Γράφει ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος Επιχειρηματικής Ηθικής
Η επιχειρηματική ηθική είναι μια μορφή εφαρμοσμένης ηθικής, η οποία εξετάζει ηθικές αρχές που μπορεί να προκύψουν σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον. Αυτοί οι κανόνες, οι αξίες, οι ηθικές πρακτικές είναι οι αρχές που καθοδηγούν μια επιχείρηση. Το ψηφιακό μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ Διαδικτύου ή το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι η διαδικασία προώθησης ενός προϊόντος, υπηρεσίας ή μάρκας, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία διαδικτυακών πλατφορμών.
Ως εκ τούτου, κατά την προετοιμασία μιας στρατηγικής μάρκετινγκ, κάθε ψηφιακός επιχειρηματίας πρέπει να διαθέτει έναν μηχανισμό δεοντολογίας, ο οποίος χρησιμεύει ως κατευθυντήρια γραμμή για τη διεξαγωγή δίκαιων επιχειρήσεων στον ψηφιακό χώρο. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την αντιμετώπιση της ηθικής στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
- Πληροφορίες προϊόντος: Η παροχή πληροφοριών σχετικά με τις δυνατότητες του προϊόντος ή και τις προδιαγραφές του είναι απαραίτητη.
- Ειλικρινής διαφήμιση: Όταν διαφημίζετε χρησιμοποιώντας κοινωνικά μέσα, είναι σημαντικό να είστε όσο το δυνατόν πιο ειλικρινείς. Η εταιρεία θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβει την πλήρη ευθύνη σε περίπτωση που δεν ικανοποιήσει την αξίωση προϊόντος / υπηρεσίας.
- Υποστήριξη προϊόντος. Είτε υποστηρίζετε ένα προϊόν, η μια υπηρεσία, πρέπει να εξηγήσετε τον λόγο για τον οποίο το υποστηρίζετε. Οι ψευδείς εγκρίσεις είναι μια εσφαλμένη παρουσίαση του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
- Ευάλωτοι πελάτες: Η εκστρατεία δεν πρέπει ούτε να είναι σεξιστική ούτε να έχει κακή παρουσίαση του ανταγωνιστικού προϊόντος ή υπηρεσίας κ.λπ.
- Εργασίες εξωτερικής ανάθεσης: Οι εταιρείες, οι οποίες αναθέτουν εργασίες παραγωγής σε εξωτερικούς συνεργάτες, πρέπει να εξασφαλίζουν κανονικότητα στα εργοστάσια που προμηθεύουν τα προϊόντα τους. Οι συνθήκες εργασίας, οι μισθολογικές κλίμακες, η παιδική εργασία και τέτοια θέματα πρέπει να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τους νόμους της γης.
- Πολιτιστικές διαφορές: Η πώληση προϊόντων σε παγκόσμιες αγορές απαιτεί κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών και του κώδικα δεοντολογίας και αξιών τους. Μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ για ένα προϊόν σε μια κουλτούρα, μπορεί να μην λειτουργεί σε άλλη.
- Αποφύγετε: Είναι σημαντικό για την εταιρική και την ψηφιακή ομάδα μάρκετινγκ να απέχουν μακριά από τυχόν αρνητικά πολιτικά, θρησκευτικά, εθνολογικά σχόλια σε οποιαδήποτε κοινωνικά μέσα. Η αμφιλεγόμενη διαφήμιση βλάπτει την εικόνα της μάρκας.
- Δέσμευση στους ενδιαφερόμενους: Με αυξημένο μάρκετινγκ έρχεται αυξημένη ευθύνη έναντι αυτών των ενδιαφερομένων που έχουν επενδύσει στην εταιρεία. Τυχόν αδικήματα επηρεάζουν αρνητικά όχι μόνο την εταιρική εικόνα αλλά και τη συνολική κερδοφορία της εταιρείας. ενδιαφερόμενα μέρη.
- Σεβασμός της ιδιωτικής ζωής: Στο ψηφιακό μάρκετινγκ ή στο μάρκετινγκ Διαδικτύου, η εταιρεία πρέπει να διασφαλίσει ότι δεν παραβιάζει τους κανόνες απορρήτου.
Κάθε οργανισμός παρέχει πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με το προϊόν / την υπηρεσία τους μέσω email, ισoτότοπου, Facebook, Instagram κ.λπ. Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι πληροφορίες που κοινοποιούνται σε καθεμία από αυτές τις ψηφιακές πλατφόρμες να είναι ακριβώς οι ίδιες.
Επίσης, η εταιρεία θα πρέπει να προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας που παρέχουν δεόντως αυτό που απαιτεί το προϊόν ή η υπηρεσία σε κάθε επικοινωνία.
- Τιμώντας τη δέσμευση: Η εταιρεία πρέπει να τηρεί τις δεσμεύσεις και τις υποσχέσεις τους. θα πρέπει να παραμείνουν πίσω από το προϊόν τους, έτοιμοι να δεχτούν μια επιστροφή χωρίς καμία ερώτηση, ενώ επιστρέφουν αμέσως το ποσό που καταβάλλει ο πελάτης.
- Σχεδιασμός φιλικός προς κινητά: Είναι σημαντικό ο ιστότοπός σας να είναι φιλικός προς κινητά, καθώς η πλειοψηφία των αναζητήσεων Google πραγματοποιείται σήμερα σε κινητές συσκευές.
- Συλλογή δεδομένων: Η ψηφιακή πρόοδος οδήγησε σε πολλά δεδομένα διαθέσιμα σε διαφορετικές πλατφόρμες. Ωστόσο, τώρα υπάρχουν νόμοι όπως ο γενικός κανονισμός προστασίας δεδομένων (GDPR), ο οποίος περιορίζει τις εταιρείες από τη συλλογή και χρήση προσωπικών και ευαίσθητων δεδομένων χωρίς συγκατάθεση.
Εάν αγνοηθούν οι ηθικές πρακτικές, μπορεί να προκύψει ηθικό σφάλμα. Κάθε εταιρεία έχει ευθύνη/υπευθυνότητα έναντι των αγοραστών, προμηθευτών, μετόχων, επενδυτών και προσωπικό της. Με αυτόν τον τρόπο, κατανοώντας τη σημασία της ενσωμάτωσης ηθικών αρχών σε κάθε στρατηγική, είτε πρόκειται για μάρκετινγκ είτε για οικονομικούς είτε για ανθρώπους.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ πρέπει να παρέχει SEO Audit και Analytics στους πελάτες του σε τακτική βάση για να παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα κάθε καμπάνιας εντός ηθικών ορίων.
Η καλύτερη εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ γνωρίζει τη σημασία του να εργάζεται και να επεξεργάζεται εκ νέου τη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για να είναι συμβατή με τα μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα και σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο, για να διασφαλίσει ότι η κερδοφορία της εταιρείας / υπηρεσίας / προϊόντος / μάρκας συνεχίζει να αυξάνεται τον πιο ηθικό τρόπο.