Το ήθος και η αξιοπιστία σαν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σημερινή εποχή

Απόψεις
Το ήθος και η αξιοπιστία σαν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σημερινή εποχή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας, αντιμετωπίζει ένα κοινό εχθρό με το όνομα Covid-19

Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής *

Πρέπει όλος ο κόσμος να βοηθήσει προς την σωστή κατεύθυνση ώστε να μη θρηνούμε αθώους ανθρώπους.

Οι απώλειες είναι πολλών ειδών

  • Απώλεια ζωής
  • Διάλυση της οικονομίας
  • Φόβος για το μέλλον
  • Ψυχολογική κατάρρευση
  • Κλπ

Εάν υποθέσουμε ότι ο εχθρός μας covid -19 θα φύγει από κοντά μας σύντομα τότε θα πρέπει να ασχοληθούμε με την οικονομική επιβίωση όλων μας.

Οι ημέρες που διανύουμε είναι δύσκολες και για την κοινωνία μας αλλά και για κάθε ένα ξεχωριστά

Η πολιτεία προσπαθεί να περιορίσει όσο το δυνατόν πιο άμεσα τις οδυνηρές επιπτώσεις και στην οικονομία.

Tα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν.

Η ιδέα της ηθικής προέρχεται από την ελληνική λέξη “Ήθος”, που αναφέρεται στο χαρακτήρα του ατόμου και στον πολιτισμό μιας κοινωνίας.

Η ηθική είναι η υποταγή στο μη επιβαλλόμενο.

Η επιχειρηματική ηθική αφορά τα πρόσωπα και τους επιχειρηματικούς οργανισμούς, αγγίζοντας κάθε μορφή δράσης και έκφρασής τους».

Aυτή η ηθική «εφαρμόζεται μέσα από τον καθορισμό συγκεκριμένων αρχών επιχειρηματικής συμπεριφοράς, προτύπων και κανόνων που μετασχηματίζουν το σύνολο της εταιρικής πολιτικής και λειτουργούν ως σημεία αναφοράς ή κώδικες».

 «Η εφαρμογή των κλασικών αρχών της ελληνικής σκέψης, που διατύπωσαν ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας και ο Σωκράτης, στην καθημερινή πρακτική της Εταιρικής Διακυβέρνησης και της Κοινωνικής Υπευθυνότητας αναδείχτηκε καθοριστική για την αποτελεσματική λειτουργία και την επίτευξη των στόχων των επιχειρήσεων».

 «Σήμερα, η ηθική παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην επιχειρηματικότητα, καθώς οι επιχειρήσεις αποτελούν οργανικά μέλη του κοινωνικού συνόλου.

Από τη νέα αυτή συνθήκη, η κοινωνία περιμένει από τις επιχειρήσεις να δρουν βάσει συγκεκριμένων κανόνων και προτύπων και να εκπληρώνουν ορισμένες υποχρεώσεις απέναντι στο κοινωνικό περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό) που τις "φιλοξενεί"».

Η ιδέα λοιπόν είναι να έχουμε επιχειρήσεις που περιγράφουν ένα κοινωνικό πρόσωπο με αρχές και όραμα, που το εφαρμόζουν όμως. 

Η ηθική γνώση ή ευαισθησία στα ηθικά ζητήματα βοηθά στην δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, που επιτρέπει στους ανθρώπους να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα με περισσότερη άνεση.

Όπως είδαμε στην περίοδο αυτήν μια σειρά από ιδιώτες και επιχειρήσεις βοήθησαν οικονομικά η εθελοντικά το κράτος  και τους συνανθρώπους μας.

Οι εταιρικές κοινωνικές πρωτοβουλίες είναι σημαντικές για την υποστήριξη σκοπών της κοινωνίας ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Εάν οι άνθρωποι, εμπιστεύονταν ο ένας τον άλλον λειτουργώντας σύμφωνα με ένα σύνολο κοινών ηθικών αξιών, τότε η λειτουργία των επιχειρήσεων θα κόστιζε λιγότερο.

* Ο Αντώνης Γκορτζής είναι Πρόεδρος Δικτύου Επιχειρηματικής Ηθικής

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News