Εξωστρέφεια και αειφορία

Απόψεις
Εξωστρέφεια και αειφορία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η προσέγγιση της «Αειφόρου Ανάπτυξης» και του «Κοινωνικού Επιχειρείν» από τον Αντώνη Γκορτζή

«Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι να δημιουργήσουμε προκοπή. Να δημιουργήσουμε Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν .Χρειαζόμαστε εξαγωγές άμεσα

*Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής

Είναι καθολικά αντιληπτό ότι η προσέγγιση της «Αειφόρου Ανάπτυξης» και του «Κοινωνικού Επιχειρείν» και της επιχειρηματικής ηθικής ,οδηγεί στην αποτύπωση των βέλτιστων πρακτικών και δραστηριοτήτων των προοπτικών ανάπτυξης, έχοντας ως κύριο στόχο την ενδυνάμωση της ελληνικής οικονομίας, με κυρίαρχη την εξωστρεφή επιχειρηματικότητα.

Όσον αφορά το ήθος της επιχείρησης και όχι μόνο ,το συνθέτουν διαφορετικές έννοιες, όπως η αξιοπιστία, η διαφάνεια, η αξιοκρατία, η πειθαρχία, η ευελιξία, το αίσθημα ευθύνης προς το κοινωνικό σύνολο, η ποιότητα, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο υλοποιούνται οι έννοιες αυτές.

Η επιχειρηματική Ηθική αποτελεί βασικό παράγοντα βιώσιμης ανάπτυξης της επιχείρησης, η οποία στόχο έχει να διασφαλίσει τη συνοχή μεταξύ των διακηρυγμένων αρχών της εταιρίας και των δραστηριοτήτων της.

Βασικό πλαίσιο που περικλείει η έννοια της επιχειρηματικής Ηθικής είναι.

  • Σεβασμός στον άνθρωπο – στο περιβάλλον
  • Συμβολή στην ανάπτυξη της χώρας , της κοινωνίας

Το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον απαιτεί από τις επιχειρήσεις να λειτουργούν με ήθος και με κανόνες, πέρα και πάνω από το νόμο, ενώ οι καταναλωτές και η κοινωνία είναι πλέον πιο απαιτητικοί  πριν αποφασίσουν για το προϊόν ή την υπηρεσία που θα αγοράσουν.

Για την ορθή επίτευξη των ανωτέρω το Ελληνικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικής Ηθικής  προχώρησε στην δημιουργία ενός πρωτοποριακού μοντέλου με το όνομα EBEN GR Model.Η βάση του μοντέλου είναι ο Καθολικός Εταιρικός Κώδικας (Standard Corporate Code) ο οποίος προωθεί 10 βασικές αρχές οι οποίες ακολουθούν τον οργανισμό σε όλο του το ταξίδι προς την εταιρική ηθική.

Οι αρχές αυτές είναι οι εξής:

1.Ακεραιότητα: Ηθική διαχείριση προσωπικών έναντι επαγγελματικών συμφερόντων

2.Αντικειμενικότητα: Συμμόρφωση με νόμους, κανόνες & κανονισμούς

3.Ανεξαρτησία: Άμεσης ανταπόκρισης ολοκληρωμένες αναφορές

4.Εμπιστευτικότητα: Πλήρης ισχύς χωρίς φόβο αντιποίνων

5.Επάρκεια: Πλήρης, αντικειμενική, ακριβής, έγκαιρη, κατανοητή ανάλυση αναφορών¨

6.Περιβαλλον .Προστασία του περιβάλλοντος

7.Ευθύνη: Συνεχής προσκόλληση στις αρχές του κώδικα

  1. Σεβασμός .Απόλυτος σεβασμός στον άνθρωπο

9.Διάρκεια: Απανταχού και διαρκής εφαρμογή

  1. Δικαιοσύνη .Σε κάθε βήμα της ζωής μας.

Η κουλτούρα αυτού του μοντέλου επιχειρηματικής ηθικής κυρίως βασίσθηκε στον Αριστοτέλη ο οποίος αναφέρει ότι ένα σύστημα ηθικής είναι προϊόν του ανθρώπινου νου.

Είναι κοινά αποδεκτό ότι ο κύριος σκοπός μιας επιχείρησης είναι να δημιουργεί αξία, να παράγει αγαθά και να προσφέρει  υπηρεσίες που απαιτεί η κοινωνία, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό κέρδη για τους ιδιοκτήτες και τους μετόχους της  αλλά  και ευημερία για όλους τους συμμέτοχους και την κοινωνία...

Δεδομένου ότι οι σύγχρονες κοινωνίες βιώνουν μεγάλες κρίσεις με σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις , είναι φυσικό επακόλουθο οι μεγάλες ιδιαίτερα επιχειρήσεις να συμβάλλουν στο κοινωνικό σύνολο. όσο ποτέ.

Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός των σχέσεων και των αξιών των επιχειρήσεων και της κοινωνίας , με ουσιαστικές δράσεις ,με ειλικρίνεια και πλήρη διαφάνεια.

Σήμερα, όσο ποτέ  οι πολίτες βιώνουν μια ιδιαίτερα ανησυχητική οικονομική κατάσταση η οποία εκφράζεται ποικιλοτρόπως .

Η Ευρώπη σήμερα αντιμετωπίζει πολλές αλλαγές σε όλα τα μέτωπα ,το πολιτικό , το οικονομικό , το κοινωνικό. Υπάρχει γενικότερα μια αδράνεια.

Η καινοτομία όμως είναι το αντίδοτο στην αδράνεια.

Είναι το φάρμακο για τη λύση στην ανεργία που αυτή την εποχή μαστίζει όλη την Ευρώπη .Χωρίς κατανάλωση τα κράτη χάνουν από την μείωση της απόδοσης  της έμμεσης φορολογίας και της φορολογίας των επιχειρηματικών κερδών ,ενώ παράλληλα αυξάνονται οι θέσεις  εργασίας .

Η επιχείρηση, η οποιαδήποτε επιχείρηση , οπουδήποτε και να βρίσκεται και ασχέτως μεγέθους η βιομηχανικού κλάδου, έχει πια γίνει ουσιαστικότατο μέρος του κοινωνικού ιστού .Χρειαζόμαστε επιχειρηματικό ήθος, εξωστρέφεια για αειφορία.

Επιβάλλεται λοιπόν να μελετήσουμε τη φιλοσοφία και την ηθική της και να την βοηθήσουμε.

* Ο Αντώνης Ε. Γκορτζής είναι Πρόεδρος επιχειρηματικής Ηθικής και Πρόεδρος Ινστιτούτου Επαγγελματικού Προσανατολισμού

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News