default-image

Η βαριά ιστορία των 25 χρόνων για το Type R της Honda

Σπορ
Η βαριά ιστορία των 25 χρόνων για το Type R της Honda

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέρασαν 25 χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη Honda το σήμα Type R.

Από την αρχή κατάφερε να γίνει συνώνυμο των υψηλών επιδόσεων, της δυναμικής παρουσίας και του άκαμπτου πλαισίου.

Κέρδισε τις καρδιές πολλών χιλιάδων κατόχων, ενώ δημιούργησε στρατιά πολλαπλάσιων ατόμων που το λάτρεψαν και το διαφήμισαν από στόμα σε στόμα.

Το όνομα Type R εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992, με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς NSX Type R. Τότε κύριο μέλημα των τεχνικών ήταν να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που προσέφερε άφθονη οδηγική απόλαυση και υψηλή ταχύτητα έχοντας τον 3λιτρο κινητήρα V6 που απέδιδε 280 ίππους.

Ένα εκτενές πρόγραμμα μείωσης βάρους αφαίρεσε σχεδόν 120 κιλά από το στάνταρ NSX, ενώ χρησιμοποίησε νέα, ελαφρά και συνθετικά καθίσματα Recaro στη θέση των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων δερμάτινων.

Σε αυτό το μοντέλο για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε κόκκινη ταπετσαρία, καθώς και το εξωτερικό χρώμα Championship White, ως φόρος τιμής στην κληρονομιά της Honda στη Formula 1.

Το 1995, η Honda παρουσίασε την πρώτη γενιά Integra Type R με τον τετρακύλινδρο 1,8λιτρο VTEC κινητήρα που απέδιδε 200 ίππους με τον κόφτη στις 8.000 σ.α.λ.

Η έκδοση Type R ήταν ελαφρύτερη από το στάνταρ Integra, διατηρώντας την ίδια ακαμψία. Χρησιμοποιούσε ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, με αναβαθμισμένη ανάρτηση και φρένα.

Ακολούθησε το 1997 το Honda Civic Type R με τον κινητήρα B16 1,6 λίτρων. Το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που προσέφερε ειδική ισχύ πάνω από 100 ίππους ανά λίτρο. Το Type R διέθετε πιο άκαμπτο πλαίσιο, εμπρός και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αναβαθμισμένα φρένα και ελικοειδές μπλοκέ διαφορικό.

Οι Ευρωπαίοι πελάτες είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το Type R για πρώτη φορά με τη μορφή του 1998 Integra Type R. Με την ισχύ ενός τετρακύλινδρου 1,8λιτρου κινητήρα VTEC, το θρυλικό coupe απέδιδε 190 ίππους.

Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε το πρώτο πεντάθυρο Type R. Το Accord Type R διέθετε πιο σκληρό πλαίσιο και ανάρτηση, ισχυρότερα φρένα και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Επίσης προσέφερε διπλό σύστημα εξαγωγής και προαιρετική πίσω αεροτομή.

Το 2001 πραγματοποιήθηκε το ντεμπούτο της δεύτερης γενιάς Integra Type R, καθώς και η παρουσίαση της δεύτερης γενιάς Civic Type R. Αυτή σηματοδότησε την πρώτη φορά που μοντέλο Type R κατασκευάστηκε στη Honda of the UK Manufacturing στο Swindon.

Το 2002, η δεύτερη γενιά NSX Type R εμφανίσθηκε στην Ιαπωνία, σαν μία περαιτέρω εξέλιξη της αγωνιστικής φιλοσοφίας. Αξιοσημείωτη ήταν η χρήση ανθρακονημάτων για τη μείωση του βάρους, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης πίσω αεροτομής και του καπό με αεραγωγούς. Το αυτοκίνητο παραμένει το πιο σπάνιο των μοντέλων Type R της Honda.

Η τρίτη γενιά Civic Type R παρουσιάστηκε το Μάρτιο 2007 και ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις.

Οι Ιάπωνες μπορούσαν να αποκτήσουν ένα τετράθυρο sedan με τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα VTEC με 225 ίππους και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, ενώ το Type R της ευρωπαϊκής αγοράς ήταν βασισμένο στο πεντάθυρο hatchback, με 2λιτρο κινητήρα VTEC που απέδιδε 201 ίππους στις 7.800 σ.α.λ.

Η τέταρτη γενιά Civic Type R λανσαρίστηκε το 2015 με πολλές τεχνολογικές πρωτιές. Στην καρδιά του βρισκόταν ο πρώτος κινητήρας VTEC Turbo με τους 310 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm από τις 2.500 σ.α.λ.

Η βελτιστοποιημένη συμπεριφορά ήταν αποτέλεσμα ενός συστήματος προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τεσσάρων τροχών και ενός μοναδικού σεταρίσματος διπλού άξονα εμπρός ανάρτησης.

Επίσης, εμφανίσθηκε ένα νέο +R mode προσφέροντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν μία αγωνιστική οδηγική εμπειρία, με αυξημένη απόκριση του κινητήρα και αίσθηση διεύθυνσης, και βελτιωμένες ρυθμίσεις αποσβεστήρων, πιέζοντας ένα μπουτόν.

Στη φάση εξέλιξής της, η τέταρτη γενιά Civic Type R έθεσε νέο ορόσημο προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στο Nurburgring Nordschleife με εκπληκτικές επιδόσεις.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News