών. Για να συγκαλύψει τις πολιτικές της ευθύνες επιστρατεύει μια σειρά από ψεύδη, που αναμεταδίδονται από τα φιλικά της ΜΜΕ με στόχο να εξαπατήσουν την κοινωνία!

Ψέμα 1ο: Τα σχολεία δεν άνοιξαν στις 7 αλλά στις 14 Σεπτεμβρίου, «επειδή οι γονείς δεν επέστρεψαν έγκαιρα από τις διακοπές τους».

Στην πραγματικότητα, τα σχολεία δεν άνοιξαν ακόμη επειδή η κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικητικοί του μηχανισμοί είναι εντελώς ανέτοιμοι (διορισμοί, τοποθετήσεις, προσλήψεις αναπληρωτών, διανομή μασκών και υγειονομικού υλικού κλπ.).

Ψέμα 2ο: «Ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα είναι 17»!

Στην πραγματικότητα, το 61% των μαθητών των δημοτικών σχολείων της χώρας φοιτά σε τμήματα με αριθμό μαθητών μεγαλύτερο των 17, στα δε αστικά κέντρα, συντριπτική πλειοψηφία είναι τα 25αρια τμήματα!

Ψέμα 3ο: Η φανταστική τάξη του «ειδικού» κ. Μαγιορκίνη (με την εξωπραγματική διάταξη, 16 θρανία σε σχήμα μακρόστενο 8 ζευγαριών θρανίων!) με τη μαγική ιδιότητα να διατρέχουν τον ίδιο κίνδυνο μετάδοσης του ιού είτε 15 μαθητές που κάθονται ανά ένας είτε 25 μαθητές που κάθονται ανά δύο στο ίδιο θρανίο!

Ψέμα 4ο : «Λύσαμε το πρόβλημα καθαρισμού των σχολείων».

Στην πραγματικότητα για πολλά σχολεία δεν έχει διασφαλιστεί η μόνιμη και διαρκής παρουσία καθαριστών/στριών και υπάρχει ανοιχτή παραδοχή από πολλούς Δήμους ότι δεν επαρκεί  το προσωπικό!

Και..το ερώτημα Πότε Θα Έρθουν Οι Καθαρίστριες/ες στα Σχολεία; Παραμένει αναπάντητο!

Ψέμα 5ο: «Έχουν δοθεί 75.000 υπολογιστές στα σχολεία». Αλήθεια, ποια σχολεία έχουν πάρει αυτούς τους υπολογιστές;

Ψέμα 6ο : «Η τάξη είναι σταθερή ομάδα», «κοινωνική φουσκάλα ή φούσκα»!

Προφανώς για τους αυτοαποκαλούμενους ειδικούς, δεν υπάρχει ολοήμερο, τουαλέτες, διαλείμματα (που είναι πρακτικά αδύνατον να γίνονται εκ περιτροπής), εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που μπαίνουν σε όλα τα τμήματα και πηγαίνουν σε 4 διαφορετικά σχολεία...

Ψέμα 7ο: «Υπάρχει πλήρης κάλυψη υγειονομικού υλικού». Μιλάμε για τις δύο μάσκες και το περίφημο παγουρίνο. Άντε και λίγο αντισηπτικό.

Ψέμα 8ο : «Έχουν δοθεί οι απαραίτητες οδηγίες». Στην πραγματικότητα, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ σαφές και εφαρμόσιμο πρωτόκολλο για τη διαχείριση κρουσμάτων.

Οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης.

Το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την υγεία εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων!

Εκπαιδευτικοί και γονείς, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Να διεκδικήσουμε αδιαπραγμάτευτα:

  • Ολιγομελή τμήματα - Μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα. Λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.

Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση.

  • Προσλήψεις μόνιμων και επαρκών καθαριστών/στριών – υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Να έρθουν τώρα σε όλα τα σχολεία!
  • Δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) για να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
  • Σαφές και εφαρμόσιμο πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρουσμάτων.
  • Νοσηλευτές/τριες σε όλα τα σχολεία τώρα!
  • Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά. ΚΑΙ τα κενά του Ολοήμερου ΚΑΙ τα κενά των συναδέλφων που παίρνουν ειδική άδεια, για τα οποία κενά υπάρχει πλήρης αδιαφορία από το Υπουργείο».
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News