Απόψεις

Το «colpo grosso» στο Δήμο Ηρακλείου

Γράφει ο Γιώργος Σαχίνης  

Κύριε δήμαρχε καλημέρα,

Τώρα που διορίσατε τους αντιδημάρχους και ξεκαθάρισαν οι αρμοδιότητες που αναθέσατε στον καθένα τους, θα ξεκαθαρίσουμε και εμείς τον χαρακτηρισμό “colpo grosso” για τις εξελίξεις στο έργο της Δικαιοσύνης που τόσο σας “ενόχλησε” προεκλογικά, σε βαθμό να το αναφέρετε και ομιλία σας στο Δημοτικό Συμβούλιο, “ψέγοντας” αυτούς που το ανέφεραν.

Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με τα γεγονότα...

  1. Ο εργολάβος, ο οποίος δεν είχε ζητήσει παράταση προθεσμίας (όπως ο νόμος προβλέπει), δέχτηκε αναγκαστικά τη λεγόμενη “οριακή παράταση” την οποία του έδωσε ο Δήμος, η οποία λήγει τον Οκτώβριο.
  2. Ο εργολάβος στη συνέχεια κηρύχθηκε προσωρινά έκπτωτος από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και το Δημοτικό Συμβούλιο επικύρωσε την έκπτωση.
  3. Ο εργολάβος ακολούθως προσέφυγε στο Διοικητικό Εφετείο, από όπου και σε πρώτη φάση πέτυχε την προσωρινή αναστολή εκτέλεσης της απόφασης έκπτωσης.
  4. Η κύρια προσφυγή του εργολάβου θα δικαστεί τον Οκτώβριο, αλλά η απόφαση δεν είναι γνωστό το πότε θα εκδοθεί. Δεν είναι ακόμη σίγουρο το ότι ο εργολάβος δε θα ζητήσει και αναβολή της δίκης του Οκτωβρίου για να πάει ακόμη πιο πίσω η έκδοση της απόφασης.
  5. Εντωμεταξύ, και διά στόματος του αρμόδιου κ. αντιδημάρχου, μάθαμε ότι ο Δήμος δεν κάνει απολύτως τίποτε στο έργο, περιμένοντας την απόφαση του δικαστηρίου.
  6. Και βέβαια το κέντρο της πόλης παραμένει σε... ομηρία εξαιτίας του τρόπου που διαχειριστήκατε από το 2017 μέχρι σήμερα, εσείς προσωπικά αλλά και ο κ. αντιδήμαρχος, το έργο και τα “καπρίτσια” του εργολάβου.

Αυτά είναι τα γεγονότα, στα οποία δεν μπορείτε να διαφωνήσετε, και τώρα θα συνεχίσουμε με τα φυσικά επακόλουθα που επιφέρει το κάθε γεγονός από αυτά που σας αναφέραμε:

1) Το γεγονός ότι στο έργο είχατε εγκρίνει, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την οριακή προθεσμία σημαίνει ότι μετά τη λήξη της προθεσμίας αυτής η σύμβαση, αν δεν έχει ολοκληρωθεί, διαλύεται.

2) Διάλυση της σύμβασης σημαίνει ότι το έργο δεν μπορεί να συνεχιστεί ούτε και με τον δεύτερο εργολάβο σε ποσοστό έκπτωσης, αν και όλη η “πιάτσα” βοά ότι κανείς δε θέλει να συνεχίσει το έργο.

3) Μετά λοιπόν τη διάλυση, η Τεχνική Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να επιμετρήσει όλες τις εργασίες που έκανε ο πρώτος εργολάβος, ακόμη και τις ημιτελείς, και να ξεκινήσει τη διαδικασία παραλαβής (να θυμίσουμε ότι οι πλάκες από πωρόλιθο δεν ξηλώθηκαν και ο κ. διευθυντής ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο ότι το θέμα θα λυνόταν με μείωση της τιμής την οποία θα αναλάβει η Επιτροπή παραλαβής). Στη διαδικασία αυτή, προφανώς θα υπάρξουν διαφωνίες με τον εργολάβο που θα κριθούν στα δικαστήρια.

4) Παράλληλα η Υπηρεσία θα πρέπει να ετοιμάσει τον φάκελο του νέου έργου που θα αφορά στα υπόλοιπα, δηλαδή στα μη κατασκευασμένα τμήματά του για να το δημοπρατήσει.

5) Για να το δημοπρατήσει, θα πρέπει να πάρει εξαρχής όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ωριμάσει ο φάκελος.

Πάμε τώρα και στα συμπεράσματα:

Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι ο πρώτος εργολάβος “απαλλάχθηκε” από το ζημιογόνο αυτό έργο!

Δεν υπάρχει νόμιμος τρόπος για να το συνεχίσει μετά και την παρέλευση της οριακής προθεσμίας, ακόμα και αν χάσει τη δίκη για την έκπτωσή του.

Η πρόσκληση του “δεύτερου” εργολάβου να συνεχίσει την ίδια εργολαβία είναι πολύ χλομή για να βασιστείτε σε αυτήν, αφού προϋποθέτει και τη θετική έκβαση της δίκης αλλά και την ύπαρξη συμφέροντος του νέου εργολάβου, το οποίο με την τόσο μεγάλη έκπτωση δεν υφίσταται. Και ας αφήσουμε κατά μέρος τη “συναδελφική αλληλεγγύη”.

Η Τεχνική Υπηρεσία και ο κ. αντιδήμαρχος έχουν ήδη καθυστερήσει πολύ τις διαδικασίες για τις επιμετρήσεις των εργασιών του πρώτου ανάδοχου, αλλά και τις διαδικασίες για τη νέα μελέτη ολοκλήρωσης του έργου.

Συνεπώς πού βρισκόμαστε σήμερα;

Σήμερα το έργο είναι μισοτελειωμένο (εσείς το “διαφημίζετε” ως επιτυχημένη ανάπλαση), δεν το δίνετε στην κυκλοφορία βαρέων οχημάτων (λεωφορείων) και ταξί όπως προβλέπουν οι μελέτες, ο “σταυρός” είναι σε μια απαράδεκτη κατάσταση όπου το κάθε όχημα τροφοδοσίας παρκάρει ανενόχλητο για ώρες, τα ταξί κάνουν πιάτσα ανενόχλητα παντού, η μικρή Έβανς με τα μηχανάκια είναι για “γέλια” και ο μικρός δακτύλιος (Γιαμαλάκη, Αγίου Μηνά, κ.λπ.) αποτελεί ένα έξοχο κυκλοφοριακό παράδειγμα προς αποφυγή.

Και το χειρότερο και σημειώσατέ το ως πρόβλεψη:

Με όλα αυτά τα προβλήματα αλλά και με τη διαχείριση που τους κάνετε, δε θα φτάσει η νέα σας θητεία για να ολοκληρώσετε το έργο.

Καταλάβατε τώρα γιατί ο χαρακτηρισμός “colpo grosso”;

Τα υπόλοιπα δικά σας...

Σχόλια