Ο Πρόεδρος της Πορτογαλίας, Μαρσέλο Ρεμπέλο ντε Σόουζα, υπερασπίστηκε χτες στο Κατάρ τη σημασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όχι μόνο πολιτικών και οικονομικών, αλλά και ατομικών, της ελευθερίας και της ένταξης όλων, συμπεριλαμβανομένων των μεταναστών, και όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού και φύλου.
Ερωτηθείς εάν ήταν λάθος να φιλοξενηθεί η διοργάνωση από το Κατάρ, ο Μαρτσέλο Ρεμπέλο ντε Σόουζα απάντησε:
«Νομίζω ότι το Κατάρ δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και, επίσης το θέμα της κατασκευής των γηπέδων και των υποδομών, εν ολίγοις, είναι πολύ συζητήσιμο, δεν είναι καν αμφισβητήσιμο, είναι απαράδεκτο, αλλά ας το ξεχάσουμε αυτό, τώρα ας επικεντρωθούμε στην ομάδα».
Ο Πορτογάλος Πρόεδρος, πριν παρακολουθήσει την πρεμιέρα των Ιβήρων με την Γκάνα, στο Στάδιο 974 της Ντόχα, ήταν προσκεκλημένος σε συζήτηση με τον Γκανέζο ομόλογό του, Νάνα Ακούφο-Άντο, για την εκπαίδευση, μια πρωτοβουλία που διοργάνωσε το ίδρυμα "Education For All" μαζί με τα Ηνωμένα Έθνη, όπως αναφέρει η πορτογαλική εφημερίδα "O Jogo". (Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
-Να δούμε και κάποια πράγματα στο Μουντιάλ του Κατάρ, από γεωπολιτική, ή επιχειρηματική σκοπιά, αφού η δύναμη του ποδοσφαίρου, είναι μια από τις μεγαλύτερες που μπορούν να επηρεάζουν την κοινή γνώμη.
-Η ομάδα της Κίνας αν και απέτυχε να προκριθεί στο Παγκόσμιο Κύπελλο, επεκτείνοντας την απουσία της στα 20 χρόνια από τη μοναδική της εμφάνιση στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, όταν έμεινε νοκ άουτ στη φάση των ομίλων, χάνοντας και τα τρία παιχνίδια και χωρίς να πετύχει γκολ, στο Κατάρ παίζει μπάλα αλλού…
-Κινεζικές μάρκες είναι οι μεγαλύτεροι χορηγοί του τουρνουά που παρακολουθούμε τώρα, ξεπερνώντας εταιρείες-κολοσσούς αμερικανικών συμφερόντων. Λέει κάτι; Λέει πολλά!. Ποντάρουν σαφώς στη συσχέτιση με το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό γεγονός του πλανήτη που μπορεί να τις βοηθήσει να αποβάλουν αρνητικές αντιλήψεις σχετικά με την ετικέτα “made in China”.
-Μακράν μεγαλύτερος Κινέζος χορηγός στο Κατάρ ο Wanda Group, στους επτά επίσημους συνεργάτες της FIFA μαζί με την Coca-Cola, την Adidas, τη Hyundai, την Kia, την Qatar Airways, την QatarEnergy και τη Visa.
-Χορηγός και η Hisense, που ξέφυγε από τους κανόνες της χώρας της με διαφημιστικό μπάνερ που φέρει τη φράση «Η Κίνα έρχεται πρώτη, ο κόσμος έρχεται δεύτερος», τοποθετημένο μάλιστα σε εντυπωσιακά σημεία των σταδίων.
-Αυτό έχει προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις από τους Κινέζους χρήστες του διαδικτύου καθώς παραβιάζει κανονισμούς της εγχώριας διαφήμισης, που θέλουν τις διαφημίσεις στην Κίνα να μην περιέχουν φράσεις όπως "πολιτειακό επίπεδο", "υψηλότερο επίπεδο" ή "το καλύτερο".
-Η μπύρα Budweiser απαιτεί αποζημίωση 47 εκατ. δολαρίων για τον ευτελισμό της χορηγίας της στο Κατάρ 2022. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ζητά από τη FIFA μείωση στην αρχική συμφωνία ύψους 75 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά την ταπείνωση που υπέστη δύο μέρες πριν από την έναρξη, από την ανάκληση των δικαιωμάτων παραχώρησης μπύρας από τους διοργανωτές. Απόφαση που οδήγησε στο να συσσωρευτούν χιλιάδες κουτιά μπύρας σε αποθήκες!
- Ηθική σύγχυση στη FIFA; Κίνησε πειθαρχική διαδικασία εναντίον του Ισημερινού για ομοφοβικές φωνές από τους οπαδούς τους στην έναρξη του Μουντιάλ εναντίον του οικοδεσπότη Κατάρ. Γερμανοί προς FIFA: «Πιστεύετε πραγματικά ότι θα μας φίμωσετε;». Απειλούν με νομικά μέτρα για την απαγόρευση του περιβραχιόνιου του «OneLove». -Εδώ που τα λέμε έχουν δίκιο. Το Κατάρ, έχει δικαίωμα στη διαφορετικότητά του σύμφωνα με τη FIFA και όλοι οι άλλοι με τα μηνύματα σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων, είναι στην απαγόρευση...Αλλά δίκαια έγραψαν στους Γερμανούς «ούτε χέρι που φοράει το βραχιόλι LGTBI, ούτε χέρι που πανηγυρίζει τη νίκη…»!
-Οι προσπάθειες του Κατάρ να εφαρμόσει σύγχρονες τεχνικές και να ψηφιοποιήσει όλα τα εισιτήρια για να διευκολυνθεί η διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου, σημείωσαν άλλο ένα χτύπημα μετά τη συνέχεια διανομής χειρόγραφων χάρτινων εισιτηρίων στους φιλάθλους!