Απόψεις

Σημαντικές ελλείψεις και κυοφορούμενες ανατροπές

Ένα ολόκληρο μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και τα κενά στην Β΄βάθμια εκπαίδευση της Κρήτης παραμένουν σημαντικά (πάνω από 200).

Ένα ολόκληρο μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και τα κενά στην Β΄βάθμια εκπαίδευση της Κρήτης παραμένουν σημαντικά (πάνω από 200). Η 2η φάση προσλήψεων αναπληρωτών κάλυψε σε μεγάλο βαθμό ελλείψεις, ιδίως στην περιφέρεια, αλλά ακόμα σε πολλά σχολεία το τελευταίο κουδούνι χτυπά μετά από 4-5 ώρες μάθημα!

Του Γιάννη Αστρινάκη,

αιρετού στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης

Επικοινωνιακά η κυβέρνηση επιχαίρει, αλλά η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική! Καλύφτηκαν άμεσα, σε μεγάλο βαθμό, τα κενά στην Α΄βάθμια, αλλά η Β΄βάθμια παραμένει φτωχός συγγενής. Μάλιστα υπάρχουν ενστάσεις για τον τρόπο που καλύφτηκαν τα κενά, από ορισμένα ΠΥΣΔΕ, αφού δεν γνωστοποιήθηκαν όλα!

Πρώτο δείγμα, για το πώς θα προκύπτουν και πως θα διαχειρίζονται οι ελλείψεις, από 1-1-2018 που τα κενά θα προκύπτουν από το myschool…

Μεγάλες ανατροπές;

Οι συχνές και συχνά αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις του υπουργού παιδείας, οι εκκλήσεις για διάλογο(;) και η φαινομενική στασιμότητα σε πολλά θέματα (π.χ. επαναμοριοδότηση σχολείων) δεν αποτελούν τροχοπέδη στον σχεδιασμό για το νέο Λύκειο και τις παρεμβάσεις στο Γυμνάσιο.

- Για το Γυμνάσιο, η σπερμολογία αναφέρει ότι από τη νέα χρονιά, η αξιολόγηση των μαθητών, θα είναι ποιοτική (χωρίς βαθμό),ενώ προχωρά και ο σχεδιασμός για ενοποίηση των μαθημάτων των φυσικών επιστημών.

- Για το Λύκειο ,σύμφωνα με τις διαρροές, οι αλλαγές φαίνεται να είναι σημαντικότατες, με πιθανή εφαρμογή και για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην Α Λυκείου, αφού η κατάθεση του στην Βουλή αναμένεται προς το τέλος της χρονιάς.

Το ελληνικό BACCALAUREAT προ των πυλών…

Για την Β Λυκείου, ο υπάρχον σχεδιασμός προβλέπει 34 ώρες διδασκαλία. 22 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας: από 2 ώρες Θρησκευτικά, Γυμναστική και Project και από 4 ώρες Λογοτεχνία, Μαθηματικά( Γεωμετρία-Στατιστική), Ιστορία-Κοινωνιολογία και Φυσικές Επιστήμες(2 ώρες εργαστηριακές και 2 ώρες μεθοδολογία)!

Τα μαθήματα κατευθύνσεων-προσανατολισμού μετονομάζονται σε μαθήματα εμβαθύνσεων που θα είναι 4ωρα!Οι μαθητές θα επιλέγουν 3 μαθήματα. Έτσι θα υπάρχουν εμβαθύνσεις στα Αρχαία, στα Μαθηματικά, στην Φυσική, στην Χημεία-Βιολογία, στην Πληροφορική, στην Ιστορία, στις ξένες γλώσσες, στις Κοινωνικές Επιστήμες, στην Ψυχολογία-Φιλοσοφία και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η επιλογή των εμβαθύνσεων στην Β' Λυκείου δεν δεσμεύει το μαθητή για την Γ' Λυκείου, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Εγείρονται προφανώς πολλά ερωτήματα: πόσες "εμβαθύνσεις" θα μπορούν να δίνονται σε μικρά Λύκεια; Θα εγκρίνονται ολιγομελή τμήματα; Μάλλον εδώ διαφαίνεται η στόχευση για συγχωνεύσεις και εφαρμογή του νέου χωροταξικού σχεδιασμού των Λυκείων!

- Για την Γ' Λυκείου, σύμφωνα πάντα με τις διαρροές, θα υπάρχουν 3 6ωρα μαθήματα, ανά σημερινή ομάδα προσανατολισμού, που θα εξετάζονται και πανελλαδικά. Για τα μαθήματα γενικής παιδείας η εικόνα είναι ακόμα ασαφής. Δεδομένη θεωρείται η ερευνητική εργασία.

Πολλά είναι ακόμα τα ανοικτά θέματα για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι.

- Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση σχεδιάζονται νέα αναλυτικά προγράμματα και νέα δομή που θα αφορά την Γ΄Λυκείου, αφού η Α και Β Λυκείου αναμένεται να είναι με το ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα για όλα τα σχολεία.

Αλλαγές στη Διοίκηση

Προς το τέλος της χρονιάς προβλέπονται και οι αλλαγές στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Οι υφιστάμενες διαφωνίες καθυστερούν την ανακοίνωσή τους. Μόλις αποσαφηνιστεί ο νέος ρόλος των σχολικών συμβούλων θα προκηρυχτούν οι θέσεις και η διαδικασία επιλογής, όπως και των διευθυντών Β'βάθμιας εκπαίδευσης.

Παράλληλα αναμένεται να προχωρήσει η στελέχωση δομών της εκπαίδευσης (ΚΠΕ, ΕΚΦΕ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΣΣΝ κ.λπ.) που μάλλον θα ενταχθούν σε κάποιο φορέα (πιθανή δημιουργία Κέντρων Υποστήριξης Εκπαιδευτικού).

Ζητούμενο είναι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί και η αξιολόγηση που θα υπάρξει!

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών διαφαίνεται ότι θα γίνεται από την ΑΣΠΑΙΤΕ, με κατάργηση των ΠΕΚ.

Αντιδράσεις

Ήδη όλες οι επιστημονικές ενώσεις θετικών επιστημών, με κοινή στάση, έχουν τεθεί απέναντι σε αυτές τις κυοφορούμενες αλλαγές. Αντίστοιχη θα είναι και η στάση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Είναι δεδομένο ότι οι αλλαγές σχεδιάζονται κυρίως με δημοσιοικονομικά κριτήρια. Με τον τρόπο αυτό, το δημόσιο σχολείο θα αποκοπεί ακόμα περισσότερα από τις ανάγκες της χειμαζόμενης από την κρίση ελληνικής κοινωνίας.

Σχόλια