default-image

Χωρίς τέλος η αιματοχυσία στο «φονικό» ΒΟΑΚ (video)

Κρήτη
Χωρίς τέλος η αιματοχυσία στο «φονικό» ΒΟΑΚ (video)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αιματοχυσία…Κοροϊδία και Εμπαιγμός, καθώς στο κενό έχουν πέσει διαχρονικά οι δεσμεύσεις για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στο νησί, από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, όπως λένε εμπλεκόμενοι φορείς και πολίτες.

Ενόψει της καθόδου Τσίπρα στο νησί, πολίτες και όλοι εμπλεκόμενοι φορείς ζητούν να γίνουν πράξη οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για έναν σύγχρονο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια και με την Ανατολική Κρήτη να «βράζει», τονίζοντας ότι η Κρήτη είναι μια και ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ενιαία αντιμετώπιση.

Επαγγελματίες οδηγοί τρέμουν καθημερινά στο τιμόνι, επισημαίνοντας τα σημεία καρμανιόλα, όπου η ζωή των οδηγών παίζεται κορώνα γράμματα.

Απαράδεκτο το οδικό δίκτυο του Δήμου Αποκορώνου, με τον δήμαρχο να αναφέρεται στα ώριμα έργα τα οποία θα πρέπει να τρέξουν άμεσα, όπως οι κόμβοι στους Αγίους Πάντες και Καλύβες.

Η πικρή αλήθεια για την εγκατάλειψη της Κρήτης στον τομέα της ανάπτυξης αποτυπώνεται και μέσα από τους αριθμούς.

Μόλις 371 εκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν για την κατασκευή και αναβάθμιση του βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από το 1985 έως σήμερα, όταν για την Εγνατία οδό που έχει διπλάσιο μήκος δαπανήθηκαν 7,5 δις ευρώ.

Από τα 301 χιλιόμετρα, έχουν κατασκευαστεί τα 90 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 43 χιλιόμετρα είναι διπλού κλάδου, δηλαδή δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

23χιλιόμετρα βρίσκονται υπό κατασκευή ή σχεδιάζονται να κατασκευαστούν.  Συνεπώς, απαιτούνται έργα για 188 χιλιόμετρα στο νησί, όπως υποστηρίζουν στελέχη του ΟΑΚ.

Σήμερα για τον ΒΟΑΚ εκπονούνται μελέτες συνολικού μήκους περί τα 103 χιλιόμετρα ενώ δεν υπάρχουν καθόλου μελέτες για 85 χιλιόμετρα.

Κρητικοί αντικρίζουν τις επικίνδυνες κακοτεχνίες, τις επικίνδυνες και απότομες στροφές, τα εκατοντάδες σημεία παγίδες αλλά και τη μαύρη λίστα των νεκρών.

Μέχρι τα τέλη Αυγούστου, οι νεκροί έφτασαν τους 42 στην Κρήτη εκ των οποίων οι μισοί έχασαν τη ζωή τους στο φονικό οδικό άξονα Κρήτης.

Το 2018 ξεκινούν οι διαδικασίες δημοπράτησης των έργων στον ΒΟΑΚ, δηλώνει ο Γιώργος Δέδες.

Ασυντήρητο εθνικό δίκτυο και με το σκοτάδι να κυριαρχεί σε αρκετά σημεία του ΒΟΑΚ, όπως στο ύψος της Αγίας Πελαγίας.

Πέρα από τα σημεία καρμανιόλα, ο τηλεοπτικός κατέγραψε επικίνδυνες προσπεράσεις, τη πυκνή βλάστηση που κρύβει τις πινακίδες, εμποδίζοντας την ορατότητα αλλά και την επικινδυνότητα στην τουριστική περιοχή του Καβρού, η οποία χτυπά κόκκινο και τη στιγμή που τουρίστες διασχίζουν κάθετα την εθνική οδό.

Τον Οκτώβριο αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής κόμβου στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, δηλώνει ο Γιώργος Δέδες ο οποίος δίνει απαντήσεις και σε σχέση με το έργο Πάνορμο - Εξάντης.

Όχι άλλα λόγια αλλά έργα και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ζητούν πλέον οι Κρητικοί που αντικρίζουν το μεγάλο αναπτυξιακό έλλειμα του νησιού, σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ρεπορτάζ: Γεωργία Μακάκη, Βίκυ Παπαδογιαννάκη, Νίκος Πετάσης, Ματθαίος Καπετανάκης, Νίκος Παναγιωτόπουλος

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News