Απόψεις

Υποβάθμιση των τουριστικών λιμένων από τα εγκαταλελειμμένα πλοία

Συζήτηση στο Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου μετά από πρόταση του Δήμου Αγίου Βασιλείου

Με αφορμή το γεγονός της μέχρι και προ μερικών ημερών παραμονής των κατασχεμένων πλοίων στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης, Φ/Γ ZAHRA και P/K ANDREAS, για πέντε και τρία χρόνια αντίστοιχα, συζητήσαμε στη συνεδρίαση της Παρασκευής 22ας Μαΐου του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου, μετά από εισήγηση του Δήμου Αγίου Βασιλείου, το σοβαρό θέμα της υποβάθμισης των τουριστικών λιμένων από την παρουσία εγκαταλελειμμένων και κατασχεμένων πλοίων.

Γράφει ο Αντώνης Τσουρδαλάκης *

Όπως τονίστηκε, η παρουσία τέτοιων σκαφών σε χώρους  τουριστικούς, επιβαρύνει περιβαλλοντικά, ευτελίζει το τουριστικό προϊόν, υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και επισύρει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις.

Με δεδομένες μάλιστα τις γενικότερες γεωπολιτικές συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ειδικότερα στην περιοχή μας, από το  Νότιο Κρητικό Πέλαγος έως τα παράλια της Λιβύης , αναμένεται αύξηση του αριθμού των περιπτώσεων τέτοιων πλοίων,  κυρίως λόγω μεταναστευτικών ροών, του λαθρεμπορίου, της διακίνησης παράνομων ουσιών ή  κ.ά..

Ως εκ τούτου, προβάλει επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης του νόμου 2881/2001, προκειμένου να καθοριστούν ευέλικτες και ταχύτατες  δικαστικές και διοικητικές πράξεις, που θα αφορούν τους διαγωνισμούς εκποίησης, την μεταβίβαση, την προώθηση και την απομάκρυνση των σκαφών αυτών. Ταυτόχρονα θα πρέπει να κατασκευαστούν ή τουλάχιστον να καθοριστούν μέχρι τότε, κατάλληλοι χώροι μακριά από τουριστικές και κατοικημένες περιοχές, για  τις περιπτώσεις εκείνες που είναι  αναγκαία η πολύχρονη παραμονή ή φύλαξη τους.

Εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό μας αλλά και ωθούμενοι από την αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας, των επισκεπτών της Αγίας Γαλήνης και της ευρύτερης περιοχής, για την παρουσία τέτοιων σκαφών, ελήφθη ομόφωνη απόφαση να αναδείξουμε το πρόβλημα και τις συνέπειες του. Ήδη έχομε ξεκινήσει ενημερωτικές επαφές με αρμόδιους υπηρεσιακούς και πολιτικούς παράγοντες,  επισημαίνοντας πως τα τουριστικά μας  λιμάνια, δεν μπορούν και δεν επιτρέπεται να λειτουργούν ως χώροι «εναπόθεσης»    πλοίων, καθιστώντας μάλιστα σαφές ότι δεν θα δεχτούμε παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον, όπως αυτές των ZAHRA και ANDREAS στο λιμάνι της Αγία Γαλήνης.

Στην πρώτη φάση επαφών, πραγματοποιήσαμε συνάντηση με τον Διοικητή της 7ης Περιφερειακής Διοίκησης ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ΚΡΗΤΗΣ Πλοίαρχο κο Πασσάκο Σ. στον οποίο θέσαμε το θέμα. Διαπιστώσαμε κατανόηση όσο αφορά τις ανησυχίες μας καθώς επίσης και αποδοχή της πρότασης μας να αποφευχθεί στο μέλλον η χρήση του λιμένα της  Αγίας Γαλήνης για παραμονή ή φύλαξη τέτοιων σκαφών. Πρόταση την οποία δεσμεύθηκε να εισηγηθεί και στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας. Επιπροσθέτως και εκ μέρους της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ,  ως πρόεδρος ο κος Πασσάκος, μας διαβεβαίωσε ότι αποτελεί  στόχο η βελτίωση του σχετικού νόμου, 2881/2001 -Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις.

Τέλος θα θέλαμε να τονίσουμε  από την πλευρά  μας, ως Δήμος Αγίου Βασιλείου, ότι  θα συνεχίσουμε να διαμηνύουμε προς πάσα κατεύθυνση και σε κάθε τόνο, πως ο  «Τουρισμός», το βασικότερο εθνικό μας προϊόν στο οποίο βασίζουμε το μέλλον του τόπου μας, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα, η δε μέριμνα και προστασία του, ύψιστο καθήκον όλων μας ! 

* Ο Αντώνης Τσουρδαλάκης είναι Εκπαιδευτικός Βθμιας Δημοτικός Σύμβουλος Αγίου Βασιλείου και Μέλος Δ.Σ. Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια