aerodromio

Μπορούμε αλλά δεν τολμούμε

Απόψεις
Μπορούμε αλλά δεν τολμούμε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην Ιεράπετρα και ευρύτερα στην ανατολική Κρήτη, καθώς και η συζήτηση για 12μηνη λειτουργία ορισμένων μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων συζητείται τα τελευταία χρόνια πολύ έντονα.

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση στον θερινό τουρισμό, σε αντιδιαστολή με τον χειμερινό, όπου υπάρχει υποτονικότητα λόγω της αδυναμίας του υπουργείου Τουρισμού να ενθαρρύνει τον κλάδο να τολμήσει, προσφέροντας γενναία κίνητρα στους ιδιώτες.

Για να επιτευχθεί η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στη χώρα μας θα πρέπει να επικεντρωθούν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς στη βελτίωση ορισμένων παραγόντων, όπως η προβολή και η διαφήμιση των διαφόρων προορισμών και η βελτίωση των υποδομών. Οι δε ιδιώτες θα πρέπει να φροντίσουν τον εκσυγχρονισμό των ξενοδοχειακών τους μονάδων και των προσφερόμενων υπηρεσιών τους, ώστε να ξεχωρίσουν στη διαρκώς ανταγωνιστική από γειτονικές χώρες αγορά.

Για να προσεγγισθούν επισκέπτες που παραδοσιακά προτιμούν να κάνουν διακοπές το καλοκαίρι, ώστε να αλλάξουν αυτήν την προτίμηση, πρέπει να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και να επιτευχθούν πιο ανταγωνιστικές τιμές στα τουριστικά πακέτα, καθώς και στα αεροπορικά εισιτήρια.

Οι υποδομές της Κρήτης υστερούν σε σύγκριση με ανταγωνίστριες χώρες σε λιμάνια, δρόμους και αεροδρόμια. Κατά την τελευταία δεκαετία, οι μεταφορές βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό, όμως δεν έγιναν οι κατάλληλες βοηθητικές υποδομές που να τις υποστηρίξουν, με συνέπεια να υστερούμε ακόμα. Σε καμία από τις υποδομές που θεωρούνται προϋπόθεση για να αναπτυχθεί ο χειμερινός τουρισμός, η Κρήτη δεν έχει το πλεονέκτημα.

Το γενικό συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει η Κρήτη στον τουριστικό τομέα δε σημαίνει ότι το διαθέτει και για κάθε ειδική μορφή τουρισμού.

Η προβολή του χειμερινού μας τουρισμού δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα αν δεν οργανωθεί και δεν αναζωογονηθεί αποφασιστικά από την αρχή. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει το κράτος και οι επιχειρηματίες του κλάδου να επενδύσουν στον χειμερινό τουρισμό της Κρήτης, χωρίς να έχουν ενδοιασμούς, έχοντας ως δεύτερο στόχο τη μείωση της ανεργίας, την εισροή συναλλάγματος και τη βελτίωση της εικόνας της τουριστικής Ελλάδας.

Η Ιεράπετρα φιλοξενεί κάθε χειμώνα έναν μικρό αριθμό επισκεπτών, που διαμένουν στα μικρά ξενοδοχεία της πόλης 12μηνης λειτουργίας, αλλά και σε τουριστικά καταλύματα με επίκεντρο τον Μύρτο, τον Άγιο Ιωάννη και τον Μακρύ Γιαλό. Οι ίδιοι οι επισκέπτες του χειμώνα δείχνουν τι θα μπορούσε να τραβήξει το ενδιαφέρον περισσότερων Ευρωπαίων αλλά και Ελλήνων από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Όταν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το χειμερινό μπάνιο τους στη θάλασσα του Μύρτου και σε λίγες ώρες να βρεθούν στο χιονισμένο Σελάκανο, όταν τους βλέπεις να έρχονται για να γνωρίσουν τη διαδικασία του λιομαζώματος και της παραγωγής του ελαιολάδου, όταν έχουν τη δυνατότητα καθημερινά να επισκέπτονται ένα ή περισσότερα από τα δεκάδες εντυπωσιακά φαράγγια της ανατολικής Κρήτης, όταν θέλουν να γνωρίσουν τα κρητικά βότανα και τα αρωματικά φυτά στα βουνά του Λασιθίου, όταν ανακαλύπτουν την ομορφιά και την ιστορία της θρησκευτικής μας παράδοσης, κάνοντας εξορμήσεις σε όλα τα ξωκκλήσια όσο ψηλά και αν έχουν κτιστεί, τότε δε χρειάζεται κανείς να είναι σοφός για να καταλάβει με ποιον τρόπο θα πρέπει να προωθηθεί η χειμερινός τουρισμός της ανατολικής Κρήτης, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News