Προσοχή... ο χρυσός της Κρήτης ξεθωριάζει!

Απόψεις
Προσοχή... ο χρυσός της Κρήτης ξεθωριάζει!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αφού, όπως μας λένε, έχουμε το καλύτερο λάδι της Μεσογείου, γιατί πουλάμε το 85% κάθε χρόνο χύμα;

Του Δημήτρη Μακρυλάκη*

Γιατί δεν μπορούμε να το πουλήσουμε όλο τυποποιημένο και να εισπράξουμε πολλαπλάσια έσοδα;

«Φταίει η Ιταλική μαφία που δεν αφήνει το λάδι της Κρήτης να προχωρήσει».

«Φταίει το κράτος που δεν μας επιδοτεί και δεν μας βρίσκει πελάτες στο εξωτερικό».

Δικαιολογίες σαν κι αυτές που ακούγονται εδώ και χρόνια είναι πλέον, τουλάχιστον αστείες.

Ας πούμε τα πράγματα όμως με το όνομα τους. Marketing!

Από μόνη της η ποιότητα του Κρητικού ελαιολάδου δεν είναι ικανή να δημιουργήσει ζήτηση και άρα να φέρει πωλήσεις. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών στο εξωτερικό δεν έχει κουλτούρα ελαιολάδου και κατά συνέπεια δεν ξέρει να διακρίνει το ποιοτικό προϊόν.

Τι σημασία έχει λοιπόν να παράγουμε το καλύτερο ελαιόλαδο εάν δεν μπορούμε να το επικοινωνήσουμε; Εάν δεν μπορούμε να αναδείξουμε την ποιότητα του και να πείσουμε τους πελάτες να το αγοράσουν; Και πως θα τους πείσουμε; Μόνο εάν μπορέσουμε να καταλάβουμε πως σκέφτονται και ποια είναι τα κριτήρια επιλογής τους.

Προσοχή… τα δικά τους κριτήρια και όχι τα δικά μας. 

Δεν έχει απολύτως καμία σημασία εάν το τελικό προϊόν αρέσει σε εμάς και τους γύρω μας. Πρέπει να μπορεί να «μιλήσει» στους πελάτες για τους οποίους το προορίζουμε.

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές ενός super market αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόλις 10 δευτερόλεπτα μπροστά σε ένα προϊόν που αγοράζουν για πρώτη φορά. Εάν μέσα σ’ αυτό το χρόνο το προϊόν δεν καταφέρει να «μιλήσει» στον πελάτη, η πώληση χάθηκε. Ο ανταγωνισμός σε κάθε ράφι είναι ανηλεής.

Και βέβαια, δεν είναι μόνο τα παραπάνω αρκετά για να φέρουν την επιτυχία. Οι εξαγωγές είναι ένα πολύ ακριβό σπορ που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και θυσίες και σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορούν να το κάνουν όλοι.

Χρειάζονται πολλά ταξίδια σε υποψήφιους πελάτες, συμμετοχή σε εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές, προσεκτική επιλογή των συνεργατών στο εξωτερικό, σωστή έρευνα αγοράς ανά χώρα προορισμού, πρασαρμογή της ποιότητας και της εικόνας του προϊόντος στις ανάγκες κάθε αγοράς, κατάλληλες προωθητικές ενέργειες στα σημεία πώλησης και άλλα πολλά.

Η Περιφέρεια και βεβαίως ο Δήμος Ηρακλείου εάν πράγματι θέλουν να βελτιώσουν τις εξαγωγικές προοπτικές του ελαιολάδου θα πρέπει να προσανατολίσουν τις πρωτοβουλίες τους σε ενέργειες που θα βοηθήσουν τα στελέχη των εξαγωγικών επιχειρήσεων να αποκτήσουν επάρκεια γνώσεων και εμπειρία σε όλα τα παραπάνω.

Σήμερα, ευτυχώς υπάρχουν πολλοί «μικροί ήρωες» παραγωγοί και τυποποιητές  που ενώ διαπρέπουν στο εξωτερικό δημιουργώντας σιγά-σιγά το νέο BRANDING του Ελληνικού ποιοτικού ελαιόλαδου, με δειλά βήματα και μικρές ποσότητες είναι τελείως αβοήθητοι και αποπροσανατολισμένοι.

Πρέπει όλοι να σταθούν δίπλα τους. Να τους διαθέσουν τα εφόδια, τις γνώσεις και το σημαντικότερο, τις εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν στην ανάπτυξη επώνυμων προϊόντων με ζήτηση και πετυχημένων εμπορικών στρατηγικών που θα κάνουν τον χρυσό της Κρήτης να λάμψει.

*Ο κ. Μακρυλάκης Δημήτρης είναι MSc Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης, Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την ΣυνΠραξη Δημοτών του Πέτρου Ινιωτάκη.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News