default-image

"Θέμα λαού ή ηγεσίας;"

Απόψεις
"Θέμα λαού ή ηγεσίας;"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έβλεπα τα παιδιά να βγαίνουν από τις αυλές των σχολείων, όπου είχαν αναρτηθεί τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων, και τα χαιρόμουν. Γελαστά, εκδηλωτικά, "θορυβώδη", με μάτια που έλαμπαν από αισιοδοξία, με όνειρα για το μέλλον. Δεν είναι όμως υπερβολή να παραδεχτώ πως, παρατηρώντας τα, ένιωθα ταυτόχρονα και μια αίσθηση λύπης, καθώς αναλογιζόμουν την απογοήτευση που θα νιώσουν αυτά τα παιδιά μόλις έλθουν σε επαφή με την πραγματικότητα του ελληνικού πανεπιστημίου.

Του Δημήτρη Καρατζάνη

Μια πραγματικότητα αποκαρδιωτική, που την έκαναν ακόμα πιο ζοφερή οι "καινοτομίες" του - κακή μοίρα - τελευταίου υπουργού Παιδείας. Του ανθρώπου που κήρυξε την "αριστεία" σε διωγμό, αποκατέστησε την... ισχύ της φοιτητικής ψήφου και επανέφερε την ελληνική μοναδικότητα του "αιώνιου φοιτητή", μία μικρή χάρη, προφανώς, στο γραμματέα του κόμματός του - αυτές τις μέρες στρατεύεται τελικά - μήπως και τελικά καταφέρει στα... σαράντα του χρόνια να πάρει πτυχίο.

Έχοντας, ως τρίτεκνος, υπόψη τη θλιβερή κατάσταση της παιδείας σε όλες της τις βαθμίδες (5.000 τα κενά φέτος μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που καλείται να συμπληρώσει ο... υπηρεσιακός υπουργός), ένιωσα πραγματική ζήλια, όταν, ανασκαλεύοντας το αρχείο μου, το μάτι μου έπεσε σε ένα δημοσίευμα από εγγλέζικη εφημερίδα που την είχα φυλάξει αρκετό καιρό πριν.

Έλεγε λοιπόν το δημοσίευμα ότι το βρετανικό υπουργείο Παιδείας, με μια επιτροπή επιθεωρητών (εμείς ως γνωστόν δεν έχομε τέτοιο... αναχρονιστικό θεσμό, έχομε τους συμβούλους που ορίζονται απολύτως "αξιοκρατικά", αφού στους 13 οι 12 είναι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και ο ένας των ΑΝ.ΕΛ.) θα επισκεφτεί τη Ν. Κορέα για να μελετήσει το εκπαιδευτικό της σύστημα.

Ο λόγος που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη χώρα είναι ότι έχει μια δυναμική οικονομία και είναι πρώτη στον κόσμο σε ό,τι αφορά την καινοτομία... Επιτεύγματα που οφείλονται εν πολλοίς στο μοντέρνο εκπαιδευτικό της σύστημα. Ένα σύστημα-εργαλείο, που οπλίζει τους νέους της με τα απαραίτητα προσόντα, για να μπορούν να ανταποκρίνονται με επάρκεια στη ραγδαίως εξελισσόμενη τεχνολογία της εποχής.

«Υπάρχει πλήθος μαθημάτων που πρέπει να αντλήσομε από το πείραμα της Κορέας», είπαν μετά την επίσκεψή τους οι επιθεωρητές και επισήμαναν την πραγματική "πείνα" για μάθηση που χαρακτηρίζει τους νεαρούς Κορεάτες.. «Αν η πρόκληση για την Κορέα σήμερα», κατέληγε η αναφορά των επιθεωρητών, «είναι να διατηρήσει το ισχυρό κίνητρο της εκπαίδευσης ζωντανό ανάμεσα στους νεαρούς μαθητές - καθώς η σχολική συμπεριφορά και η κοινωνία αλλάζει - η πρόκληση για μας είναι να βρούμε τρόπους να "ξυπνήσουμε" το ίδιο αυτό κίνητρο σε σημαντικό ποσοστό στα παιδιά μας που βρίσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το στερούνται ολοκληρωτικά...».

Και να σκεφτεί κανείς ότι τη διαπίστωση αυτή την κάνουν οι Βρετανοί, που στα θέματα της εκπαίδευσης είναι μπροστά από εμάς πολλές... παρασάγγες.

Ρώτησα ένα θείο μου που είχε βρεθεί στην Κορέα, αρχές της δεκαετίας του '50, με την εκστρατευτική Δύναμη του ΟΗΕ, στην οποία συμμετείχε και η χώρα μας: «Τι σου έχει μείνει στη μνήμη από τη μακρινή αυτή χώρα;». «Το κρύο, η λάσπη και η απελπιστική φτώχια των κατοίκων της», ήρθε η απάντηση. «Αλλά και η θέλησή τους να τα αλλάξουν όλα, όπως και τη μοίρα τους», πρόσθεσε.

Λίγη απ' αυτήν τη θέληση δεν μπορεί να αποκτήσει και ο δικός μας λαός; Ή μήπως δεν είναι θέμα λαού, αλλά ηγεσίας;

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News