Δηλαδή αυτό που παρακολουθούμε στις πρωινές εκπομπές των μεγαλοκάναλων «βαπτίζεται» ως ψυχαγωγία; Με το θέαμα σε αρκετές περιπτώσεις να υπερισχύει της κοινής λογικής και τους γραφικούς ακραίους να πιάνουν «στασίδι» στα τηλεοπτικά «πορτοπαράθυρα» για να αναλύσουν από celebrity κόντρες μέχρι βαριά κοινωνικά δράματα;
Σοβαροί και ασόβαροι όλοι στο... μίξερ με τις τρέσες, τις βλεφαρίδες και τα παραμορφωμένα από τα υαλουρονικά πρόσωπα να κουνάνε επιδεικτικά το δάχτυλο από νωρίς το πρωί. Το ύφος ανάλογο, “πασπαλισμένο” με μια υποκριτική υπεράσπιση του political correct, το οποίο ανάλογα την περίπτωση τηλεπερσόνες που έχουν αυτοχριστεί ως τηλεοπτικοί αυτοκράτορες καταστρατηγούν με την πρώτη ευκαιρία, «διεμβολίζοντας» κάθε κανόνα βασικής ευπρέπειας με το πρόσχημα του χιούμορ ή της “φιλικής” συμβουλής. Πόσο κακή αισθητική.
Όμως, πώς γίνεται σε μια “σκαλέτα” να “στριμώχνονται” η υπόθεση με τα νεκρά βρέφη, η Τούνη, οι γυναικοκτονίες, η Eurovision, το gossip, τα ζώδια και τα σουτζουκάκια στη γάστρα; Η ΕΣΗΕΑ δε θα έπρεπε κατά περιπτώσεις να επιβάλλει φίλτρο και όριο στην αναπαραγωγή φρικωδών υποθέσεων, ιδίως όταν κοντεύει να... ματώσει ακόμη και η οθόνη από το σαρκοφάγο του πράγματος; Στο απυρόβλητο οι εκπομπές;
Αιμοδιψής ελαφρότητα σε «λούπα»
«Τη ρώτησα ευθέως: “Ειρήνη, σκότωνες τα μωρά με μαξιλάρι;”». Αυτός ο τίτλος συνοδεύει τη συνέντευξη της Ειρήνη Μουρτζούκου στο blog της πολύπειρης Τατιάνας Στεφανίδου και δεν είναι ο μοναδικός που προκαλεί ανατριχίλα. Στην ίδια λογική κινούνται και οι τίτλοι των τηλεπρωινάδικων. Όλοι οι παρουσιαστές γνωρίζουν με τι και ποια έχουν να κάνουν. Όχι ως προς την ενοχή της, γι’ αυτό θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη.
Την κοιτούν και γνωρίζουν πολύ καλά ότι μπορούν να την εκμεταλλευτούν μέχρι τελευταίας ρανίδος. Δεν είναι χθεσινοί. Επιμένουν να την πετάνε στην αρένα όσο εκείνη διεκδικεί και ταυτόχρονα απολαμβάνει τα λεπτά δημοσιότητας που της δίνονται. Βρεφικός θάνατος πωλείται σε τιμή ευκαιρίας.
Τα πρωινάδικα έχουν αφηνιάσει. Αναζητούν κάθε μέρα που ξημερώνει την παραμικρή πληροφορία που θα διεγείρει τα πιο χαμερπή ένστικτα του τηλεοπτικού κοινού. Εκτός αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι επιτελούν κάποιου είδους κοινωνικό έργο. Την επόμενη μέρα, αν τα μηχανάκια της AGB δείξουν καλά νούμερα, θα επαναλάβουν την ίδια φρικώδη αναπαραγωγή. Έπειτα διαφημίσεις κι έπειτα η κρίση στη σχέση Ανδριώτου-Μαρτίκα. Έπειτα αναλύσεις για τον ανάδρομο. Όλα καλά...
Απόδειξε ότι... «δεν είσαι ρομπότ»
Ας αφήσουμε στην άκρη τον πομπό και ας ρίξουμε για λίγο τους προβολείς στον δέκτη. Αναρωτήσου: Αν η τηλεόραση (είτε το διαδίκτυο είτε τα social κ.λπ.) σου μετατρέπει τα πάντα σε φθηνό εμπόρευμα προς πώληση, εσύ γιατί πρέπει παθητικά καθημερινά να το αγοράζεις;
Ο δρόμος προς την απάντηση προϋποθέτει ενδοσκόπηση και αυτοκριτική και μάλλον είναι ακόμη μακρύς...