default-image

«Ανησυχούν οι επιδράσεις βίας και μίσους μέσω διαδικτύου»

Απόψεις
«Ανησυχούν οι επιδράσεις βίας και μίσους μέσω διαδικτύου»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προβληματίζουν τα στοιχεία έρευνας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας

 Ανησυχητικά ποσοστά διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης/αποπλάνησης, διαδικτυακού εκφοβισμού και υπερβολικής ενασχόλησης στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δείχνει έρευνα σε 4.400 εκπαιδευτικούς και  αδυναμία των ιδίων σε μεγάλο ποσοστό να χειριστούν τα παραπάνω εντός του Σχολείου. 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

«Πολιτεία – Οικογένεια – Σχολείο, θα έπρεπε από κοινού αλλά κι ο καθένας από την πλευρά του να επιχειρούν προκειμένου να αλλάξει αυτή η εικόνα» αναφέρει μεταξύ άλλων στον 98.4 ο ψυχολόγος – υπεύθυνος της γραμμής βοήθειας Γιώργος Κορμάς, κρούοντας καμπάνα κινδύνου για τις συνέπειες στη ζωή των παιδιών των αρνητικών ερεθισμάτων που δέχονται.

Στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν μεταξύ άλλων ότι: «Το 9% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει αντιληφθεί/μάθει ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και το 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής κακοποίησης. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 2% για περιστατικά διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και 0,5% για περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης.

Ωστόσο παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες (57% στον γενικό πληθυσμό, 54% στην Πρωτοβάθμια και 60% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών τους.

Επίσης το 44% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 23% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους μαθητής/τρια να συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο είτε σε μεγάλο βαθμό είτε σε μικρότερο βαθμό, ενώ το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού. Και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον/η μαθητή/τρια.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News