Απόψεις

Άγνωστες οι επερχόμενες αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση

Η προχειρότητα και η απουσία σχεδιασμού με τις οποίες η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την παιδεία έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική και τη μαθητική κοινότητα. Αυτή τη φορά, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναστατώνει ολόκληρη τη σχολική κοινότητα με τις νέες αλλαγές που προωθεί στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των τριών τάξεων του Λυκείου.

Γράφει ο Βασίλης Βαρούχας*

Ειδικότερα, η απόφαση του υπουργείου να μη συμπεριληφθούν βασικά μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ είχε ήδη προηγηθεί η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους μαθητές και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η προχειρότητα του υπουργείου είναι τέτοια, που με ενημερωτικό έγγραφο προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τα Γενικά Λύκεια της χώρας αλλάζει ριζικά τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο Λύκειο, κάτι που κάνει για πολλοστή φορά. Το παράδοξο, όμως, είναι ότι με το σχετικό έγγραφο ενημερώνει μόνον για τις κυριότερες τροποποιήσεις, ενώ για τις τροποποιήσεις στο σύνολό τους θα ενημερώσει σε άγνωστο χρόνο με νέο Προεδρικό Διάταγμα.

Δύο μήνες σχεδόν μετά την έναρξη του σχολικού έτους, τόσο οι μαθητές, όσο και οι εκπαιδευτικοί βιώνουν τον παραλογισμό στην πράξη, δίχως να γνωρίζουν τις επερχόμενες αλλαγές, καθώς και τα μαθήματα στα οποία τελικά θα εξεταστούν. Για τη Νέα Δημοκρατία, η μεταρρύθμιση στην Παιδεία αποτελεί πρώτη πολιτική μας προτεραιότητα, ώστε να μπει ένα τέλος στην πλήρη υποβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας.


* Ο Βασίλης Βαρούχας είναι αντιπρόεδρος της ΝΟΔΕ Ηρακλείου - υπεύθυνος Τομέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης & Νέων Επιστημών.

Σχόλια