Απόψεις

Κυριά Υπουργέ "μας οφείλετε μια συγγνώμη"

Η επιστολή μαθητή της Γ΄ Λυκέιου προς την Υπουργό Παιδείας

Γράφει ο Νίκος Νίκος Χαιρέτης, μαθητής Γ'  Λυκείου

"Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

Καλησπέρα σας!! Ονομάζομαι Χαιρέτης Νίκος, είμαι μαθητής της Γ' Λυκείου και φέτος διαγωνίστηκα στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2020 (νέο σύστημα) στα μαθήματα του 2ου επιστημονικού πεδίου. Η "δοκιμασία" των Πανελλαδικών εξετάσεων είναι η πρώτη σημαντική πρόκληση ενός νέου. Καθώς, η πολύχρονη προσπάθεια όλων των μαθητικών χρόνων πρόκειται να μετουσιωθεί σε ένα εισιτήριο για τα ΑΕΙ της χώρας. Οι περισσότεροι μαθητές επενδύουμε στα τελευταία δύο χρόνια του Λυκείου, προκειμένου να προετοιμαστούμε επαρκώς, όσο αυτό είναι εφικτό, ώστε να καταφέρουμε να κερδίσουμε μία θέση στη σχολή των ονείρων μας. Πέρα από το πολύωρο διάβασμα, η υπομονή, η επιμονή, η θέληση και ο μόχθος είναι όπλα που μπορούν να μας οδηγήσουν στην επιτυχία. Η κατάσταση της οποίας δεν είναι πάντα δεδομένη, παρά την προσπάθειά μας. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω ότι η προσπάθεια όλων των παιδιών, αλλά και των καθηγητών, είναι αδήριτη ανάγκη να γνωρίζει τον απαραίτητο σεβασμό από οποιαδήποτε επιτροπή θεμάτων.

Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Χημείας (νέο σύστημα), όχι μόνο δεν έδειχναν τον απαιτούμενο σεβασμό στους υποψηφίους, αλλά υποβάθμιζαν την προσπάθειά τους. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να αναφερθώ στη μορφολογία των θεμάτων, καθώς ο σχολιασμός τους είναι ήδη γνωστός. Το μόνο που θα τονίσω είναι ότι χαρακτηριζόταν από ασάφειες, ήταν μακριά από το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και ήταν σχεδόν ακατόρθωτο να απαντηθούν από έναν υποψήφιο επαρκώς στο διάστημα των τριών ωρών, αν αναλογιστούμε επίσης ότι οι πρώτες απαντήσεις είδαν το φως της δημοσιότητας μετά τη μία το μεσημέρι. Ελπίζω τα επόμενα χρόνια η Επιτροπή των θεμάτων να αναλογιστεί το ρόλο της, και όχι να βάλει θέματα εύκολα, αλλά θέματα, τα οποία να σέβονται τους υποψήφιους και να δίνουν στο κάθε παιδί τη δυνατότητα να γράψει το βαθμό που πραγματικά αξίζει.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μιλήσω ως άνθρωπος και όχι ως μαθητής. Η επιλογή των θεμάτων της Χημείας, τα οποία όντας δυσκολότερα από τα περσινά, είναι αυτά που κερδίζουν επάξια τον τίτλο ως "τα δυσκολότερα της δεκαετίας", υποβαθμίζουν όχι μόνο την προσπάθειά μας, αλλά και την ίδια μας την προσωπικότητα. Επίδειξη δύναμης; Απώθηση των μαθητών από την θετική κατεύθυνση; Απώθηση των μαθητών από τον θεσμό των Πανελληνίων; Το "γιατί" δεν θα το μάθουμε ποτέ... Νομίζω ότι μία συγγνώμη πρέπει να ακουστεί.

Με εκτίμηση,

Νίκος Χαιρέτης"

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: IN TIME

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια