default-image

Τα ξύλινα τείχη

Απόψεις
Τα ξύλινα τείχη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με αφορμή την ανακοίνωση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ότι μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2019 υποχρεούται η Ελληνική κυβέρνηση να τροποποιήσει το ισχύον καθεστώς στη φορολόγηση των πλοίων, επανέρχεται στην επικαιρότητα παλαιότερο σχόλιό μας για τον περίφημο χρησμό του Μαντείου των Δελφών της Αρχαίας Ελλάδας, «Τα ξύλινα τείχη θα σώσουν τας Αθήνας».

Γράφει ο κ. Μαρίνος Παττακός

Ήταν τότε που οι Αθηναίοι με τη βοήθεια του Θεμιστοκλή ερμήνευσαν σωστά το χρησμό ότι τα ξύλινα τείχη ήταν τα πλοία, παγίδεψαν τον περσικό στόλο στα στενά της Σαλαμίνας και τον κατέστρεψαν, σώζοντας την Ελλάδα και την Ευρώπη από την Περσική απειλή.

Σήμερα στον όγδοο χρόνο της οικονομικής κρίσης ένας νέος κίνδυνος εθνικοοικονομικής υποδούλωσης με την «επιδρομή» των δανειστών απειλεί τους Έλληνες.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής επιτροπής ναυτιλιακών υπηρεσιών του Λονδίνου που δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Μάρτιο, η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς με 4.130 πλοία.

Ενοχλεί ίσως πολλούς η πρωτιά των Ελλήνων στις παγκόσμιες θάλασσες. Μόνο έτσι εξηγείται η εμμονή της Κομισιόν στα θέματα της φορολογίας όπως αποδεικνύεται από τη σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στα μνημόνια και ζητά από τις Ελληνικές Αρχές να τροποποιήσουν την ισχύουσα νομοθεσία για τη φορολογία στη χωρητικότητα των πλοίων, κυρίως να καταργηθούν οι φοροαπαλλαγές για τα μερίσματα που καταβάλλονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Σ' αυτό το φορολογικό σύστημα θα παιχτεί το στοίχημα με την ανασυγκρότηση της εμπορικής ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών.

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης το 2003 στο περιοδικό ΑΡΓΩ μεταξύ των άλλων είχε δηλώσει τα παρακάτω:

-Η νεώτερη Ελλάδα επέτυχε να αναγεννηθεί πλήρως σε δυο κυρίως τομείς, στην ποίηση και στη θάλασσα.

-Οι Έλληνες ναυτικοί κατάφεραν μια ανεπανάληπτη πρωτιά και αποτελούν κατ' εξοχήν παράδειγμα για τους άλλους τομείς, έμπνευση για αλλαγές και επιτυχίες στην οικονομική μας πορεία.

Για την ιστορία υπενθυμίζεται ότι ο Μητσοτάκης είχε διατελέσει δυο φορές υπουργός Ναυτιλίας με παράλληλα καθήκοντα. Το έτος 1965 όταν ήταν υπουργός Συντονισμού και το 1990 όταν ήταν πρωθυπουργός.

Τα χρόνια πέρασαν και η οικονομία της χώρας χειροτέρευσε. Ευχή και ελπίδα για όλους μας θα ήταν να εφαρμοστεί πραγματικά ένα δίκαιο παραγωγικό φορολογικό σύστημα για την Ελληνική Ναυτιλία, που θα ευνοήσει τον επαναπατρισμό των Ελληνικών πλοίων στην Ελληνική σημαία, με την αναγέννηση της Εμπορικής ναυτιλίας και της Ελληνικής Οικονομίας.

Η Ελληνική εμπορική ναυτιλία από τα βάθη των αιώνων μέχρι σήμερα, κράτησε σε δύσκολους καιρούς ζωντανή την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο διάσημος Γάλλος φιλόσοφος και συγγραφέας Ζακ Λακαριέρ έλεγε: « Ο πλούτος και η δύναμη των Ελλήνων, βρίσκονται εκεί που βρισκόταν και στην εποχή του Οδυσσέα, στη θάλασσα».

Συνεπώς εκείνο που απομένει για την αναγέννηση της Ελλάδας είναι να γίνουν πράξη τα λόγια του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη που είπε πρόσφατα στη Ναυτιλιακή Λέσχη στον Πειραιά, ότι δεσμεύεται για την ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής ναυτιλίας και να αποδειχθεί στην πράξη ένας ηγέτης, σύγχρονος «Θεμιστοκλής» που θα πείσει τους Έλληνες να δώσουν τη μάχη της οικονομίας στηριζόμενοι στα «ξύλινα τείχη», δηλαδή στην Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία και τα πλοία της.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News