Γράφει ο Αντώνης Ε.Γκορτζής, Πρόεδρος Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρηματικής Ηθικής
Υπάρχουν διάφορες απόψεις ότι το Marketing βασικά ενεργεί για την προώθηση ενός προϊόντος και μιας υπηρεσίας. Είναι δηλαδή βασικά μια τακτική ώθησης, πιέζει για να πάρει πωλήσεις. «Αγοράστε το προϊόν Χ, γιατί είναι το καλύτερο από τα άλλα». Ίσως είναι υπεραπλουστευμένο, αλλά έτσι είναι.
Το Branding είναι Pull και όχι Push. Είναι δηλαδή η έκφραση, η αλήθεια και η αξία του προϊόντος ή υπηρεσίας. Το Branding σου λέει τι είναι και γιατί υπάρχει. Αν συμφωνείς, αν σου αρέσει και μπορείς, το αγοράσεις .
Βασικά η μάρκα είναι μεγαλύτερη από την προσπάθεια που θα κάνει το Marketing. Το Branding είναι αυτό που τελικά καθορίζει αν θα γίνεις τελικός πελάτης. Η διαφοροποίηση, αποτελεί μια πρόκληση για τις σημερινές μάρκες. Η διαφοροποίηση, μετά από όλα είναι αυτό που την κάνει τα ‘πανομοιότητα’ προϊόντα διαφορετικά από κάθε άλλο. Για να δημιουργηθεί μια βιώσιμη μάρκα θα πρέπει να έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Το Marketing μπορεί να σε πείσει να το αγοράσεις, αλλά εάν δεν σε καλύψει το προϊόν (Branding ), δεν πρόκειται να το ξαναπάρεις. Το Branding δημιουργεί πιστούς πελάτες και είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρηση, έχει ένα όραμα για το μέλλον.