Περιζήτητος είναι ο Ενετικός Λιμένας από επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών που δίνουν μάχη για μια θέση ελλιμενισμού και απ' ό,τι έχω αντιληφθεί, θα ξεσπάσουν... θύελλες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ηρακλείου, κ. Γιάννης Βαρδαβάς, θα επιχειρήσει να βάλει μια τάξη στον Ενετικό Λιμένα, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως αλιευτικό καταφύγιο και, ως γνωστό, δεν περιλαμβάνεται στη διαδικασία της παραχώρησης στον ιδιώτη επενδυτή στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Εδώ και αρκετό καιρό, όπως έχω πληροφορηθεί, δεν υπάρχει ούτε μια θέση κενή, ενώ επικρατεί ένας γενικότερος αναβρασμός, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις επιχειρηματιών που διαθέτουν όχι ένα επαγγελματικό σκάφος, αλλά δύο, τρία, τέσσερα, πέντε μέχρι έξι σκάφη!
Από τη μια η “συλλογή” σκαφών, προφανώς για εμπορική εκμετάλλευση μέσω της διοργάνωσης κοντινών αποδράσεων στην Ντία, και όχι μόνο, και από την άλλη οι επιχειρηματίες από διάφορες χώρες του κόσμου που επιθυμούν να βρεθούν στο Ηράκλειο για διακοπές λίγων ημερών έως τριών μηνών! Και στη... “μέση” οι επαγγελματίες ψαράδες που πασχίζουν για το μεροκάματο, αντικρίζοντας την ασφυκτική κατάσταση.
Οπότε θέμα χρόνου είναι να ξεσπάσουν εντάσεις στον Ενετικό Λιμένα, καθώς στην προσπάθεια του κ. Βαρδαβά να οργανώσει καλύτερα το σύστημα και στο πλαίσιο καλύτερης εξυπηρέτησης, θα επιχειρηθεί να μειωθούν οι θέσεις των επιχειρηματιών που διαθέτουν πάνω από δύο ιστιοφόρα, αλλά και οι θέσεις των ερασιτεχνών αλιέων, οι οποίοι τονίζουν με έμφαση ότι δεν πρόκειται να μετακινηθούν σε άλλες θέσεις, ώστε να μπορέσουν να “φιλοξενηθούν” περισσότερα ιστιοφόρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή 230 σκάφη συνολικά (αλιευτικά, ιστιοπλοϊκά και ιστιοφόρα) ελλιμενίζονται στον Ενετικό Λιμένα και με τη ζήτηση για τον ελλιμενισμό σκαφών να έχει εκτιναχθεί στα ύψη από τους ενδιαφερόμενους που αποστέλλουν έγγραφα προς τον νέο φορέα, ζητώντας την εξασφάλιση θέσεων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν.
Η... ναυμαχία στο λιμάνι έρχεται προσεχώς, με την κατάρτιση νέου μητρώου από το Λιμενικό Ταμείο, διαδικασία η οποία θα μπει σε εφαρμογή μετά την εγκατάσταση της διοίκησης και των στελεχών της στο κτήριο του πρώην ΚΤΕΛ, στην παραλιακή Ηρακλείου.
Αναζητώντας περισσότερες πληροφορίες γύρω από το κόστος ελλιμενισμού ιστιοπλοϊκών και ιστιοφόρων, το οποίο διαφέρει ανάλογα με το μήκος των σκαφών, έπεσα από τα... σύννεφα! Για ένα μεγάλο σκάφος, μήκους 17 μέτρων, το κόστος ανέρχεται σε 80-90 ευρώ τον μήνα! Απίστευτο και όμως πραγματικό!
Η πρώτη σκέψη μου ήταν ότι το χρηματικό ποσό είναι αρκετά χαμηλό, με τον κ. Βαρδαβά να μας επιβεβαιώνει ότι το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το φθηνότερο σε όλη την Ελλάδα σε ό,τι αφορά τα τέλη ελλιμενισμού, με τον ίδιο να υπογραμμίζει ότι ο ενετικός λιμένας έχει και ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης για νέες θέσεις ελλιμενισμού.
Η δεύτερη σκέψη μου ήταν ότι τα 90 ευρώ τον μήνα δεν είναι τελικά... τίποτα μπροστά στο καταπληκτικό τοπίο με φόντο τον Κούλε και το απέραντο γαλάζιο, καθώς σε άλλες περιπτώσεις το κόστος διαμονής είναι πολύ μεγαλύτερο για να απολαμβάνεις τη μαγεία του τοπίου, από ένα μπαλκόνι ξενοδοχείου πολλών αστέρων!
Και από την άλλη, το χάλι με τα απορρίμματα
Οι όμορφες αυτές εικόνες του ενετικού λιμένα διαφέρουν σημαντικά με αυτές που επικρατούν στην παραλιακή και συγκεκριμένα στους χώρους περιπάτου και αναψυχής, μια ανάσα από το λιμάνι.
Κάνοντας μια βόλτα, καταγράψαμε τα σκουπίδια, τις φθορές σε αστικό εξοπλισμό, τα σπασμένα κλαδιά δέντρων, καθώς και τα αγριόχορτα, τα οποία “πνίγουν” κομβικά σημεία, εδώ και αρκετούς μήνες. Εικόνες που δεν τιμούν τον Πολιτισμό μας και που σίγουρα αποτελούν την πρώτη και την τελευταία εικόνα των επισκεπτών μας.
Αντί η “βιτρίνα” του Ηρακλείου να λάμπει από καθαριότητα, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, καθώς κομβικά σημεία έχουν μετατραπεί σε έναν απέραντο σκουπιδότοπο και με τις εικόνες εγκατάλειψης να κυριαρχούν, προκαλώντας την έντονη δυσαρέσκεια των δημοτών.
Όπως είναι γνωστό, ο Οργανισμός Λιμένος είχε την αρμοδιότητα για τον καθαρισμό και τη συντήρηση του χώρου, πριν την εγκατάσταση του επενδυτή στο λιμάνι.
Όμως, μέχρι να “πέσουν” οι υπογραφές για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης στον Δήμο Ηρακλείου, τη δικαιοδοσία έχει το υπουργείο Οικονομικών.
Ας πιέσουν λοιπόν οι αρμόδιοι να “πέσουν” οι υπογραφές από το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να μπει επιτέλους ένα τέλος στις εικόνες ντροπής και περιβαλλοντικής υποβάθμισης!